Gå til innhold
vsbilpleie

voks til toyota hvit perlemor

Recommended Posts

vsbilpleie    20
vsbilpleie

regner med det finnes noen voksgenier her som kan hjelpe meg litt med detta.

begynte med denna hobby tidlig i sommer og anser med som relativt nybegynner på bilpleie. vil ihvertfall ikke fornærme heltene min her med å kalle meg detailer ennå... hehe..

så ikke heng meg om det kommer noen dumme spm etter hvert......

polerte i sommer en 2010 mod toyota prius med hvit perlemor farge. denne hadde vårt ditec behandla før. men ny eier syns det ble for mye mas, dyrt og lang kjørevei å opprettholde dette. bilen fikk en 1 steg behandling med scholl og DA maskin. effekten i lakken kom skikkelig fram igjen etter at bilen var polert ferdig og eier trodde nesten ikke det var samme bil. rakk ikke legge voks den dagen. grunnet div ble det ikke gjort før 2 uker etterpå. hadde bare jetseal 109 tilgjennelig den gangen. etter det ble lagt på "forsvant" lissom litt av effekten igjen.

hadde en grundig og sterk vask med autofoam og surfex 1:5 nå og la på colonite 915 voks før vinteren. men lakkeffekten kom lissom ikke tilbake.

så spm er egentlig.. hva kan dette skyldes og kan perlemor effekter i lakk bli "dekket" med "feil" voks??

og hva anbefaler detailer folket av voks til en slik lakk??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 294
ØHN

En hvilken som helst voks vil i prinsippet funke bra. Det er grunnarbeidet som utgjør den store forskjellen. Ta en ny finpolering på bilen, så vil nok perlemoreffekten poppe frem igjen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir    335
Geir

Jeg har hvit perlemor på min, og hittil har jeg lagt på Swissvax Finesse (nå heter den Reflexus), Wolf's Body Wrap, Wolf's Hard Body og Collinite 915 og 476s, og jeg synes ikke perlemoreffekten er blitt dempet med noen av dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vsbilpleie    20
vsbilpleie

takk for raske svar folkens.

kan jetsel 109 ha gjort noe tull her... eller jeg tullet med noe når jeg la på :wacko:?

får prøve en runde s30 på panser å legge på colonite 915 en gang til. så får se om det blir noen forskjell mot resten ev bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir    335
Geir

Jetseal har jeg brukt mye før, men på de to siste bilene mine har jeg pensjonert den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig