Gå til innhold

Recommended Posts

ColdFusion
Skrevet

Ja, poenget var at Win7 kommer til å gå i bedriftene i lang tid, på privaten fungerer OSX helt glimrende! Samt å kjøre en Win7 virtuell maskin når man har behov for det er null problem.

Skrevet

Akkurat det svaret ventet jeg på "man kan jo kjøre win i parallels"... Hvis man MÅ kjøre mac og win virtuelt så har du feil os...

• Moderatorer
Christer
Skrevet

I bedriftssammenheng funker det dårlig å kjøre Windows virtuelt med tanke på tilgang til fysiske enheter som henger fra parallellporter og seriellporter.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Ytelsen til en virtuell maskin (eller paravirtualisert) er også varierende...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Grunnen til at jeg oppgraderte til Windows 7 en gang i tida, var for å få et OS med skikkelig 64-bit støtte samt et skikkelig OS som støttet DirectX10/11. Så jeg ser overhode ingen grunn til å vurdere Win8.

Det skal vel noe til at det blir en større flopp en Vista, men tviler på at Win8 blir noen stor suksess.. I allefall for desktops!

Om det ikke hadde vært for at Microsoft hadde patenten på DirectX, som "alle" utvikler spill til, hadde jeg nok slutta med Windows for lenge sia.

Vil neppe bli stempla som en gammaldags tørrpinne, men av og til holder man seg til det som funker! :P

JensChristian
Skrevet

Nå har jeg formattert spill-PC og installerer Windows 8... Så får vi se da, hvor lang tid det går før jeg er tilbake på W7.

Skrevet

Tviler på at du gjør det. Win8 er ikke så ulikt win7. Største forskjellen er startmenyen og litt sær IE, men den kan gjøres om til desktopmode enkelt. Jeg er som tidligere nevnt fornøyd med min win8 installasjon. Kjenner jeg blir litt irritert over alle her inne som kritiserer win8 uten å ha prøvd. Det eneste de referer til er ting de har hørt og lest. De fleste har ennå ikke testet win8 og de fleste som uttaler seg på div forum har ikke sett det engang live tenker jeg. Angående OSX, hvor mange bedrifter bruker det? Så vidt jeg har fått med meg har Apple også besluttet å legge ned desktopversjonen sin, eller om det var bedriftsversjonen. Litt ute på utrygg is her. Men poenget er at Apple ofte ikke har med bakoverkompabilitet og det er ett stort problem.

Skrevet

Vel, har fire mndr med W8 bak meg, og fra et bedrifts- og produksjonsperspektiv så er W8 et ganske kraftig steg bakover. Og "Modern UI" - vel, det sier kanskje mer om meg enn W8, men 6-åringen digget det og syntes det var akkurat som "et rart puslespill hvor morsomme ting skjedde nesten overalt". Er vel en overlevning fra Jura eller Kritt-tiden...

Jeg har aldri likt flisene til MS - hverken på håndholdt eller andre enheter. Jeg gir nå totalt beng i om gamle laptops får X % bedre levetid, og at det tar 30 sekunder mindre å boote. Knoting er knoting uansett hvor pen innpakningen er.

JensChristian
Skrevet

Hmmm... W8 er deilig raskt, stadig litt ekkelt med Metro UI.

Kjører i7 920 på 3.9GHz og 12GB 1600MHz DDR3-minne med Corsair SSD som systemdisk...

Dette er så langt godkjent, stor forbedring fra RC1. :)

Skrevet

Personlig misliker jeg at alt på død og liv skal intereres med hverandre. Ikke veldig imponert over UI'et heller til bruk på bærbar/stasjonær. Sikkert greit på en tablet osv. men mindre vellykket til arbeid til dagen for min del.

Ingen startmeny + gjemte administrative verktøy i en uendelig skog av apps og menyer i alle retninger..

Men, "classic start" får i allefall tilbake startenyen og verktøyene en trenger :)

Tester litt til, så får man se hva man lander på til slutt.. Er fortsatt rimelig fornøyd med W7.

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Skrevet (endret)
OSX har så ufattelig mange mangler som man trenger i bedrift/firmasammenheng

Jeg har et par venner som har blitt frelst — totalt, og jeg har derfor hatt rikelig anledning til å bruke OSX inngående til bl.a. bilderedigering i Photohsop (en til en undervisning).

Min konklusjon etter bruk er at jeg "hater" mer med OSX enn med Windows. Det føles som å jobbe med to og to fingre teipet sammen — ytterst innefektivt.

Hvorfor? Bl.a. p.g.a mangelen på snarveier, som forøvrig innimellom er annerledes, og den manglende muligheten for å nå alle menyvalg fra tastaturet tross mangelen på snarveier. Bruk av datamaskiner handler nemlig stort sett alltid for meg om effektivitet. Spesielt i jobbsammenheng.

Så var det det visuelle kaoset med at "alle" applikasjoner er SDI (Single Document Interface) og at dermed andre programmer og rot på skrivebordet er synlig så mye av tiden. Noe jeg og mange andre hater at Acrobat-teamet har tatt med seg til Windows-versjonen.

Jeg har også vært svært negativ til w8, men etter å ha lekt litt med det på Elkjøp her om dagen, er jeg ikke like negativ. Faktisk er planen å handle oppgradering i løpet av helga. Jeg vil i alle fall henge meg på dem som sier det kommer til å bli en svært fin opplevelse på tablets. Så langt har jeg siktet meg inn på Surface Pro som jeg forventer skal erstatte både HP TouchPad (tablet med webOS) og bærbar — kanskje også den stasjonære hjemme.

Lager de telefon i samme look og byggekvalitet er jeg trolig lykkelig(?) bruker av synergien på platformen til neste år.

Det er allerede 3. parts programmer som gjør at vi på stasjonære maskiner ikke må slite med Metro over hele skjermen, så jeg tror dette skal gå greit — for min del.

Endret av HTB
Babelfisken
Skrevet

I bedriftssammenheng funker det dårlig å kjøre Windows virtuelt med tanke på tilgang til fysiske enheter som henger fra parallellporter og seriellporter.

Det er nok noen få enkeltmannsforetak og småbedrifter som har slikt koblet direkte på arbeidsstajoner men langt de fleste har slikt på servere. Serieporter som i RS232 får man jo knapt lenger. Paralellporter er vel enda sjeldnere.

Uansett støtter god virtualisering alt av kurante fysiske porter og flere virtuelle maskiner kan til og med dele samme port.

Ytelsen til en virtuell maskin (eller paravirtualisert) er også varierende...

Det kommer an på. Tar man en sliten laptopp, starter en del programmer og så starter en virtuell maskin fra en langsom disk så har man en veldig treg maskin. På de nyeste serverene med en proff wmware er nok ytelses-forskjellen mellom virtuell og fysisk svært liten men så får hver enkelte virtuelle maskin noen GB ram og noen CPUer å boltre seg med.

Jeg er ingen ubetinget fan av virtualisering men det er vil uansett ta mer og mer over og det sammen med remote desktop gir en fleksibiliet for valg av "personlig" os.

Skrevet

Driftsmessig er det helt fantastisk å sitte med virtualiserte maskiner. Dersom en bruker sliter er det bare å (evnt) logge han ut, slette maskinen, opprette en ny maskin og be han logge inn igjen. Er en annen verden i forhold til før da man måtte springe rundt med Ghost-CD og feilsøkningsverktøy...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår