Sonniir

Grundig svampvasking?

25 innlegg i emnet

Hei. har nettopp kjøpt meg "ny" bil, en mercedes s210. Er nøye med bilvedlikehold å vil vaske bilen ofte og på best mulig måte får å holde den fin.

når jeg har vasket den har jeg brukt wurth rød såpe, latt det virke og spylt av. så svamper jeg bilen med jif bilshampo. men er fortsatt knuppete på siden. er det andre produkt som vil fungere bedre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen nuppete er det sannsynligvis asfalt/tjære flekker som gjør dette. Disse går ikke vekk ved vanlig vask. Da trenger du en petroleumbasert avfetting som f.eks prickbort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. har nettopp kjøpt meg "ny" bil, en mercedes s210. Er nøye med bilvedlikehold å vil vaske bilen ofte og på best mulig måte får å holde den fin.

når jeg har vasket den har jeg brukt wurth rød såpe, latt det virke og spylt av. så svamper jeg bilen med jif bilshampo. men er fortsatt knuppete på siden. er det andre produkt som vil fungere bedre?

Hei! :)

Hadde også dette på min bil, men ta og prøv Prickbort som "Mighty" også nevner. Den tar asfalt som er i lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min har også masse asfaltnupper, har glemt å bruke Prickbort to håndvask på rad nå, like fæl følelese hver gang. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min har også masse asfaltnupper, har glemt å bruke Prickbort to håndvask på rad nå, like fæl følelese hver gang. :P

urutinert Simen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du MÅ ikke fjerne asfaltnuppene hver gang da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god start kan være å lese denne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åkei :) er den prickbort det samme som den iron x?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort tar asfalt\tjære\olje, og Iron-x tar metallpartikler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åkei :) er den prickbort det samme som den iron x?

Nei, prickbort tar asfalt. Iron X tar metallpartikkler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

urutinert Simen

Hehe ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da skal jeg kjøpe meg både prickbort og iron-x :) selger de prickbort på noen butikker utenom bilnerden og P&R?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endel Bilxtra butikker har PB. Og noen Statoil stasjoner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også funnet PB på tess.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Mekonomen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager ikke asfaltnupper riper på lakken ved vask hvis de ikke blir fjernet ? hvis ikke da er det kanskje ikke så mye vits med Prickbort så veldig ofte da, kanskje etter hver 3 mnd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fremt du spyler bilen jevnlig om vinteren så setter det seg ikke så mye asfalt fast (så fremt du har voks/sealer på den), så en trenger ikke Prickbort så ofte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager ikke asfaltnupper riper på lakken ved vask hvis de ikke blir fjernet ? hvis ikke da er det kanskje ikke så mye vits med Prickbort så veldig ofte da, kanskje etter hver 3 mnd

De riper bare hvis du tar på dem og drar dem rundt på lakken. Hvis de får være i fred gjør de ingen annen skade enn å ødelegge utseendet ved å være svarte flekker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange liter SURFEX blandet med vann pleier dere detailere å bruke for å dekt over hele bilen ? Snakk om en sedan

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bruker ca 0,5 liter. Får da ofte tatt 2 runder på dei områdene som har mest dritt på deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive