JohanR

2 i 1! BMW X5 & GOLF VI

Tenkte jeg skulle lage en liten S&S for to biler jeg tok litt tidligere på høsten. Det er særdeles få bilder som beskriver tilstand og generelt lite bilder, derfor samler jeg to biler i en tråd!
Utstyrslisten er den samme, så jeg begynner med den!
Utvendig
• Prickbort
• Surfex
• Rim7
• Iron-X
• Diverse børster til felg og dekk
• Meguiars NXT
• Meguiars vaskevott
CG Citrus Wash
• Tørkehåndklær microfiber
• •Meguiars Claybar
• Meguiars quick detailer som lube (?)
• Krauss DA
• Scholl S3 Gold Edition
• Scholl S17
• Scholl S40
• Diverse UBER-pads
• Diverse Scholl-pads
• Mikrofiberkluter (maaange)
• Collinite 476 på felger
CG Streak Free Glassrens
• Rain-x
• Nattys Blue Wax
• Nattys Red Wax
• Collinite 476
Innvendig
• Støvsuger
CG Streak Free Glassrens
• Meguiars Skinnbehandling
• Detailerkost
• Støvklut
• Bøtte med NXT for vask i innstegslister og karmer.
2009 BMW X5 X-Drive 3,0D
Bilen hadde generell helt ok lakk, men der fantes en del vaskeriper og riper generelt. Ingen av de var spesielt dype. Høyre bakdør hadde vært inne i en busk engang, men dette ble fjernet med S03 Gold og hvit spiderpad fra Scholl. Lar resten av bildene tale for seg, og kommer med kommentarer der det er nødvendig. Bilen ble for det meste korrigert med Gul Uber og S17, men på plasser med litt grovere riper ble S03 Gold brukt. Det ble kun brukt DA, ikke roterende.
Når bilen ankom skrudde jeg av skilt og skiltplater etc. Oblatene ble fjernet fort som fy.
l7gJd.jpg
VlUCo.jpg
y1rRf.jpg
4KZgD.jpg
QOeiC.jpg
dWq8U.jpg
Slet litt med å ta gode bilder av lakkens tilstand. Videre vil dere nå se de få bildene jeg tok av lakkens tilstand og noen ‘’ferdigpolerte’’ bilder.
3OpsI.jpg
ZnbN.jpg
OV7bE.jpg
1KH4B.jpg
S6mUn.jpg
Ferdig korrigert.
kleJg.jpg
Ser du nøye etter her, så kan man se at bakdøren er korrigert, og framdøren ikke. Glansforskjellen var enorm!
JbraE.jpg
DgJ05.jpg
0XuR3.jpg
Xjaz.jpg
Fikk en wow-opplevelse her.
TI0C5.jpg
C2D7.jpg
Ct5rl.jpg
KE1iN.jpg
Noen interiørbilder, noen før og resten etter.
hori2.jpg
iTpmO.jpg
VnQI0.jpg
QMtZ.jpg
9P5fb.jpg
JbE6p.jpg
Im2tc.jpg
Her kommer noen bilder av bilen ferdig korrigert. Ferdigbildene til denne bilen ble tatt før wipedown, fordi jeg så jeg ikke kom til å bli ferdig med bilen før det ble mørkt. Må bli flinkere til å følge med på tiden.
n7wvH.jpg
6Aus.jpg
TXmSq.jpg
6nPF.jpg
BfQv1.jpg
lOc9G.jpg
T9rA7.jpg
iYDXn.jpg
Pjduw.jpg
irgQS.jpg
GnhYu.jpg
myjG.jpg
Yarik.jpg
9vcUY.jpg
vbC8g.jpg
oRdbu.jpg
cT8Bo.jpg
Alle ruter fikk Rain-x, felger fikk Collinite 476, bil fikk Nattys Poorboys Blue Vax. Skiboksen og skilter fikk også et lag med 476. Dekk fikk selvfølgelig Pneu. Det er helt sikkert noe jeg har glemt i farta..
Tidsbruk: 31 timer
2009 VW GOLF VI 2,0 TDI 4MOTION
Denne hadde generell samme lakktilstand som BMW’en, kanskje noe bedre. På denne ble det kjørt Sort Finishingpad fra Scholl og S17, og dette ga et meget blankt resultat om jeg så skal si det selv! Lakken var utrolig deilig å jobbe med, og timene gikk i en fei! Lar også her bildene tale for seg, og kommer med eventuelle kommentarer her også. Ble ikke tatt så mye bilder her også, og klarte ikke ta skikkelige biler av lakkens tilstand. Også her ble ferdigbildene tatt før wipedown, av samme grunn som BMW’en. Har også lekt meg litt med lysbilder, noe som vil dukke opp innimellom.
Det ble tatt meget få bilder av vaskeprosessen og lakktilstand, så begynner rett på korrigeringen! Minner igjen om at jeg tok veldig få bilder av denne, av den enkle grunn at jeg følte meg sabla effektiv, og rett og slett bare ville bli ferdig.
rgECV.jpg
MbqAY.jpg
Ble litt blankere dette her ja!
zSYC2.jpg
2HzbD.jpg
tUqlO.jpg
JYD9b.jpg
lxEFX.jpg
FuTBE.jpg
vnKJV.jpg
cBwYf.jpg
9evJ.jpg
Her ser man en liten skade på bakfanger. Eier visste om denne og området ble kun tatt for hånd.
rmZP.jpg
HNokq.jpg
w04e.jpg
sgEq.jpg
nA8oL.jpg
lNToF.jpg
GhR4v.jpg
0xLtB.jpg
BRMUp.jpg
rqaJc.jpg
GH9MY.jpg
Alle ruter fikk Rain-x og felgene fikk Collinite 476. Dekk fikk Pneu. Voksvalget til bilen falt på Collinite 476, så håper denne holder! Også her er det helt sikkert noe jeg har glemt..
Tidsbruk Golf: 19 timer.
Håper folket synes det var ok med 2 i 1, slik ble det denne gangen! Til neste jeg skal jeg bli bedre til å dokumentere med bilder, av alt. Jeg må også huske å endre bildestørrelsen med en gang, ikke midt i.. Bildestørrelsen skal være de samme på bildene av Golfen, på BMW’en ble nok størrelsene litt forskjellige..
Kom gjerne med tilbakemeldinger! God (snart) helg! :D
14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det så ut som det ble veldig blankt og fint jeg :)

Kjenner meg igjen med at tida flyr! Hui hvor den går faktisk! Og da blir man litt stressa og nedprioriterer bilder. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte løfte dette. Særlig Golfen ble griseblank og lekker :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra jobba :thumbup: 2 i 1 s&s er yperlig det også når man ikke har gått så veldig tilverks med bilder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid x2, cred :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes ikke bildene av BMW'en blei for store, akkurat passe på min skjerm!

Ikke noe problem å se at det blei to blanke fine biler, selv med sølvgrå ikke-fotovennlig lakkfarge. Godt jobba :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobbet på begge bilene. :thumbup: Synes du har hvert flink til å få frem ripene på bildene på såpass lys lakk.

Ser ut som de siste bildene av BMW'en mangler?

Syntes ikke bildene av BMW'en blei for store, akkurat passe på min skjerm!

Ikke noe problem å se at det blei to blanke fine biler, selv med sølvgrå ikke-fotovennlig lakkfarge. Godt jobba :thumbup:

Bildene blir jo tilpasset av forumet. Klikker du på bildene eller om du følger med på hvor lang tid det tar før bildene blir lastet ned ser du nok hva han mener. :)(Det ser hvertfall jeg som har småtregt nett)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk forskjell i størrelse (lengde*bredde), golf-bildene fyller ikke ut i full tekstbredde. Det gjør bmwen. Kanskje noe med oppløsning på skjerm, nettleser osv?

Jeg har relativt ok internett så det skal være temmelig høyoppløste bilder før jeg legger merke til noe treghet i nedlasting, jeg klarer ikke lese S&S-tråder så fort at ikke bildene er der når jeg er ferdig med teksten:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er faktisk forskjell i størrelse (lengde*bredde), golf-bildene fyller ikke ut i full tekstbredde. Det gjør bmwen. Kanskje noe med oppløsning på skjerm, nettleser osv?

Jeg har relativt ok internett så det skal være temmelig høyoppløste bilder før jeg legger merke til noe treghet i nedlasting, jeg klarer ikke lese S&S-tråder så fort at ikke bildene er der når jeg er ferdig med teksten:)

På bildene av Golfen la jeg de inn med ''ønsket bredd i piksler: 700'' Så om du vet om en størrelse som fungere bedre i full tekstbredde, så tar jeg gjerne i mot! :) Tusen takk for ros :)

Tusen takk Øyvind! Er hyggelig å høre det fra en som deg! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lagrer bildene mine i 1280 (lengste side), laster de opp i galleriet og linker til forumet, så blir de tilpasset automagisk.. Klikker man på bildet henter nettleser da ned full oppløsning, hvis dette er større enn det som allerede vises. Såvidt jeg vet. Aner ikke åssen man bruker tags på å styre størrelse:unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive