vsbilpleie

beste holdbarhet voks på kranbil / arbeidsbil

hei.

har ett "lite" oppdrag i å shine alle kjøretøyer til en lokal bensinstasjon som har bergning og utleie av biler og tilhengere.

driver akkurat nå med den største bergningsbilen han har. denne skal vaskes grundig innvendig og utvendig men bare ha en rask shining på lakken. den skal bli glatt og gjerne litt blankere så den ser bra ut og blir lettere å vaske var oppdraget. så tar en 1-steg roterende med scholl s17 på sort pad. blir blankt men lar en del rds bli igjen selvfølgelig. men er arbeidsbil og eier er meget fornøyd hittil.

men tilbake til spørsmålet... har ikke så bred erfaring på voks eller lakkforsegling. stort sett holdt meg til collinite 915. denne er helt ok. Hvis noen har noen tips på gode holdbare produkter så kom med dem. men bør ikke være alt for dyre siden vi snakker om lastebiler som har ett par kvadrat som skal dekkes. holdbarhet er viktigere enn glans...

disse bilene blir stort sett bare avfetta og steamet. mulig det sliter litt hardt på lsp også.

post-4659-0-69073300-1352808558_thumb.jp

post-4659-0-56559500-1352808574_thumb.jp

ikke påbegynt på bilde

ikke akkurat småbil som skal shines.

lurer på hvor mange timer en skikkelig detailing på denna tar....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten uansett hva du legger på vil det forsvinne noe raskere hvis en bruker sterke vaskemidler. Men lakken vil jo uansett se blank og bra ut etter en runde maskinpolering. Derfor vil nok gutta være fornøyd med ditt løft av utseende, selv om voksen etterhvert vaskes av.

Så jeg ville lagt Collinite 915 siden du har den. Holdbar og rimelig. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 915 burde duge fint, den er holdbar og billig. Evt. collinite 845 som har stort sett samme holdbarhet, men er en smule enklere i bruk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG 21 som du kan legge med maskin? Så slipper du å få senebetennelse i begge arma før du er halvferdig?

Om jeg ikke husker feil så har vel Tommy sagt at han har det på lastebilen sin og er fornøyd med det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fint legge 845 med maskin da den er flytende, mg21 har hos meg aldri klart å matche 845 på holdbarhet og beading/sheeting, men det er jo mange som sverger til den så den er sikkert brukbar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt mye bra om begge deler, så blir vel litt smak og behag egentlig. Jeg hadde uten tvil valgt noe flytende hvertfall. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var fornøyd med MG#21 på lastebilen min, collinite har jeg ikke prøvd, så jeg kan ikke uttale meg om denne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville brukt collinite 845 og DA maskin. Enkelt og holdbart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tips...

aldri lagt lsp med maskin før men det frister veldig på denna vogna ja.

Er det noe spes man må tenke på med maskin? lite press? lav fart?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lav fart og jevne overlappende bevegelser. Ganske avslappende egentlig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive