Knutis

Ny bilstol til guttungen, tips?

Guttungen nærmer seg 2år og har vokst ut av den første BeSafen jeg kjøpte til han. Han er ganske lang og sist vi veide han hadde han bikket 13kg. Fruen har et større Besafe i sin bil, men også det setet er trangt, spesielt når han har jakke på. Det er visst et 0-18kg sete. Enormt i omfang, men trangt å sitte i. Mamma har et Britax sete i sin bil, det er noe romsligere og jeg liker bedre mange av løsningene på dette kontra Besafe. Det er dog ikke isofix, og det er like greit siden jeg ikke har isofix i min bil.. Jeg bor i et strøk med 40-sone og har kort vei til butikk, barnehage og slekt der farten aldri overstiger 40. Jeg vurderer også derfor å kunne montere setet fremover, til tross for at Trygg Trafikk anbefaler noe annet frem til fylte 4år. Så akkurat det trenger vi ikke diskutere noe videre. Stoltips derimot vil jeg gjerne ha. Noen som har vært i samme situasjon og vil dele erfaringer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Sparco tror jeg fra Torshov. Kosta 2000,- er fremovervendt og kan brukes lenge. Guttungen ville ikke lenger sitte bakovervendt da han var litt over 1år, så vi måtte kjøpe nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bytta bilstoler for litt siden. Hadde besafe x3 eller hva det var. Kjøpte forovervendt i samme alder som din. Kjøpte Cybex Pallas 2-fix og et Cybex Pallas fix. Legg merke til at fix bare indikerer ISOFIX og at de kan kjøpes uten. Stolen brukes med magepute, frem til ungen bruker kun belte. Da fjerner du bare puta og stolen blir Cybex Sollution.

Jeg kan bare snakke for egen del; vi har hatt noen forskjellige seter og trodde andre var bra til jeg prøvde dette. Etter min mening er alt +'er. Pute over magen demper bedre ved ulykke, ungen sitter bedre med pute og sover riktigere med puten, lett å ta av og på. Det er en enkel sele ved IKKE-iso seter som er lik kvalitet som bilbelte etc etc. Topp score i ADAC osv osv.

Bmw orginalsete ligner på en prikk. Tror ikke de utvikler noe eget for barn, med alt som kreves av tester, sertifiseringer etc.

Jeg selger ikke disse. ;) Jeg bare gjorde min due dilligence før vi skulle handle og har ikke angra et sekund.

http://cybex-online.com/no/carseats.html

Tror bilextra med flere selger disse. Jeg tok mine med fra tyskland.

Edit:nå klikker jeg snart over Tapatalk og alle småbugs.

Endret av oseb
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en titt på Racoro barneseter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en titt på dette setet: http://www.barnesete.no/kiddy/guardian-pro-2/sort/

kiddy-guardian-pro-sort-web2.jpg

Vi kjøpte det i fjor, og det er et supert sete. og det kan brukes lenge siden du bare fjerner komponenter underveis.

og ryggen er teleskopisk.

vi har hatt masse varianter av BeSafe, men dette er langt bedre.

Har også vunnet masse tester, og like sikkert som bakovervent med puten foran for de minste.

Minstemann her som blir 2 i januar bruker det, med noen enkle håndgrep passer det like fint til eldste mann på 6år

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips!

Valget falt på Kiddy Guardian Pro 2 pga god score i ADAC2011, samt at det var ganske mye billigere enn Cybex Pallas. :)
Ser prisene i Tyskland er helt omvendte på disse to setene, merkelige greier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jeg er for sent ute til å påvirke, men tilfelle andre har interesse: Jeg liker Britax Multi-tech 2, det kan stå både forovervendt 9-18kg og bakovervendt 9-25kg (men ikke samtidig... :fun: )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mamma har som sagt Britax i sin bil, og det setet syns jeg er helt kanon kontra Besafe. :)
Så du er ikke alene om å like Britax hgnubel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville bare nevne fullt produktnavn og den for meg vinnende egenskapen at det kan stå begge veier (i tillegg til å være grei kvalitet og sikkerhetsmessig såklart). Britax har mange stoler :)

Og så fikk jeg mitt fra Volvoforhandler med Volvo-branding... passer bilen min godt :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jeg er for sent ute til å påvirke, men tilfelle andre har interesse: Jeg liker Britax Multi-tech 2, det kan stå både forovervendt 9-18kg og bakovervendt 9-25kg (men ikke samtidig... :fun: )

Sidelengsmontert 9-21kg? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive