Gremlin

Valg av vinterbeskyttelse

Hei hei,

Det nærmer seg vinter og jeg har begynt å tenke på hvilken voks jeg skal starte høsten/vinteren med.

Utvalget vokser har etterhvert blitt ganske mange (samples, bytte med venner etc etc). BIlen er en sparkling graphite BMW 3-serie.

Her er kandidatene:

Poorboys Natty blue - Ser bra ut, men ganske dårlig holdbarhet

Zymol Glasur - Prøvd før. Veldig bra utseende, men aldri testet holdbarhet.

Scholl The Rock - uprøvd

Scholl Vintage - uprøvd

Collinite 845 - uprøvd på bil

Swissvax Shield - Vellprøvd, sikker vinner, men ønsker å teste noe nytt :)

Swissvax Concorso - uprøvd

Swissvax Glacier - For hvite biler, men kan være artig å teste på sparkling graphite

CG Jetseal 109 - Brukbar holdbarhet, men litt kjedelig :)

Endret av Gremlin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845 all day long. Har brukt mye annet, men går alltid tilbake til den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av det lille jeg har prøvd så vil jeg si at shielden har god holdbarhet på vinteren.

Glacier trur jeg vil bli litt slapp når det kommer til vinter modus :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nok også lagt collinite 845, men shield i to lagt blir fortreffelig det også :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de du har nevnt ville jeg helt klart gått for Collinite 845 som de over sier.

Men har du lyst til å prøve noe nytt så er Bilt-Hamber Finis Wax noe av det bedre jeg har prøvd, er helt rå på holdbarhet og ser veldig bra ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ivertfall droppa jetseal som vinterforsegling, den har mer enn god nok holdbarhet om sommern, men d duger rett og slett ikke om vintern.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la Collinite 845 for over 3 mnd siden, beader like kraftig ennå, absolutt ingen antydning til svekkelse, og her i Trondheim øsregner det stort sett hele tiden :)

Et produkt som virkelig er til å stole på!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har flere typer voks på bilen min bla. Swissvax crystal rock, shield og concourso. Inntil nå er det ingen vesentlig forskjell på dem utseende messig, og med tanke på beading. men dette ble lagt på bilen min 12.08 så har ikke ligget så lenge enda heller, men kommer nok en oppdatering i s&s'n på bilen litt lenger utpå høsten/vinteren

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min vinterforsegling ble 2 lag jetseal + 2 lag vintage!

post-10-0-11641300-1348131465_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heller litt imot 2x Jetseal på hele bilen i bunn, så 2x Scholl Vintage på halve bilen og 2x Scholl The Rock på andre halve.

Lyst til å få testet disse opp mot hverandre, samtidig å sammenligne de med andre vinterbeskyttelser jeg har brukt tidligere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl The Rock holdt godt gjennom vinteren ifjor på Osloveier :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg blir det et dobbeltlag med Wolf Chemicals Hard Body, muligens med et lag Swissvax Shield på toppen. Shield bare fordi jeg har lyst til å prøve sampleboksen min :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gitt meg selv litt kjøpeforbud i det siste, så det spørs om jeg roter litt rundt i boden og finner frem 1x MG #21 med 2xShield over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845 all day long. Har brukt mye annet, men går alltid tilbake til den.

Jeg har bestilt Collinite 845 som skal på bilene neste helg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive