Simen

S&S Mitsubishi Galant 2001 - vinterprepp

Show & Shine

Mitsubishi Galant G8 2001 sedan

IMG_7090_2.jpg

Forord.

Da var tiden endelig inne for en skikkelig vinterprepp etter hellakkeringen på min egen bil. Lakkérte bilen rundt 17. Juli så nå måtte jeg ha venta mer enn lenge nok med LSP. Vannet rant fortsatt greit av lakken, men beadingen var ganske slapp og lakken ikke noe særlig glatt lenger. Erfarte at et lag klarlakk blir litt som å legge voks, de første månedene.

Interiør.

IMG_5720-1.jpg

Jeg starta med å ta interiør et par helger før eksteriør (drøyt to uker siden). Hadde ambisiøse planer om å ta alt på bare en helg men når jeg først går igang med min egen bil har jeg en tendens til å bli sykt grundig så jeg innså at jeg måtte ta det over to helger. Hadde egentlig også planer om å skru ut setene foran for å komme bedre til på gulvteppet, men det droppa jeg denne gangen og bestemte meg for å gjøre det ved vårrengjøringen. Interiøret tok jeg på jobben, og her er noen bilder av bilen invendig før start...

IMG_5714.jpg

IMG_5721.jpg

IMG_5722.jpg

IMG_5723.jpg

IMG_5724.jpg

IMG_5727.jpg

IMG_5728.jpg

IMG_5729.jpg

IMG_5731.jpg

IMG_5732.jpg

IMG_5736.jpg

IMG_5738.jpg

IMG_5741.jpg

IMG_5745.jpg

IMG_5748.jpg

IMG_5751.jpg

IMG_5754.jpg

IMG_5755.jpg

IMG_5756.jpg

IMG_5762.jpg

IMG_5763.jpg

IMG_5764.jpg

IMG_5766.jpg

IMG_5768.jpg

IMG_5770.jpg

IMG_5773.jpg

IMG_5778.jpg

IMG_5780.jpg

IMG_5781.jpg

IMG_5783.jpg

IMG_5786.jpg

IMG_5788.jpg

IMG_5790.jpg

IMG_5791.jpg

IMG_5793.jpg

IMG_5795.jpg

IMG_5798.jpg

IMG_5802.jpg

IMG_5804.jpg

IMG_5806.jpg

Mitt medbrakte utstyr:

IMG_5703.jpg

Jobbens støvsuger og våtrenser:

IMG_5706.jpg

Trykkluft.

IMG_5812.jpg

Starta økten med en grundig runde trykkluft for å få bøss og rusk opp fra gulvteppet (dette forenkler støvsuginga noe enormt!), samt for å få støv og bøss ut av kriker og kroker rundtomkring. Brukte usedvanlig lang tid på dette. Midtkonsollparti, før og etter litt blåsing:

IMG_5820.jpg

IMG_5828.jpg

Tok baksetene ut, da de er veldig enkle å fjerne i min bil. Kjekt å få rengjort under der! Tok også ut alle 5 nakkestøttene...

IMG_5823.jpg

IMG_5831.jpg

Gikk også over tekstilmattene som jeg nå hadde tatt ut for i år. Det var selvfølgelig førermatta som var styggest (selvom jeg prøver det jeg kan for å ikke dra med meg møkk inn i bilen).

IMG_5872.jpg

IMG_5870.jpg

Tilslutt blåste jeg med luft over dashbordet og midtkonsollen, samt "ut" på dørtrekkene (dette for å få bort så mye som mulig før støvsugingen.

Støvsuging.

Så var det bare å få støvsugd hele bilen grundig. Denne jobben er mye lettere etter å ha brukt trykkluft inne i bilen.

IMG_5873.jpg

IMG_5877.jpg

IMG_5881.jpg

IMG_5884.jpg

IMG_5886.jpg

Så slettes ikke så verst ut etter trykkluft + støvsuging...

IMG_5888.jpg

IMG_5891.jpg

IMG_5892.jpg

IMG_5895.jpg

IMG_5900.jpg

IMG_5902.jpg

IMG_5905.jpg

IMG_5908.jpg

IMG_5911.jpg

IMG_5912.jpg

IMG_5913.jpg

IMG_5914.jpg

IMG_5915.jpg

IMG_5916.jpg

IMG_5917.jpg

IMG_5920.jpg

IMG_5922.jpg

IMG_5924.jpg

IMG_5926.jpg

IMG_5929.jpg

IMG_5930.jpg

IMG_5931.jpg

IMG_5932.jpg

IMG_5940.jpg

IMG_5936.jpg

Slitasje på førermatta allerede?

IMG_5935.jpg

Våtrens.

Så var det omsider klart for rensing. Jeg skammer meg over å si at dette er første gangen jeg renser bilen etter jeg kjøpte den for cirka et år siden. Men bedre sent enn aldri, yes? Teipet opp for litt 50/50-morro...

IMG_5942.jpg

IMG_5945.jpg

Sprayet på Green Clean 1:10 og jobbet det inn med børste etter et minutt eller to.

IMG_5966.jpg

Dynket så med vann og sugde opp med våtsugeren.

IMG_5993.jpg

Etter å ha kommet cirka halvveis med rensen måtte jeg stikke fra jobben pga alarmsystemet som nærmet seg aktivering (klarte dog å utløse alarmen uansett). Satte i Defa-kupévarmer som fikk stå over natta. Kom tilbake lørdags morgen, og undersøkte forskjeller (nå var tekstilen tørr)...

IMG_5975.jpg

IMG_5967.jpg

Sitteputene bak ble, tja.. Ser kanskje litt renere ut? Takstoffet fikk et lite skille hvertfall:

IMG_5978.jpg

IMG_5979.jpg

IMG_5981.jpg

En ganske klar forskjell på bagasjeromsmatta..

IMG_5986.jpg

IMG_5987.jpg

På gulvteppet brukte jeg faktisk Meguiar's APC 1:10 og den rengjorde vel så bra som GC.

IMG_6003.jpg

Tekstilen på dørtrekkene ble også renset...

IMG_6008.jpg

Førerdøra, før og etter rens (og tørk):

IMG_6014.jpg

...

IMG_6024.jpg

IMG_6025.jpg

Nakkestøttene ble renset for seg selv, men syntes dette var litt vrient siden man må holde med en hånd og rense med den andre.

IMG_6030.jpg

På hodestøtte til førerplassen (min plass) kunne jeg se tydelige spor etter Renati-voks fra håret mitt. Hø-hø..

IMG_6031.jpg

Hadde fått opp ganske mye drit av bilen...

IMG_6088.jpg

IMG_6093.jpg

Satte så en kupevarmer i bilen igjen, for å hjelpe til på tørkinga.

IMG_6019.jpg

Støvsugde kjapt over tekstilmattene og slang de rett inn i en dekkpose...

IMG_6035.jpg

IMG_6040.jpg

Før neste steg tok jeg en god lunsjpause imens kupevarmeren fikk stå og jobbe litt.

Interiørvask.

Så var det på tide å vaske over plast og vinyl etc. og jeg brukte Meguiar's APC og interiørsvamp til dette. Starta med tingene som tilhører hanskerommet...

IMG_6042.jpg

IMG_6056.jpg

På visse deler, som f.eks. krom dørhåndtak, "buffet" jeg også over med en mikrofiberklut...

IMG_6061.jpg

Etter denne rengjøringen begynte det virkelig å komme seg...

IMG_6080.jpg

IMG_6070.jpg

Så rengjorde jeg alle gummilister og pakninger rundt dører og bakluke med Surfex HD 1:3 og en mikrofiberfille...

IMG_6096.jpg

IMG_6100.jpg

IMG_6102.jpg

IMG_6104.jpg

IMG_6106.jpg

IMG_6110.jpg

IMG_6113.jpg

IMG_6116.jpg

IMG_6120.jpg

IMG_6123.jpg

IMG_6125.jpg

LSP plast og vinyl.

Så gikk jeg over alt av plast og vinyl med Swissvax Protecton Matt. Brukte interiørsvamp til dette også, veldig fint redskap til interiør...

IMG_6129.jpg

IMG_6132.jpg

Glassrens.

Vasket over rutene invendig med Swissvax Crystal og vinduspapir = en veldig god kombo!

IMG_6377.jpg

Nå var faktisk interiøret blitt helt tørt, så jeg støvsugde en ekstra runde før jeg kunne si meg ferdig.

IMG_6133.jpg

Slik så da gulvteppet ut før jeg la i gummimattene...

IMG_6138.jpg

IMG_6143.jpg

IMG_6146.jpg

IMG_6147.jpg

IMG_6152.jpg

IMG_6153.jpg

IMG_6157.jpg

IMG_6161.jpg

IMG_6163.jpg

IMG_6165.jpg

IMG_6166.jpg

La så ved medbrakte gummimatter som jeg hadde vaska og behandla med Pneu tidligere.

IMG_6181.jpg

Ferdigbilder.

Så kommer resultatbildene etter 13-14 timers jobb inne i bilen...

IMG_6176.jpg

IMG_6177.jpg

IMG_6181.jpg

IMG_6186.jpg

IMG_6189.jpg

IMG_6191.jpg

IMG_6200.jpg

IMG_6204.jpg

IMG_6212.jpg

IMG_6224.jpg

IMG_6229.jpg

IMG_6233.jpg

IMG_6238.jpg

IMG_6244.jpg

IMG_6246.jpg

IMG_6256.jpg

IMG_6258.jpg

IMG_6260.jpg

IMG_6267.jpg

IMG_6268.jpg

IMG_6272.jpg

IMG_6275.jpg

IMG_6276.jpg

IMG_6281.jpg

IMG_6284.jpg

IMG_6287.jpg

IMG_6288.jpg

IMG_6291.jpg

IMG_6295.jpg

IMG_6297.jpg

IMG_6302.jpg

IMG_6303.jpg

IMG_6310.jpg

IMG_6312.jpg

IMG_6317.jpg

IMG_6318.jpg

IMG_6319.jpg

IMG_6323.jpg

IMG_6324.jpg

IMG_6333.jpg

IMG_6334.jpg

IMG_6337.jpg

IMG_6340.jpg

IMG_6343.jpg

IMG_6344.jpg

IMG_6345.jpg

IMG_6346.jpg

IMG_6350.jpg

IMG_6353.jpg

IMG_6354.jpg

IMG_6355.jpg

IMG_6360.jpg

IMG_6361.jpg

IMG_6368.jpg

IMG_6372.jpg

IMG_6373.jpg

Kjørte hjem og tok kvelden. Deilig følelse når jeg kjørte hjem, det lukta absolutt ingenting - følte at bilen var skikkelig ren. Før jeg la meg satte jeg inn en ozonrensemaskin som fikk stå i natt til søndag. Den dreper alt av bakterier i bilen...

IMG_6384.jpg

Fiksa et par mangler på søndagen. Mangla gasspedalstopper, samt et par "knotter" som holdt på plass bagasjeromsplata. Hadde fått tak i dette nå...

IMG_6399.jpg

IMG_6401.jpg

IMG_6405.jpg

La også ved "flytende isskrape" til nødstilfeller denne vinteren...

IMG_6409.jpg

Påførte Swissvax Seal Feed i garasjen hjemme, og det fikk stå og trekke hele dagen før jeg tørket av overflødig med mikrofiber...

IMG_6422.jpg

IMG_6431.jpg

IMG_6452.jpg

IMG_6444.jpg

Gulv og seter ble også forseglet med Wolf Chemical's Textile Coat. Jobbet det inn med en kost.

IMG_6413.jpg

IMG_6417.jpg

Det var alt som ble gjort med interiøret under årets vinterprepp.

Eksteriør.

Denne helgen, to uker etter interiør-økten, fikk jeg også gått løs på eksteriør. Starta med grundig vask etter jobb på fredagen. Først noen bilder av bilen og motorrommet før jeg gikk igang:

IMG_6498.jpg

IMG_6502.jpg

IMG_6503.jpg

IMG_6504.jpg

IMG_6507.jpg

IMG_6510.jpg

IMG_6512.jpg

IMG_6515.jpg

IMG_6516.jpg

IMG_6517.jpg

IMG_6519.jpg

IMG_6520.jpg

IMG_6522.jpg

IMG_6524.jpg

IMG_6527.jpg

IMG_6528.jpg

IMG_6529.jpg

IMG_6532.jpg

Forvask.

Startet med Prickbort på denne gangen våt bil pga regn.

IMG_6533.jpg

IMG_6538.jpg

IMG_6540.jpg

Spylte grundig, nedenfra og opp.

IMG_6542.jpg

Så påførte jeg Surfex HD 1:5 i dørkarmer og inni dører, opp til vindushøyde. Påførte over hele, og lukket dørene underveis.

IMG_6546.jpg

Spylte så med høyttrykk. Med litt treffsikkerhet går dette fint uten å få for mye vann inn i bilen. Etter dette skumla jeg bilen med Bilt-Hamber's Autofoam. Var egentlig meningen å skumme med ren såpe, men tror denne var blandet ut 1:5 da det ikke ble så tykt skum som det pleier med 1:0...

IMG_6549.jpg

IMG_6551-1.jpg

IMG_6553.jpg

Motorvask.

Så var tiden inne for bilens første motorvask i mitt eie. Har vært nervøs for å gjøre dette, vært altfor redd for at noe skal gå galt. Dekte nervøst til fem ting: Dynamo, coiler, sikringsboks, batteri og luftinntak.

IMG_6556.jpg

Sånn går det når man er redd for bilen sin...

IMG_6557.jpg

IMG_6558.jpg

Påførte først Surfex HD i sterk blanding. Lot det virke litt, så skumma jeg ned motorrommet + undersiden av panseret...

IMG_6561.jpg

Jobbet dette inn med detaljkost rundtomkring, og spylte av med HT i dusjmodus. Avspylt:

IMG_6563.jpg

IMG_6567.jpg

Gikk så kjapt over med trykkluft rundtomkring og starta bilen. Ingen problemer (Puh!). Tørka så litt rundt med en mikrofiberklut.

Håndvask.

Det hadde nå blitt mørkt, så jeg tok ikke flere bilder denne dagen. Vaska over bilen med Bilnerden's spesialsvamp og CG Citrus Wash & Gloss. Dørkarmer, inni dører og felgene ble også vaska, med en halv Zymol-svamp. Rygga så bilen inn og fikk ikke tid til å tørke bilen siden jeg skulle til en kompis så jeg satte på varmevifte på full guffe.

IMG_6575.jpg

IMG_6573.jpg

IronX.

Dagen etter starta jeg med IronX på tørr bil. Var ikke sikker på om dette var nødvendig etter bare 2-3 mnd. på veien, men greit å være på den sikre siden. Påførte i garasjen siden det regna ute.

IMG_6581.jpg

IMG_6587.jpg

Kjørte bilen ut og spylte av IronX, var en del lilla vann så det kunne virke som at IX fant noe å jobbe med denne gangen også. Snudde bilen og kjørte den med snuta inn i garasjen. Her er forøvrig en video som viser vannskrekken til Wolf's Glass Guard etter nesten to måneder, er meget imponert over denne.

[/media[

Clay.

Bilen var nå våt og fin så da passa det bra med clay. Dro frem Bilt-Hamber's Autoclay, vann på flask og et Miracle Dryer-håndkle til å tørke av med underveis.

IMG_6594.jpg

IMG_6597.jpg

Tidligere lagde jeg en tråd om noen små hvite prikker som jeg var usikker på hva var, men det stemte absolutt at det var malingsprikker. Det gikk bort med clay...

IMG_6602.jpg

IMG_6604.jpg

Ellers var det noen nupper her og der, men ikke mye. Her er clay etter hele venstresiden:

IMG_6610.jpg

Maskering.

Hadde planer om å bruke roterende, så da er det viktig med god maskering (better safe than sorry). Når det er sagt så hadde jeg nok maskert uansett DA eller roterende. Ble massivt på vinduene, dette fordi jeg ikke ville slipe bort glassforseglingen noe sted ved polering av vinduslister...

IMG_6616.jpg

IMG_6623.jpg

IMG_6618.jpg

Inspeksjon.

Så over bilen for å sjekke status. Noen få riper her og der etter monteringen, og litt kjørespor fra lakkereren var å spotte i halogenlys. Lurer på hva han har drevet med her:

IMG_6624.jpg

Annet enn det var det ikke så mye vaskeriper å se, selvom jeg har håndvaska bilen temmelig mange ganger siden lakkeringen:

IMG_6645.jpg

IMG_6648.jpg

IMG_6649.jpg

IMG_6651.jpg

IMG_6656.jpg

Maskinpolering.

Gjorde ingen grovkorrigering denne gangen, venter med det til våren da jeg vil komme inn i en rytme med korrigering om våren og finpolish om høsten. Prøvde med Scholl S30+ på oransj pute og sjekka om dette lagde kjørespor med roterende maskin.

IMG_6632.jpg

Kjørte fem pass slik:

1.) Spre på laveste

2.) 1200 rpm med ganske mye press

3.) 1200 rpm med mindre press

4.) 1200 rpm med maskinens press

5.) 1000 rpm med 0 press (løfte maskinen litt)

Dette så også ut til å dempe noen av kjøresporene. En slags 50/50 her:

IMG_6631.jpg

S30+ så faktisk ut til å heve glansen et lite hakk. Stilig! Kan se det såvidt her:

IMG_6630.jpg

Så da var det bare å fortsette på denne måten.

IMG_6640.jpg

Etter panseret tok jeg hele høyre side, og høyre del av taket. Så tørket jeg av polishen og tok kvelden.

IMG_6665.jpg

På søndag startet jeg dagen med å påføre Swissvax Pneu og Pneu Glossy på dekk.

IMG_6674.jpg

CG Bare Bones ble påført i hjulbuer...

IMG_6735.jpg

Fortsatte så videre med venstre del av taket...

IMG_6679.jpg

Var uheldig og var borti et av de få plassene jeg ikke hadde maskert. Surt, men sånt skjer...

IMG_6686.jpg

Moving on. Forskjermen stod for tur...

IMG_6689.jpg

Har irritert meg litt over noen lakkbobler som jeg tror har vært der helt fra lakkeringen ble gjort...

IMG_6691.jpg

Men det er ikke noe man legger merke til, så så lenge det ikke er rust under klarer jeg fint å leve med det.

A-stolper og videre langs taket pleier jeg å åpne dørene imens jeg polerer.

IMG_6694.jpg

IMG_6697.jpg

Dette fingeravtrykket ble påført bare noen dager etter lakkering og det ble faktisk sittende fast i lakken, men det gikk enkelt bort med S30+...

IMG_6702.jpg

Høyre side ferdig maskinpolért...

IMG_6704.jpg

Dytta så bilen litt bakover for å få bedre plass foran bilen (Galant'en er forholdsvis lang).

IMG_6723.jpg

IMG_6729.jpg

Maskerte litt ekstra på plasten (hadde fått skrekken nå etter uhellet på taklista)...

IMG_6752.jpg

Kjørte en runde på frontlyktene også, selvom de var temmelig klare og fine fra før.

IMG_6758.jpg

IMG_6761.jpg

Avslutta så med Flex DA på speilhus, vinge og bakfanger.

Plastfornyer.

Syntes kanten rundt speilhusene var litt vel matte, så dro frem Poytrol til dette.

IMG_6770.jpg

Påførte med en liten malerkost...

IMG_6771.jpg

...og etter 15 minutter jobbet jeg det inn/tørket av med en nanosvamp (blå del). Resultat:

IMG_6777.jpg

Sideskjørt i plast fikk SV Protecton Matt.

IMG_6821.jpg

LSP lakk.

IMG_6791.jpg

Hadde nå varmet opp garasjen med to halogenlamper og en varmevifte (den andre lånte jeg bort), og det ble skikkelig sydenvarme der inne. Var blitt tørt ute også, så var ganske ideelle forhold der inne. Den nye lakken syntes jeg fortjente et strøk Swissvax Crystal Rock. Påført i rette linjer...

IMG_6795.jpg

IMG_6804.jpg

IMG_6801.jpg

IMG_6798.jpg

IMG_6813.jpg

Viktig å huske undersiden av vingen, hehe..

IMG_6809.jpg

Imens voksen fikk stå og tørke shinet jeg opp motorrommet med Swissvax Pneu.

IMG_6831.jpg

IMG_6826.jpg

IMG_6834.jpg

Swissvax Seal Feed på gummipakninger (dette fikk stå og trekke over natta)...

IMG_7035.jpg

IMG_7048.jpg

IMG_7051.jpg

Tørket over lakk på innsiden av panser med 3M Quick Wax.

IMG_7045.jpg

Så gikk jeg inn og tok en pause. Lot voksen haze i halvannen time før jeg gikk ut og buffet den av. Til tross for den lange tørketiden var den fortsatt litt "oljete" ved avtørking, så jeg kunne sikkert fint latt den stå over natta...

IMG_6835.jpg

IMG_6839.jpg

Dørkarmer og innside av dører fikk et strøk 3M Quick Wax. Blir en grundigere runde med polering på denne lakken til våren. Mye riper som jeg har lyst til å gjøre noe med...

IMG_6993.jpg

IMG_7022.jpg

IMG_7013.jpg

IMG_7030.jpg

IMG_7008.jpg

IMG_7003.jpg

Skåler med min favorittdrikk for en tilfredsstillende vinterprepp!

IMG_6986.jpg

Ferdigbilder.

De fleste ferdigbildene ble tatt i garasjen denne gangen, siden det var mørkt når jeg var ferdig og før jeg skulle på jobb på mandag morgen (idag).

IMG_6847.jpg

IMG_6862.jpg

IMG_6914.jpg

IMG_6877.jpg

IMG_6886.jpg

IMG_6965.jpg

IMG_6974.jpg

IMG_6982.jpg

IMG_6960.jpg

IMG_6951.jpg

IMG_6942.jpg

IMG_6917.jpg

IMG_6927.jpg

Tok noen bilder etter jobb også, selvom bilen ikke er 100% ren her...

IMG_7090.jpg

IMG_7083.jpg

IMG_7081.jpg

IMG_7112.jpg

IMG_7075.jpg

Takk for titten og håper denne S&S'en falt i smak. På gjensyn snart!

Endret av Simen
24

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærre lækkert :thumbs:

Ganske strøken den Galant`en din nå:)

Cred for solid vinterprep og meget flott S&S.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så utrolig bra, Simen! Du står skikkelig på. Nå er bilen klar for vinteren! ;-)

Har dog noen spørsmål til deg:

Hvor har du kjøpt det munnstykket du hadde til våtstøvsugeren din? Tror jeg behøver en som er såpass liten til å ta tekstilen i dørene mine.

Noen gode tips på vask inni dørene for å unngå å spyle vann? Jeg tenker litt på styrken som kommer ut fra HT har jo et potensiale til å sprute inn i bilen. Du sa du klarte det uten å få for mye vann, but how?

Utenom det vil jeg si GODT JOBBET :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo lekkert dette :D

Ser du bruker litt produkter fra Wolf's. Du skryter av holdbarheten på Glass Guard, men hva synes du om Textile Coat? Lett å bruke? Er begge drøye i bruk, slik jeg opplever at Body Wrap og Hard Body til de grader er?

Tror jeg må adoptere lufttrykktrikset ditt neste år. Smart!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærre lækkert :thumbs:

Ganske strøken den Galant`en din nå:)

Cred for solid vinterprep og meget flott S&S.

Takker! Ja det hjalp mye med omlakkering. :P

Så utrolig bra, Simen! Du står skikkelig på. Nå er bilen klar for vinteren! ;-)

Har dog noen spørsmål til deg:

Hvor har du kjøpt det munnstykket du hadde til våtstøvsugeren din? Tror jeg behøver en som er såpass liten til å ta tekstilen i dørene mine.

Noen gode tips på vask inni dørene for å unngå å spyle vann? Jeg tenker litt på styrken som kommer ut fra HT har jo et potensiale til å sprute inn i bilen. Du sa du klarte det uten å få for mye vann, but how?

Utenom det vil jeg si GODT JOBBET :thumbs:

Takk for det Kristian. :)

Det munnstykket tror jeg bare følger ned Karcher-renseren vi har på jobb, så tror ikke det er mulig å kjøpe den løst desverre. Når det er sagt så er det kanskje verd å sjekke en butikk som selger Karcher.

Treffsikkerhet er viktig. Jeg spylte med full styrke da jeg har fått en del trening i dette på jobb, og så lenge du ikke treffer direkte inn i bilen så kommer det ikke så voldsomt mye inn. Dessuten hadde jeg jo gummimattene i. :) En annen ting som er lurt er å la bilen stå over natta med dørene åpne for å få tørka opp skikkelig.

Ble jo lekkert dette :D

Ser du bruker litt produkter fra Wolf's. Du skryter av holdbarheten på Glass Guard, men hva synes du om Textile Coat? Lett å bruke? Er begge drøye i bruk, slik jeg opplever at Body Wrap og Hard Body til de grader er?

Tror jeg må adoptere lufttrykktrikset ditt neste år. Smart!

Takk Geir. :D

Tekstilforseglingen er jeg ikke like imponert over desverre, den lukter skikkelig nano og er udrøy (nesten brukt den opp allerede). Tror ikke jeg kjøper den igjen. Glassforseglingen er kanon, og ganske drøy i bruk. Helt rå vannskrekk. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette vart bra :) må si meg enig at denne bilen er tatt godt vare på ja :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takkar og bukkar! :) Og takk for cred folkens.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble blank og fin. Cred ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like sinnsykt grundig som alltid! :) Deilig følelse når bilen er 100% ren innevendig. Nesten så man sitter å pirker ut småstein fra under skoene før man kan sette seg inn :P Meeen, du har jo rust i døra di! :o

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow...!

Finfine de flaskene dine, er det CG sine "tomflasker"? Evt hvor har du kjøpt sprayhodene?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir seriøst forelsket i denne typen Galant av å se på bilen din, dææven å fin! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mighty: Deilig følelse ja, og jeg blir litt sånn selv. Etter drøye to uker begynner det å bli litt støv på dashbord osv allerede, og da frister det å dra frem en fluffy MF og sveipe litt. Angående rusten så er jeg smertelig klar over det. :( Siden jeg bare betalte for lakkering av utsiden så kan jeg vel ikke forlange at han skulle tatt det også, men jeg skal få gjort noe med dette ASAP!

FredrikRinge: Stemmer det, CG sine tomme. Noen av de grå sprayhodene har jeg kjøpt på shinearama, og noen hos Bilnerden..

JohanR: Hehe jo takk. Var en grunn til at jeg kjøpte denne bilen selv, ble skikkelig forelska jeg også. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive