Kristian Nafstad

Anbefaling varebil?

Hei,

Er en kompis av meg som driver et eget firma og kjører i en liten buddy nå, og det holder ikke. Han holder til i Oslo og ønsker nå å kjøpe seg en varebil. Pris fra 100.000 - 175.000kr.

Helst ingen stor bil (som HiAce osv) da det vil bli fraktet datautstyr/nettverksutstyr/servere o.l. Den vil som sagt kun bli benyttet i Oslo.

Hva kan anbefales til dette bruket? Gjerne kom med personlige erfaringer. Vil unngå biler med mange feil (avhenger jo veldig) og som ikke krever maange verkstedbesøk.

På forhånd, takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du.

Selv om jeg hater å få slike svar som jeg gir nå, kjører jeg på uansett.

Jeg tror dette har blitt diskutert endel i en tråd for en liten stund siden her på forumet. Lurer på om det var Makki som startet den.

Poenget er uansett, at om du finner den tråden vil du sikkert finne mye relevant! Skulle gjerne søkt selv, men sitter på mobilen og det blir rett og slett for vanskelig :D

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jalmar!

Jeg søkte på det nå. Takk for tipset!

Til dette bruket må da Yaris Verso være fin.

Billig i drift, lite feil, perfekt til bykjøring. Plass nok til nerdetingene hans.

http://www.finn.no/f..._CLASS=2&sort=3

Haha :thumbup: Takk for tipset, skal gi beskjed ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volswagen Caddy er en kjempebra arbeidsbil. Den er billig, romslig og driftsikker. Iallefall ifølge min onkels erfaring, og den blir hardt brukt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei du.

Selv om jeg hater å få slike svar som jeg gir nå, kjører jeg på uansett.

Jeg tror dette har blitt diskutert endel i en tråd for en liten stund siden her på forumet. Lurer på om det var Makki som startet den.

Tråden til makki var vel en bil på ca 10% av dette budsjettet :)

Men så økte vel plutselig budsjettet litt og det ble en gammal S6 avant :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tilbud på en helt ny Caddy etter mine spesifikasjoner som var 1,2 turbo bensinmotor (kun småkjøring her, diesel er ikke optimalt), og litt småtteri som ekstrautstyr (stor kjørecomputer, tåkelys, comfortvegg bl.a), Denne kom på rett over 140,000 ex mva, men siden kompisen din driver firma så er han vel momsregistret og får igjen momsen.

Fant ut at det helt klart var mest for pengene å gå for nybil, i og med at en tilsvarende bruktbil uten momsfradrag gjerne ble 2 år gammel med 40k km for omtrent samme prisen.

Veldig god å kjøre, skal ikke si så mye om verkstedbesøk, men det er iallfall 5 års garanti på selv nyttekjøretøy fra VW, ikke bare personbilene. Og de har nok klart å luke ut barnesykdommene siden biltypen har vært med i 8 år. Og alikevel står den ikke tilbake for noen nyere konkurrenter på verken kjørecomfort, plass eller pris, såvidt jeg har erfart i allfall. Når jeg får et lite skyv opp i omsetningen på firmaet mitt så blir det bestilling av en slik en for min del.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 er vel ikke akkurat varebil, hehe ;) Bra jeg fortsatt fikk forslag på denne tråden

Fikk tilbud på en helt ny Caddy etter mine spesifikasjoner som var 1,2 turbo bensinmotor (kun småkjøring her, diesel er ikke optimalt), og litt småtteri som ekstrautstyr (stor kjørecomputer, tåkelys, comfortvegg bl.a), Denne kom på rett over 140,000 ex mva, men siden kompisen din driver firma så er han vel momsregistret og får igjen momsen.

Fant ut at det helt klart var mest for pengene å gå for nybil, i og med at en tilsvarende bruktbil uten momsfradrag gjerne ble 2 år gammel med 40k km for omtrent samme prisen.

Veldig god å kjøre, skal ikke si så mye om verkstedbesøk, men det er iallfall 5 års garanti på selv nyttekjøretøy fra VW, ikke bare personbilene. Og de har nok klart å luke ut barnesykdommene siden biltypen har vært med i 8 år. Og alikevel står den ikke tilbake for noen nyere konkurrenter på verken kjørecomfort, plass eller pris, såvidt jeg har erfart i allfall. Når jeg får et lite skyv opp i omsetningen på firmaet mitt så blir det bestilling av en slik en for min del.

140.000 er jo ikke så ille. Han får jo tilbake moms han og, så det er ikke noe problem. Aldri vært noe skikkelig fan av Caddy, men det har vel noe å si at jeg aldri har sett rusthauger, for å si det sånn. Jeg visste ikke at prisen er som den er.

Endret av kristian_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han endte vel opp med en lang utgave av Sprinter, om jeg ikke tar helt feil? Samt en S4 Avant, MB CE230 og, om jeg tolker postene hans fra de siste dagene riktig, en sinna-EVO med mer hest og moment enn Makki har godt av... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lett å være autofil.... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg går rundt og har lyst på ny bil ca hvert 15. minutt - og da ikke samme bilen engang :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2 :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive