bayersk-mach-werk

s&s subaru forester

heisann igjen, tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra en jobb jeg gjorde for besteforeldrene mine for en liten stund tilbake . rakk kunn utvendig så skinnrens skal dem få innvendig rudnt juletider.

aldri tatt en så stoooor bil før og det blei fort litt ekstra jobb, lakken var ekstremt møkkete så gikk sikkert 2t til bare å claye den store bilen.

hadde også et lite uhell med min egen bil på veien hjem etter å tatt denne bilen, bilder av det og hva som skjedde kommer lengre ned.

første dagen begynte med vask dette gjorde jeg etter jobben og det begynte allerede og mørkne til ute når jeg drev med dette i tillegg til at det var kjølig så her er det ingen bilder å hente heller, da det frista lite å ta bilder i kulda.

men får begynne med det jeg har bilder av , denne bilen var ille og hadde mye og rette opp i så kjørte på med s03 gold og gul rubbe pute på roterende maskin.

159-1.jpg

her er bilde etter jeg hadde buffet av polishen holy makarony for noen kjørespor det ga

160-1.jpg

161-1.jpg

men det ordna seg med litt s40 og DA maskinen til krauss.

162-1.jpg

163-1.jpg

164-1.jpg

165-1.jpg

166-1.jpg

167-1.jpg

nokk av riper å ta her

168-1.jpg

169-1.jpg

speilet var sånn passe matta ned

170-1.jpg

mer riper

171-1.jpg

172-1.jpg

173-1.jpg

matt sliten ripete og jævlig framskjerm med blass blåfarge

174-1.jpg

175-1.jpg

ahhhh..... der har di blåfargen sin ja slik den skal være egentlig ganske fin i grunnen, motiverende å jobbe når man kan få sånne resultater.

176-1.jpg

177-1.jpg

178-1.jpg

179-1.jpg

180-1.jpg

181-1.jpg

50/50

182-1.jpg

183-1.jpg

184-1.jpg

s3gold til venstre upolert til høyre blei matt etter s3 gold ja

185-1.jpg

186-1.jpg

187-1.jpg'

188-1.jpg

hjelper med s40

189-1.jpg

191-1.jpg

192-1.jpg

193-1.jpg

194-1.jpg

195-1.jpg

litt plastfornyer på lista til bakfangern

196-1.jpg

på med litt voks

201.jpg

202.jpg

her er den ferdig og klar til hentling, de blei veldig fornøyd og kjørte veldig rolig tilbake for å ikke få så skitten bil igjen.

203.jpg

206-1.jpg

207-1.jpg

208-1.jpg

209-1.jpg

210-1.jpg

bmwn min før driten skjedde

211-1.jpg

212-1.jpg

213-1.jpg

214-1.jpg

så over til min bil, på vien hjem fra jobben, ja storkoste meg og tenkte nå skal det bli digg å komme hjem se en god film ta seg en øl og slappe av et par timer, så drar jeg på litt i en oppoverbakke og ser en god del røyk komme bak bilen , rekker ikke å tenke så mye for jeg får feilmelding i dashen om oilpressure low stop the engine.

var heldig og hadde akkuratt kommet opp bakken så stoppa og trilla inn til nærmeste luke bilen kunne stå for å ta en titt.

her er synet som møtte meg i motorommet.

215-1.jpg

216-1.jpg

da blei jeg rett og slett forbanna, hadde rukket å kjøre i 15 min før dette skjedde, var oljeslangen til vanosen som hadde løsna, så det ikke der og da , siden jeg var litt forbanna oppgitt og sliten, men dagen etterpå fant jeg jo ut av problemet og fikk fylt på olje stramma muttern til oljeslangen som hadde løsnet av seg selv ? og kom meg hjem med et smil om munnen da jeg tenkte at det var noe værre en kunn en slange som hadde løsna litt.

12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble blank og fin den Forester'n gitt :thumbup:

Liker fargen veldig godt.

Bra det ikke ble noe andre skader enn litt olje søl med BMW'n.

Cred gitt også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred ja! En nice jobb!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig motiverende å jobbe med biler som er så slitne og blir så bra! Og desto bedre å huske å ta noen bilder slik at man kan minne seg på utgangspunktet når man endelig er ferdig (jeg blir selv litt blind underveis, jeg bare vet at det blir bedre men mister helheten).

Blei veldig fin og blå igjen! Jeg opplevde akkurat samme med min blå Avensis, med litt grov kombo ble den helt blass men det måtte jo til for å få tatt ripene uten å stå i timesvis på samme flekken. Det er jo bare å rydde opp etterpå med en mildere blanding. Bra jobba og fint at bimmern ikke fikk varig skade :thumbup:

Savna kanskje litt noen oversiktsbilder av hva det var du starta med, men det var jo fine underveisillustrasjoner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, cred for flott resultat. Episke 50/50-bilder også. :)

Kjipt det med bilen da, men høres ut som motoren klarte seg fint.. Jeg syntes også det hørtes merkelig ut at en slange bare løsner av seg selv. Setter de ikke ting bedre fast på BMW? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba!bilen ble meget pen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb :) trodde ikke at den kunne bli så matt nei, men utrolig hva man får utretta med riktige komboer :)

Bra det bare var en slange, når man opner panseret og ser det der, så tror jo man det verste og ser pengene forsvinner rett fra visa kortet hehe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja. Ble et riktig bra resultat. Er ikke så lenge jeg tok min Forester, så jeg vet hvordan denne lakken her er. ;)

Skikkelig morsomt å se resultatet når det blir så forskjell som dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bilen tenker jeg de var supernøyd med å få tilbake ja :)

Og det oljesølet så jo veeeldig stas ut :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jacobsen:ja ble bra til slutt ja, og gud så letta jeg blei når jeg fant ut det bare var en bolt som var løs.

re-styling: takk ;)

gry: ja burde hatt noen bilder av utgangspunktet men var så mørkt ute så var lite vits å ta bilder da, i tillegg var jeg kald og ville bli ferdig fortest mulig. men skal huske på det til neste gangen. og som du sier gøy å jobbe på slike biler der man virkelig ser at det blir resultater.

simen: takker , angående den slangen så skjønner jeg ikke no, jeg har ikke skrudd noe på denne motoren enda annet enn at jeg har bytta olje på den , så hvordan den plutselig fant ut at skulle løsne er for meg ett under, men har en mistanke bak det hele , mistenker at det han som tok eu på bilen min som vil gjøre litt faenskap da tennpluggene på bilen til fattern plutselig var løse også alle 4 og han har heller ikke rørt de. en i familien som har fått en litt dårlig tone med han som tar eu der, så tror jeg tar eu kontrollen ett annet sted neste gang, da slangen løsnet dagen etter eu kontrollen, men skal ikke anklage han for å ha gjort det.

hmsilset: takker

audi s8: nettop det jeg tenkte dette blir dyrt så begynte jeg å tenke på bytte til v8 osv visst motoren var havarert. men heldigvis slapp jeg det ^_^

apex: takk, du har ikke bilder fra da du tok din da ?

bsa: ja de var veldig fornøyde og er fortsatt fornøyd siste tilbakemelding derfra var de koste seg mens de kjørte å så vannet bare perle av når de kjørte og hadde vaska osv.

ja det var ikke noe særlig fin slutt på en sliten poleringshelg det ojerotet ,men heldigvis fiksa det seg relativt lett da, må til med en shine av motorommet igjen nå snart når jeg har overskudd til det ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda. Har bilder av når jeg tok min. Har bare ikke fått ut finger'n enda og laget en SS. Men jeg skal se om jeg ikke får til det etter hvert. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive