tommy_sn

Innbytte av bil - hva trekker forhandler for?

Hei

Ved innbytte av bil - noen som vet hvor mye og hva forhandler trekker for? F.eks steinsprut, riper, utslitte dekk osv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De trekker for alt de finner, som kan utgjøre en kostnad, ved et videresalg, å så reparerer de de høyst nødvendige, før den blir satt for salg, og håper kjøperen ikke klager på noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva de trekker for konkret, men det er jo klart at de skal tjene penger, og av den grunn vil du sikkert alltid føle at du får for lite for bilen din i innbytte.

Jeg sparte 55000 kr på å selge IS 200'en min selv, kontra innbytte. Så sparte jeg 60000 kr på å selge IS 220'en min selv, kontra innbytte. Hvis du gidder å ta jobben selv, og har tid til det, så vil du ganske sikkert ha mer egenkapital til den nye bilen enn om du bytter den inn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er veldig varierende. Normal slitasje trekkes ikke for, f.eks steinsprang, slitt lakk. Klart, har bilen trillet f.eks 100 000 km, så er jo noen ting normal slitasje

har bilen trillet 200 000, så kan man føye på ting på lista over normal slitasje, men derimot 20-30 000 km så er lista kort over normal slitasje

Slitte dekk, vil det f.eks trekkes for uansett, sprekk i frontrute er også en av tingene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De finner stort sett noe om de vil:) Men først så pleier de å sende den inn på verkstedet for en takst, før de har noe å ev prute på. De sammenligner vel en del med finn, pluss at de har jo liste med anbefalt bruktpris, avhengig av årsmodell/km-stand og utstyr.

Varierer vel litt fra butikk til butikk, men klart at en vellstelt bil, med et godt "helhetsinntrykk" kan jo lønne seg:)

Feks Steinsprut/riper og hull i seter etc..

Beste er jo nesten alltid å selge den privat, dog må man finne kjøper. Er jo litt forskjell på Bilmerker og modeller hvor lettsolgte de er. Og som nevnt skal jo forhandler ha litt til salt i grøten:)

Det er nå min mening, om noen er uenige er det bare å skrike ut:)

Lykke til med salg!

Hva slags bil er det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en Mazda 6, 2.0DE 140hk, 2008 stv, adv plus med lyse skinnseter, med utslitte sommerdekk, Gått ca 60.000 km.

Lurte på om jeg skulle slenge på de billigste sommerdekkene jeg fant (3200,-), eller bytte inn bilen med utslitte dekk..

Skeptisk til å selge privat - pga jobb, styr, og eventuelt hvis det blir noe tull med bilen rett etter den er solgt. Pluss at kjøper har vel mulighet til å klage i lang tid etter salg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De vill trekke fra ALT som er en kostnad og fikse + litt til. + Hvor mange biler det er på markedet hvor lenge den må stå i butikken.

"Sparte" 40 000 på og selge min gamle bil (Imprezaen) selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro den bilen vil lønne seg å selge privat. Bra dekk gjør mye med utseende, og sier noe om at bilen blir tatt vare på:)

Men skjønner om du ikke vil ta jobben selv.Men kunden kan ikke klage på alltmulig. Og er ikke så veldig mye tull med mazda som regel, så det tror jeg ikke skulle vært noe problem..

Angående betaling, kan du kanskje bruke garanti på finn.no.(vet ikke noe særlig om det,men skal hindre svindel).

Hør hva du kan få i innbytte, og sejekk hva som er prisen på finn.no. Da får du en viss pekepinn på hva verdien er ev bør være:)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en NAF test viss du har mulighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet for mange med å selge selv er perioden når gammel bil er solgt til ny bil kan anskaffes..min bil brukes til jobb hver eneste dag så det og selge selv fremstår som noe vanskelig..men at det er titusener å tjene på å selge selv er jeg helt sikker på...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive