Øyvind G

Guide: Ombygging av Mimo-flottør(Stenger ved bruk)

49 innlegg i emnet

Har et problem med min Mimo. Flottøren stenger selv om det ikke er noe vann på maskinen. Tidligere skjedde dette en skjelden gang iblandt, men nå skjer det hele tiden (med en gang jeg skrur på maskinen). Dette gjør at jeg ikke får brukt den.

Er det noen andre her som har hatt dette problemet og eventuelt vet en løsning på dette?

Ombygging av flotør på Mimo.

Har nå funnet en løsning på dette problemet. Kopierer og limer inn bilder og forklaring på dette her i første post så man slepper å bla for å finne det. Har brukt maskinen en stund etter jeg la loddet inn i flottøren og maskinen fungerer nå utmerket uten problemer.

Det du trenger er.

• En passende kork (Autoglym kork passer perfekt)
  • 2 kr
  • El tape
  • Stjernetrekker

Jobben tar ca 10-15 min.

Du starter med å skru av filteret med flottøren. Sitter med 2 stk skruer på bøtta som er plassert innvendig i maskinen.

IMG_1803_1024x683.jpg

Så finner du en passende kork og 2 kr stykker. Jeg brukte en gammel AG kork.

IMG_1796_1024x683.jpg

Legg kr stykkene inn i korken.

IMG_1798_1024x683.jpg

Tape rundt korken, så den sitter med litt presspassning inne i flottøren. Jeg skjerte også av toppen av korken så det skal bli lettere å få tak på den hvis jeg skal ta den ut noen gang.

IMG_1799_1024x683.jpg

Sett korken med kr stykkene inn i flottøren og sett det sammen igjen.

IMG_1801_1024x683.jpg

Har nå testet at flottøren stenger når beholderen er full. Får se om dette har løst problemet (litt tidlig å si enda da feilen kommer og går litt).

Endret av Øyvind G
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem... Pleier å ta den fra hverandre, bunn/topp og sette den sammen igjen. Start, og da pleier det å fungere fint.. Dtte skjedde når den var ny, dro til foma med den, men da var den fin igjen. Er ikke noe kult å høre svupp så er flottør i toppen:)

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok den fra hverandre flere ganger uten at det ble bedre.

Jeg måtte finne frem 1150'en for å få opp APC som allerede var påført på sofaen pga jeg ikke fikk Mimoen igang.

Når jeg hadde pakket sammen sakene og fant ut at jeg skulle filme problemet så ble den gradvis bedre.

Håper på et bedre svar enn "det bare er sånn" :)

Fortsetter dette problemet, så er maskinen ubrukelig i mine øyne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme problemet jeg :S men er bare av og til. har løst seg ved at jeg stopper den i 2 min , også funker den igjen:S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er også sånn med ujevne mellomrom. Eneste fiks jeg har som virker, er å ta av toppen, svinge den frem og tilbake noen ganger mens jeg vurderer å slenge dri**en over til naboen. Når jeg ombestemmer meg og setter den sammen igjen, funker den. :thumbup:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt skummelt og se att så mange har samme problem på en såpass dyr maskin synes nå jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt skummelt og se att så mange har samme problem på en såpass dyr maskin synes nå jeg

Enig i at det er for dårlig. Men "såpass dyr", er litt misforstått. 3000,- kroner er mange penger, men ikke for en rensemaskin. Mimo er blant de aller simpleste og billigste. En kan kanskje ikke forvente mer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også enig i at dette ikke er noe god reklame.. Er jo bare å sende foma en mail angående problemet:)?

Jeg synes det virker som om flottøren er litt "lett" å trekke opp av trykket" i maskinen, om noen forstår hva jeg mener?

Jeg opplever ikke dette som noe stort problem, men det skjer som nevnt nå og da. Bruker kanskje fra 30sek til et min på å "fikse" det. Men om den ikke vil starte opp uten at flottøren blir sugd opp, er det kanskje noe mer alvorlig på maskinen din.?

Håper det ordner seg, skriv gjerne en oppdatering om hvordan det går:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert, men hadde min nye maskin oppført seg slik.

Ja da hadde den gått fort i retur.

Synd dette da :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet når jeg hadde vann og apc på tanken. Det er skummet som gjør at ventilen stenger.

Etter jeg begynte ha apc på sparyflaske, og reint varmt vann på tanken var problemet helt borte..

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også enig i at dette ikke er noe god reklame.. Er jo bare å sende foma en mail angående problemet:)?

Jeg synes det virker som om flottøren er litt "lett" å trekke opp av trykket" i maskinen, om noen forstår hva jeg mener?

Jeg opplever ikke dette som noe stort problem, men det skjer som nevnt nå og da. Bruker kanskje fra 30sek til et min på å "fikse" det. Men om den ikke vil starte opp uten at flottøren blir sugd opp, er det kanskje noe mer alvorlig på maskinen din.?

Håper det ordner seg, skriv gjerne en oppdatering om hvordan det går:)

Har tenkt litt på dette og har også samme teorien som deg om at flotøren er litt for lett. Skal prøve å lage noen lodd til den og se om dette løser problemet.

Jeg hadde det samme problemet når jeg hadde vann og apc på tanken. Det er skummet som gjør at ventilen stenger.

Etter jeg begynte ha apc på sparyflaske, og reint varmt vann på tanken var problemet helt borte..

Jeg hadde kun vann på tanken. APC har jeg på spray og den lager minimalt med skum.

Jeg hadde samme problemet selv om begge tankene på Mimoen var tomme.

Enig i at det er for dårlig. Men "såpass dyr", er litt misforstått. 3000,- kroner er mange penger, men ikke for en rensemaskin. Mimo er blant de aller simpleste og billigste. En kan kanskje ikke forvente mer ;)

Enig med deg at dette egentlig er en billigmaskin. Det ser man fort på byggekvaliteten på den. Likevel så godtar jeg ikke et problem med maskinen som gjør at jeg ikke kan bruke den (ikke sikkert det er så ille hver gang, men tidligere idag måtte jeg faktisk hente den gamle maskinen min pga jeg ikke fikk Mimoen til å fungere selv etter mange forsøk)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Likevel så godtar jeg ikke et problem med maskinen som gjør at jeg ikke kan bruke den (ikke sikkert det er så ille hver gang, men tidligere idag måtte jeg faktisk hente den gamle maskinen min pga jeg ikke fikk Mimoen til å fungere selv etter mange forsøk)

Jeg kjøpte på anbefaling, men kan ikke på noe måte anbefale den videre. Pumpa til rensevæsken har fusket et par ganger også på min, men har begynt å virke igjen.

Uansett vil jeg anbefale å styre unna Mimo. Enten kjøp en skikkelig kvalitetsmaskin, eller velg en rimelig våtsuger hvis det kun er småjobber i blant den trengs til. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med min Nilfisk, god kvalitet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte på anbefaling, men kan ikke på noe måte anbefale den videre. Pumpa til rensevæsken har fusket et par ganger også på min, men har begynt å virke igjen.

Uansett vil jeg anbefale å styre unna Mimo. Enten kjøp en skikkelig kvalitetsmaskin, eller velg en rimelig våtsuger hvis det kun er småjobber i blant den trengs til. :)

Rart jeg ikke har hørt dette før jeg har kjøpt selv :P

Alle her snakker så varmt om denne maskinen.

Hvis jeg klarer å løse dette problemet på en enkel måte, så er det jo en ok maskin da.

Veldig fornøyd med min Nilfisk, god kvalitet ;)

Du tenker på vanlig våtsuger? Mimo er en rensemaskin med innebygget pumpe til rensevæske eller vann.

Min våtsuger (Foma Powervac 1150) har jeg aldri hatt noen problemer med. Eneste minuset med 1150 er at den ikke er glatt innvendig, så det er vanskelig å skylle ut møkka som blir liggende i den etter en jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig funksjonen til flottøren? Er det for å beskytte motoren ved skumming?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart jeg ikke har hørt dette før jeg har kjøpt selv :P

Alle her snakker så varmt om denne maskinen.

Hvis jeg klarer å løse dette problemet på en enkel måte, så er det jo en ok maskin da.

Mimo funker bra når den virker som den skal. Sånn sett er det "bang for the bucks". Bare å være klar over at det er lavbudsjett-inngangen til tekstilrens, og at den er like humørsyk som en gammel Alfa Romeo :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hatt noe krøll med min her, om jeg har hatt såpe på tanken eller bare vann har vært det samme.

Bruker dere skumdemper i avfallstanken da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tittet mye på denne jeg også etter "varm" prat om den her inne, fikk litt inntrykk av at ALLE brukte den osv osv.. Rart dette kommer fram nå, sånn rett etter ett stort gruppekjøp også.. Kanskje bra jeg ikke har kjøpt enda da og kanskje se på storebror, problemet er jo bare att den er jo veldig mye større...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hatt noe krøll med min her, om jeg har hatt såpe på tanken eller bare vann har vært det samme.

Bruker dere skumdemper i avfallstanken da?

Nå er jo gamle Alfaer gjerne bedre enn sitt rykte, og Toyota værre enn sitt. Mimo er nok noe midt i mellom, etter min erfaring. Maskinen er helt grei kvalitet og rengjør bra. Jeg har fått gjort mine jobber med Mimo'en, men enkelte ganger krangler den. Det meste annet at utstyr jeg har, funker rimelig knirkefritt hele tiden. Jeg har lånt bort Mimo'n 4-5 ganger til DCN'ere som ville prøve før kjøp, så mulig det er noe jeg burde angre på.

Jeg bruker rent vann i kjemitanken og Green Clean 1:15 lavtrykkskanne, som jeg ikke opplever skummer mye i avfallsstanken. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt min MIMO MYE og aldri hatt problemer .

Det må brukes skum demper og filteret rundt flotøren må holdes rent.

Det er også viktig at ikke vannstanden til rent vann blir overfylt.

Flotøren suges ikke opp av maskinen med mindre luft får passere filteret fritt.

Også bør det vaskes/skyldes mellom hver gang den brukes som med alt annet.

Min har gått knirkefritt i flere år.

Eneste jeg ville hatt var større kapasitet.

Tror ikke folk skal bekymre seg for feil kjøp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive