Simen

S&S Mitsubishi Colt 2006

25 innlegg i emnet

S&S Mitsubishi Colt 2006

IMG_4863_zpsc173be40.jpg

Forord.

Denne helgen fikk jeg endelig ånden over meg igjen, til å utføre et oppdrag på hjemmebane. Etter jeg begynte som bilklargjører på Laastad & Co. for snart 3 måneder siden, har ikke motivasjonen til å drive med detailing vært helt på topp. Men nå er jeg tilbake med min første S&S på en 'kunde' utenom jobb. Eier av denne tok kontakt via PM her på forumet og spurte om en salgsklargjøring av en Colt. Jeg tenkte jeg skulle klare å rekke dette iløpet av en helg (noe som er en forutsetning for slike jobber), siden det var snakk om å klargjøre for salg og ikke 66,5 timers detailing for å oppnå perfeksjon. Eier leverte bilen torsdag kveld, men hadde ikke tid til å begynne på den før fredag etter jobb. Det første som ble gjort var å ta av skiltholdere og skilt, og vasket dem i vasken med Surfex HD og detaljkost. Så tok jeg noen bilder av bilen før start...

IMG_4511_zpsf739599f.jpg

IMG_4513_zps0ce9934d.jpg

IMG_4515_zps85258355.jpg

IMG_4517_zps4c4be618.jpg

IMG_4523_zps691dc8ba.jpg

IMG_4524_zps9db5f050.jpg

IMG_4525_zps98b52120.jpg

IMG_4526_zpsecb0f7b7.jpg

IMG_4529_zps0727c042.jpg

IMG_4532_zps5255021b.jpg

IMG_4536_zps4bed6d98.jpg

IMG_4539_zpsb2019b55.jpg

IMG_4541_zps59a8e558.jpg

IMG_4544_zps8df35c90.jpg

IMG_4545_zps93c25419.jpg

IMG_4548_zps0df39ca1.jpg

IMG_4549_zpsefd5fbc6.jpg

IMG_4551_zps26045c00.jpg

IMG_4552_zps56a5c866.jpg

IMG_4554_zps111c9a1d.jpg

IMG_4556_zpsb077201a.jpg

IMG_4559_zps550747c1.jpg

IMG_4562_zps4da423da.jpg

IMG_4565_zps9a163106.jpg

IMG_4567_zps0f9a3f43.jpg

IMG_4569_zps334d53cb.jpg

IMG_4570_zps899e60d0.jpg

IMG_4571_zpseb75a126.jpg

IMG_4572_zpsfdbd6888.jpg

IMG_4573_zps94cec221.jpg

IMG_4576_zpsebcd244b.jpg

IMG_4578_zps28efbde0.jpg

IMG_4579_zpse079cbfd.jpg

IMG_4580_zpse72389a7.jpg

IMG_4581_zps3b05d12b.jpg

IMG_4583_zps41413fcb.jpg

IMG_4587_zps69895141.jpg

IMG_4589_zpsbec4c55f.jpg

IMG_4590_zps2234bc4b.jpg

IMG_4592_zps7d352614.jpg

IMG_4594_zpsf952b2b5.jpg

IMG_4596_zpsbf200e76.jpg

IMG_4598_zps34c1ad99.jpg

Dag 1.

(tid: 2 t.)

Rengjøring.

Fredagen gikk med til en grundig vask. Dette gjør jeg daglig på jobb, og der skal det gå fort, så jeg følte at jeg dro fordelen av dette ift effektivitet. Brukte vel nå 2 timer på det jeg vanligvis ville brukt 3-4-5 timer på tidligere i år.

Startet med nesten ren Rim7 på alle felgene og lot det virke imens jeg fant frem resten av vaskeutstyret...

IMG_4602_zps74ce1719.jpg

IMG_4600_zpsef3c9458.jpg

Så dynket jeg hele bilen med Prickbort.

IMG_4609_zpsf21e8761.jpg

Lot det virke noen minutter imens jeg lagde såpevann i bøtta til håndvasken senere. Så spylte jeg grundig av. Et in-action bilde som jeg ikke aner hvem har tatt, bare lå plutselig inne på kameraet (litt småcreepy egentlig).

IMG_4613_zps9eb94b25.jpg

Felgene ble ganske rene, men var fortsatt litt grums igjen. Gav dem en ny runde med felgrens, denne gangen P21S...

IMG_4623_zps01b2bd59.jpg

Så gikk jeg og fyllte opp skumkanonbeholderen med ren Autofoam og satte på kanonen på HT'en. Skrudde skruen helt mot - og fyrte løs på hele bilen, felgene og godt inne i hjulbuene.

IMG_4633_zps24c663d6.jpg

Imens skummet fikk virke gikk jeg i full fart over alle felgene med SV Felgkost til ytterdelen og EZ Detail Brush til innsiden, før jeg spylte dem av kjapt. Så spylte jeg resten av bilen, samt grundig inn i hjulbuene. Ble temmelig rent på alle områder nå, dog hang det igjen et lite "belegg" nederst på dørene. Håndvask måtte til for å få gjort noe med det...

IMG_4639_zpsaba705aa.jpg

IMG_4635_zpse2ca2525.jpg

IMG_4638_zps0f9a1d82.jpg

Dørkarmer og slikt så ikke ut, så denne gangen valgte jeg å gjøre som vi gjør på jobben (bare med annet produkt). Dynket dørkarmene, innsiden av dørene, samt på innsiden av bagasjeluka med ren Surfex HD (eller 1:1, usikker). Påførte rundt hele bilen, og lukket dørene underveis. Så dro jeg frem HT-lansen og spylte på full guffe. Dette rengjør bra, og med litt presisjon går det veldig fint. Litt vann kommer jo inn i bilen, men har aldri hatt noen problemer med det på jobb.

Etter dette var det klart for IronX. Den fant som vanlig ganske mye å jobbe med. Verst var nederst på dørene, men fikk ikke med det på bildene:

IMG_4650_zps06e353e6.jpg

IMG_4648_zpsf34407de.jpg

IMG_4643_zps6b3387d9.jpg

Snart klart for håndvasken nå, men før det måtte jeg ta en motorvask da det ikke så ut i motorrommet (kjekt at det ser bra ut der også, når eier skal vise bilen til eventuelle kjøpere). Jeg valgte å bare dekke til dynamoen her, så påførte jeg Surfex HD 1:2 og dynket deretter med ren Autofoam...

IMG_4656_zps872732ac.jpg

IMG_4653_zpsad2728bb.jpg

Etter et par minutter jobbet jeg det inn med detaljkost overalt hvor jeg kom til, for så å spyle av med HT. Valgte å bruke litt trykk denne gangen siden jeg er vant til å gjøre det på jobb, men bruker selvfølgelig huet og holder avstand samt passer på hvor jeg spyler. Startet bilen umiddelbart etterpå, og gikk over motorrom med trykkluft og en mikrofiberfille.

IMG_4658_zpsb15622a4.jpg

IMG_4659_zpsc1f3c7c7.jpg

Lot bilen gå ca. 20 minutter eller mer for å fordampe vann. Så var det på tide med berøringsvask. Gikk over 'rillene' i frontfangeren med detaljkost, og vasket resten av bilen med Zymol-svamp. Brukte hjørene på svampen for å vaske 'inni' emblemene. Såpevalget denne gangen falt på Optimum Car Wash, cirka 3 korker. Første gang jeg tester denne såpa, og den var OK men forløpig ingen umiddelbar favoritt...

IMG_4626_zpsd4bad831.jpg

Spylte av med hageslangen og kjørte bilen rett inn i garasjen. Hadde ikke tid til å tørke bilen så jeg bare trilla den rett inn i garasjen, åpna alle dørene og satte på varmeviftene. Ikke noe problem å lufttørke biler her hos oss.

IMG_4665_zps5c1112f4.jpg

IMG_4667_zps012d04ca.jpg

Før jeg tok kvelden vaska jeg gummimattene. De var utrolig stygge....

IMG_4661_zps28d10054.jpg

IMG_4663_zpsf2402eb8.jpg

Dynket først med Surfex HD 1:2 og lot det virke noen minutter før jeg spylte reint med HT. Påførte igjen på våte matter, og jobbet det inn med detaljkost. Spylte av igjen, samt undersiden, og la dem til tørk på gelenderet. Det var alt jeg gjorde fredagen, tok fri resten av kvelden.

Dag 2.

(tid: 8 t.)

Inspeksjon, clay, maskering og kombotesting.

Lørdagen gikk det først med et par timer til litt forberedelser før jeg fikk satt igang med maskinen. Så kjapt over bilen for å se hvordan den så ut. Her er et par bilder som viser generell lakktilstand:

IMG_4678_zpsa5dcc99f.jpg

IMG_4677_zpsbe97c19d.jpg

IMG_4674_zpsad1cd429.jpg

Så også ut som at noen med mye krem e.l. på hendene hadde tatt på bilen noen plasser...

IMG_4684_zps6d443f4a.jpg

IMG_4683_zps44d382e9.jpg

Satte igang å clay'e bilen. Hadde på varmevifter, så det var god temperatur til dette i garasjen. Fant frem Bilt-Hambers mild clay og vann som lube.

IMG_4691_zps8d5e0e70.jpg

Var ikke så veldig mye å finne. Her er clay etter høyre side, og andre bilde var etter bakluke + bakfanger:

IMG_4699_zps911ac0bd.jpg

IMG_4702_zps863df839.jpg

Klarte så og miste clay'en i bakken, så da gikk den i søpla...

IMG_4701_zps2f21b560.jpg

Er vant til å droppe maskering på jobb, men på hjemmebane vil jeg selvfølgelig fortsette med det for å være sikker. Ble en god del maskering, spesielt rundt vinduene.

IMG_4704_zps0403d4cb.jpg

IMG_4708_zps436926e6.jpg

Så var det på tide å finne ut hvilken kombo som tok mest uten å lage kjørespor i lakken, siden dette skulle være 1-stegs. Fant frem lilla, oransj og svart vaffelpad fra Scholl, samt S3 Gold, S17+ og S30 EC.

IMG_4710_zps4aa7dae4.jpg

Startet med mildeste kombinasjon, S30+ på oransj pute (roterende)...

IMG_4717_zpsb0a0f1bc.jpg

Utkantspunktet:

IMG_4712_zps90d47aa0.jpg

IMG_4713_zps6fd0e433.jpg

Kjørte over området slik:

*Spre på laveste

*Opp på 1500 rpm og MYE press, 3-4 pass

*1500 rpm, mindre press, 1 pass

*1500 rpm, maskinens press, 1 pass

*1500 rpm, "skumming" (løfte maskinen opp fra panelet), 1 pass

Dette resulterte slik:

IMG_4721_zps99da067c.jpg

IMG_4724_zpsbd1578db.jpg

IMG_4727_zpsff6c3bad.jpg

IMG_4729_zps39d9f96c.jpg

IMG_4731_zpsbef2dbfc.jpg

IMG_4745_zps5245a079.jpg

IMG_4746_zpsb4ef18a0.jpg

Så etter hologrammer med både LED-lykt, og blitz-sjekk..

IMG_4753_zpsc78efb10.jpg

Dette gav altså greie resultater uten å lage kjørespor, men jeg ville selvfølgelig se om jeg kunne få fjerna enda flere riper, så da kjørte jeg over neste område med S17+ og svart vaffelpute. Samme kjøremetode som sist, men et ekstra pass med mye press. Ble igjen en god del produkt til tross for at jeg kjørte nesten 10 pass. Lakken gav meg altså lang kjøretid, og var også lett å ha med å gjøre...

IMG_4760_zpsf483198c.jpg

Kontrollerte med Scholl's egne kontrollspray, og sjekket resultatet med S17+:

IMG_4763_zpsf67dcffb.jpg

IMG_4762_zps44a31438.jpg

IMG_4769_zpsbf51c5d3.jpg

IMG_4772_zpsacb4695f.jpg

Så, hologrammer?

IMG_4774_zps9e7c3de1.jpg

IMG_4785_zps7887677b.jpg

IMG_4791_zps1dee03b1.jpg

Nope! Her var det bare å kjøre på. S17+ gav såpass gode resultater, som vist, derfor gadd jeg ikke bruke tid på flere kombinasjonstester. Dessuten vil jeg tippe S3+ ville gitt kjørespor siden den er såpass grov.

Korrigering.

Dette var en hurtigjobb, så jeg kjørte over hele bilen før jeg tørket av polish. Samme fremgangsmetode som beskrevet tidligere overalt, og kjørte bare en runde nesten alle plasser. Fortsatte med roterende på høyre forskjerm. Etter skjermen teipet jeg opp til en 50/50 på fordøra, just for you folks...

IMG_4794_zpsa85065fe.jpg

IMG_4804_zps4f73ca86.jpg

IMG_4798_zps2f7d702d.jpg

IMG_4796_zps43e702b5.jpg

IMG_4800_zps36c8a1f0.jpg

A-stolpe før:

IMG_4807_zps1711829a.jpg

IMG_4806_zpsd7f773f0.jpg

IMG_4805_zps3b65b88a.jpg

A-stolpe etter:

IMG_4809_zps219b4bc6.jpg

IMG_4819_zpsbb21a01e.jpg

IMG_4818_zps89cf58e4.jpg

Denne gangen ble det mer støv av S17+ enn tidligere, og polishen var veldig tung å tørke av på denne lakken, det var vel minuset med denne.

IMG_4829_zps8b66b23c.jpg

Når jeg var ferdig med høyre side, og halve taket (høyre del selvfølgelig), kjørte jeg over frontfanger og dørlister, samt speil og dørhåndtak med Flex DA for å ta hensyn til plasten. Spredde på hastighet 1, kjørte opp på 4 og samme antall press og samme "pressmønster" som med roterende...

IMG_4824_zpsad73dffa.jpg

IMG_4821_zps70c2c8ec.jpg

Etter det flytta jeg meg over til venstre side og begynte forfra igjen, med roterende. To før og to etter av forskjermen:

IMG_4834_zpse8241a90.jpg

IMG_4832_zpsfb41cffe.jpg

IMG_4836_zps2c9a4944.jpg

IMG_4835_zpse4f30211.jpg

Bruker pad-børste mellom hver eneste runde for å holde pad'en ren, og bytta til ny pad etter cirka halve bilen. Ingen flere bilder fra venstre side desverre. Alle lyktene ble også polert med samme kombinasjon på roterende. Venstre baklykt før korrigering:

IMG_4844_zps17acd46c.jpg

IMG_4843_zps45a1682d.jpg

Etter:

IMG_4847_zpsc59920f9.jpg

IMG_4849_zps1e55c02c.jpg

Så tok jeg bakluka. Venstre del ukorrigert vs. Høyre del korrigert, i sollys:

IMG_4854_zps5074f911.jpg

IMG_4852_zps16499e9b.jpg

Prøvde også på en 50/50 på bakluka, men pga utrolig sterkt sollys klarte jeg ikke ta noe godt bilde av det desverre. Etter dette var jeg ferdig med roterende, så da bytta jeg til Flex DA igjen og kjørte over dørlister, dørhåndtak, speil og bakfanger.

IMG_4863_zpsc173be40.jpg

IMG_4871_zps4441cec6.jpg

IMG_4887_zps63f5ed3d.jpg

Inni Mitsu-emblemet og "COLT" brukte jeg S17+ på Q-tips og det ble overraskende bra syntes jeg. Ikke perfekt, men mye penere...

IMG_4932_zpsaf712ad6.jpg

Så tilslutt tørka jeg over hele bilen med mikrofiber for å fjerne polishrester. Blåste også vekk støv med trykkluft.

IMG_4911_zps4d88ea91.jpg

IMG_4917_zps6c3da7a1.jpg

Hadde egentlig tenkt til å gjøre meg ferdig med eksteriør lørdag, men var passelig mørbanka etter alle timene med maskinpolering, og jeg tenkte at voks + interiør skulle gå bra iløpet av søndagen så jeg tok kvelden...

Dag 3.

(tid: 7 t.)

LSP.

Så var det på tide å legge voks på bilen. Starta tidlig på søndag, så det var kjølig både ute i garasjen men fikk opp temperaturen med to varmevifter imens jeg spiste frokost. Voksvalget falt på...

IMG_4926_zpsf83de291.jpg

...påførte i rette linjer, siden det ville blitt mye mindre synlig om jeg skulle vært uheldig og lage noen mikroriper underveis...

IMG_4983_zps7b607bac.jpg

IMG_4982_zps19700c0f.jpg

Etter å ha lagt voks på hele bilen, lot jeg det stå og tørke en god stund imens jeg gjorde diverse andre småting. Påførte Swissvax Pneu Glossy på dekksider, og CG Bare Bones i hjulbuer...

IMG_4959_zpsc234ca02.jpg

IMG_4967_zps7a59cb1e.jpg

Gikk også over dørkarmer og inni dører osv. med Meguiar's Ultimate Quick Detailer og fluffy mikrofiber.

IMG_5000_zps72f98db3.jpg

IMG_4974_zps679041ea.jpg

IMG_4977_zps9a49783f.jpg

IMG_4980_zpsd959547c.jpg

Satte også på skiltholdere og skilt (tørket av voks der de skulle være først), og prøvde å fjerne oblatene men desverre satt det innerste så godt fast at jeg hadde dratt av "lakken" på skiltene om jeg hadde fortsatt så jeg lot det stå...

IMG_4993_zpsf892f632.jpg

IMG_4997_zps981ad66a.jpg

Før jeg tørket av voksen behandlet jeg mattene med Swissvax Pneu. Før og etter:

IMG_4945_zps1e7f66eb.jpg

IMG_4947_zps2b0e616c.jpg

IMG_4951_zps5fb7e217.jpg

Nå var voksen god og tørr, så da fjernet jeg overflødig produkt. Buffet i rette linjer nok en gang, og passa på å ikke legge på noe særlig med press.

IMG_4992_zpsa9237d30.jpg

Buffet, og ferdig med eksteriør etter 12-13 timers effektiv arbeid:

IMG_5004_zpse502fc71.jpg

IMG_5006_zps2a0f3854.jpg

Interiør.

Så var det innsiden av bilen som gjenstod. Tenkte jeg skulle starte med trykkluft, men det var så mye grus og groms at jeg måtte ta en kjapp runde med støvsugeren først. Fant også diverse tomflasker og matrester i bilen...

IMG_5009_zps162b087b.jpg

Før jeg starta så det slik ut på gulvene og i setene:

IMG_5012_zps0f9fe012.jpg

IMG_5014_zps8b6ecff9.jpg

IMG_5015_zps82f747ad.jpg

IMG_5016_zps37ede8f7.jpg

IMG_5018_zps688e5f06.jpg

IMG_5019_zpsa5d7129c.jpg

IMG_5020_zps27b0ea70.jpg

Etter grovstøvsuging gikk jeg over hele bilen med trykkluft for å blåse ut bøss og rusk fra kriker og kroker, og for å få ut inngrodd sand og forurensing i tekstil...

IMG_5023_zps32d8f2a6.jpg

Også veldig praktisk for å få ut smuler og bøss fra 'gropene' i setene:

IMG_5027_zps5fe0f532.jpg

Tilslutt blåste jeg bort støv og rusk fra dash og vanskelige plasser i bilen, samt en liten runde på eksteriør siden mye av bøsset havnet også på bilen. Så var det å få støvsugd hele bilen. Etter dette så det slik ut:

IMG_5029_zps6ac88631.jpg

IMG_5031_zps0e448628.jpg

IMG_5038_zps13656cc8.jpg

IMG_5042_zpsf46da127.jpg

IMG_5044_zps0e9bebd1.jpg

IMG_5046_zpse2894feb.jpg

IMG_5048_zps70422af7.jpg

IMG_5053_zpsf6a38f19.jpg

IMG_5056_zps3d79e1bf.jpg

Ganske mye bedre altså, men det tok en evighet å få opp støv av gulvteppet i denne bilen. Vasket så over all plast og øvrig interiør med fuktet mikrofiber og CG Green Clean.

IMG_5060_zps9dddbaa4.jpg

Bretter kluten to ganger for å ha 8 rene flater å jobbe med. Vrir opp og sprayer litt CG på kluten. Skyller grundig i bøtta når alle delene av kluten er brukt opp. Ganske gromsete vann i bøtta etter vaskingen...

IMG_5064_zps71ace476.jpg

Renset så alle setene med våtstøvsugeren, Meguiar's tekstilbørste og Green Clean 1:10-ish.

IMG_5081_zpsfb61e335.jpg

Tilslutt la jeg ved gummimattene, og vasket glass invendig, brukte Meguiar's NXT Glass Cleaner. Rullet ned vinduene for å vaske rundt kantene.

IMG_5082_zps727df74d.jpg

IMG_5076_zps008fb0bb.jpg

Så blåste jeg bort litt støv igjen, for så å vaske alle rutene utvendig med SV Crystal.

IMG_5086_zps3d01516c.jpg

IMG_5089_zps39320403.jpg

Rullet bilen ut, og gikk over med Meguiar's Ultimate Quick Detailer og MF før jeg tok ferdigbildene. Her er resultatet etter 19 timers arbeid:

IMG_5095_zps8992289b.jpg

IMG_5101_zpsac96ae0e.jpg

IMG_5106_zpsb6971726.jpg

IMG_5109_zps13ae137f.jpg

IMG_5110_zpsb666dacf.jpg

IMG_5113_zps3b7de8d5.jpg

IMG_5117_zps6f62b7bd.jpg

IMG_5122_zps30b15b12.jpg

IMG_5127_zpscbea9207.jpg

IMG_5132_zps52ee1202.jpg

IMG_5138_zps1ea3997c.jpg

IMG_5139_zps7bebef0a.jpg

IMG_5145_zps3306a064.jpg

IMG_5149_zps6535ff4b.jpg

IMG_5154_zpsf688bc4a.jpg

IMG_5155_zps581788a5.jpg

IMG_5157_zps3dd6c7b9.jpg

IMG_5159_zps6f8bf6b4.jpg

IMG_5162_zps95e74860.jpg

IMG_5168_zpsf4aa267d.jpg

IMG_5171_zps88ceee7c.jpg

IMG_5176_zpsbbc77de1.jpg

IMG_5177_zps6c6d08b2.jpg

IMG_5180_zpscfe711a5.jpg

IMG_5183_zps518b699f.jpg

IMG_5193_zpsacb893c8.jpg

IMG_5196_zps1b0ef2f6.jpg

IMG_5198_zpsbc552d89.jpg

IMG_5201_zpsed5c43ec.jpg

IMG_5211_zps03b58812.jpg

IMG_5214_zps95c6357a.jpg

IMG_5216_zps974d876c.jpg

IMG_5223_zpscc033e4c.jpg

IMG_5227_zpsa4c3e7fd.jpg

IMG_5242_zpscab60be9.jpg

IMG_5243_zpsa3a33c04.jpg

IMG_5254_zps7d98f01f.jpg

IMG_5259_zpsdbedd15b.jpg

IMG_5266_zps4f3d65c1.jpg

IMG_5267_zpsd888882f.jpg

IMG_5272_zps33590bb0.jpg

IMG_5274_zps6b467b26.jpg

IMG_5277_zps5e77d642.jpg

IMG_5282_zpsc979a0b8.jpg

IMG_5289_zps4c6d11eb.jpg

IMG_5290_zps44e79e3d.jpg

IMG_5298_zps50335b1a.jpg

IMG_5309_zps80dad67e.jpg

IMG_5315_zpsff6633c6.jpg

IMG_5317_zps14783d4e.jpg

IMG_5320_zps0a40ba43.jpg

IMG_5323_zpsa55aad8d.jpg

IMG_5335_zps54d6258f.jpg

IMG_5338_zpsa8a7bd53.jpg

IMG_5341_zpse5e807a9.jpg

IMG_5343_zpsd2809a2a.jpg

IMG_5353_zpsa4c06de9.jpg

IMG_5357_zps025f94a6.jpg

IMG_5363_zps39979f53.jpg

IMG_5374_zpsd83addce.jpg

IMG_5378_zpsd4192c64.jpg

IMG_5396_zps787fe7f9.jpg

IMG_5397_zpseeea79fa.jpg

IMG_5400_zpsea3a04f6.jpg

IMG_5407_zps2491dead.jpg

IMG_5409_zps6b43694b.jpg

Oppsummering.

Har ikke gjort mange 1-stegs jobber, men denne ble jeg faktisk veldig fornøyd med iforhold til at det bare var en runde over hele bilen med maskinen. S17+ og sort vaffel var en gullkombo på denne bilen syntes jeg. Ellers føler jeg at jeg fikk utretta mye på 19 timer, og kan nok takke jobben min som bilklargjører på Laastad & Co. for at jeg har blitt såpass effektiv. Merker helt klart at jeg har lært en del de siste månedene.

Eier syntes ferdigbildene var fine, og valgte å bruke de i salgsannonsen. Håper og tror at denne oppfriskningen utgjorde en stor forskjell iforhold til å få solgt bilen snarest.

Takk for titten og på gjensyn!

28

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra gull til ... eh.. nei. Fra gråstein til gull!

Her er jeg nesten frista til å utbryte "hva i pokker er det folk gjør med bilene sine?!?!" Solide 50-50 på denne :thumbup:

Og har du prøvd skarp kniv på skiltplater noen gang? Jeg bruker det stadig, og jeg synes ikke overflaten får merker som uansett ikke går bort etter en runde poleringsmiddel på håndpad (noe som gjerne trengs uansett pga fargeforskjell og limrester).

Åssen funket det med Green Clean 1:10? Jeg skal teste svakere blanding på neste bil (kanskje når sommermattene skal ut og gummimattene inn), da jeg synes det tar en evighet å dynke med vann etterpå, det skummer og skummer og skummer med 1:15. Og da jeg vaska bilen i GC hadde jeg vel omtrent 1:150 og kunne godt kjenne at det var såpe i vannet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid salgsklargjøring dette her :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig en S&S fra deg igjen, Simen! :) Allltid like moro å lese og se :)

Helt klart et solid løft! :thumbup: så cred er gitt fra meg! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knalljobb på en frekk liten rakker av en bil. Utgangspunktet her fikk meg til å tenke 2-stegs med en gang, men du reddet det bra i havn med svart vaffel og S17. Soleklar cred og velkommen tilbake! :)

Endret av Christer
1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på denne :) cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Effektiv og bra jobbing! Burde være endel letter å selge nå!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott en stegs, å du økte nok verdien på denne med iallefall 10000.-

Dette er helt typiske merker etter solkrem

IMG_4684_zps6d443f4a.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her ja! kjekt med en s&s fra deg etter litt tørke :)

Flott klargjøringsjobb dette, skulle vel bare mangle fra en klargjører? hehe..

credda!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra gull til ... eh.. nei. Fra gråstein til gull!

Her er jeg nesten frista til å utbryte "hva i pokker er det folk gjør med bilene sine?!?!" Solide 50-50 på denne :thumbup:

Og har du prøvd skarp kniv på skiltplater noen gang? Jeg bruker det stadig, og jeg synes ikke overflaten får merker som uansett ikke går bort etter en runde poleringsmiddel på håndpad (noe som gjerne trengs uansett pga fargeforskjell og limrester).

Åssen funket det med Green Clean 1:10? Jeg skal teste svakere blanding på neste bil (kanskje når sommermattene skal ut og gummimattene inn), da jeg synes det tar en evighet å dynke med vann etterpå, det skummer og skummer og skummer med 1:15. Og da jeg vaska bilen i GC hadde jeg vel omtrent 1:150 og kunne godt kjenne at det var såpe i vannet.

Takk for det Gry. Ja det var en godt brukt familiebil dette. ;)

Green Clean 1:10 synes jeg funker helt fint. Skrubba ikke som en gal i setene denne gangen, da jeg var redd for at de ikke skulle tåle det, så skum så jeg lite til. :)

Solid salgsklargjøring dette her :thumbup:

Takk ØHN! :)

Endelig en S&S fra deg igjen, Simen! :) Allltid like moro å lese og se :)

Helt klart et solid løft! :thumbup: så cred er gitt fra meg! :)

Ja det var vel på tide nå. ;) Godt å høre! Takk skal du ha Christoffer.

Flott jobb på denne :) cred :)

Takk o takk. :)

Effektiv og bra jobbing! Burde være endel letter å selge nå!

Takker! Ja jeg vil tro det. Veldig kjekt at det var fint vær så han fikk fine ferdig/annonsebilder også. ;)

Knalljobb på en frekk liten rakker av en bil. Utgangspunktet her fikk meg til å tenke 2-stegs med en gang, men du reddet det bra i havn med svart vaffel og S17. Soleklar cred og velkommen tilbake! :)

Må innrømme at den var litt småfrekk ja. Likte forresten interiøret. Godt utnyttet plass og artige løsninger som f.eks. justerbare seter bak. Virka også som at det går an å sette i ekstrasete? Var et ekstra belte helt bakerst.. Takk Christer. :)

Flott en stegs, å du økte nok verdien på denne med iallefall 10000.-

Dette er helt typiske merker etter solkrem

Takk Tommy. Vil tro dette økte verdien en god del ja. Høres bra ut med 10k!

Mhm tenkte meg det måtte være noe sånt. Har sett det før, og det er ikke pent. Heldigvis er det lett å få vekk da, forsvant vel etter første pass med maskinen tenker jeg.

her ja! kjekt med en s&s fra deg etter litt tørke :)

Flott klargjøringsjobb dette, skulle vel bare mangle fra en klargjører? hehe..

credda!

Godt å høre. :) Hehe ja ikkesant? Er dagligdags dette for meg. :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra velbrukt til velholdt. Godt jobba Simen :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker Øyvind. :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er visst denne solgt allerede. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette vart bra :) tydlig vis så hjelper det å shine bil før salg :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb! Men etter slike tråder som dette er jeg blitt ekstremt skeptisk til tekst som sier: nypolert, polert på firma..osv osv en flink Detailer kan gjøre gråstein til gull...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig pen og grei 1 stegs jobb. fikk løftet denne mange hakk både innvendig og utvendig. ;)

cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette vart bra :) tydlig vis så hjelper det å shine bil før salg :)

Cred!

Takker! Ja jeg tror den ikke hadde blitt like lett om den hadde vært sånn som den var før. ;)

Flott jobb! Men etter slike tråder som dette er jeg blitt ekstremt skeptisk til tekst som sier: nypolert, polert på firma..osv osv en flink Detailer kan gjøre gråstein til gull...

Takk takk. :) Men hva mener du med 'tråder som dette'?

veldig pen og grei 1 stegs jobb. fikk løftet denne mange hakk både innvendig og utvendig. ;)

cred

Takk skal du ha Tonytic. ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb dette, Simen! Cred gitt :)

Er det bare lyset som gjør kanalen så blass?

IMG_5183_zps518b699f.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Chris. ;)

Det er nok det ja. Når det er sagt så polérte jeg jo ikke kanalene på bilen, de ble bare vasket. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :) Godt å se du er tilbake her også!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive