egniii

S&S: Suzuki Swift blir blank igjen..

Suzuki Swift

Detailed by egniii & nixihi

IMG_7358-1.jpg

En liten kort dokumentasjon på de siste 3 dagers arbeid.

Fikk forespørsel om å ta denne Suzukien på lørdag, så bilen ble hentet på søndag. Dealen var en solid ripefjerning og få tilbake glansen igjen, da denne var blitt sinnsykt matt ! Ikke noe omfattende interiørjobb, bare litt småtteri som støvsuging og en god "vask" med Greenclean på MF.

Ved ankomst:

IMG_7156-1.jpg

IMG_7157-1.jpg

IMG_7158-1.jpg

IMG_7159.jpg

IMG_7160.jpg

IMG_7161.jpg

IMG_7163.jpg

IMG_7164.jpg

IMG_7165.jpg

IMG_7166.jpg

IMG_7167.jpg

IMG_7168.jpg

IMG_7169.jpg

IMG_7170.jpg

IMG_7171.jpg

IMG_7173.jpg

IMG_7174.jpg

IMG_7175.jpg

IMG_7176.jpg

IMG_7177.jpg

Vask:

Startet med å legge på ren P21S

IMG_7178.jpg

Og prickbort fra vinduer og ned

IMG_7179.jpg

P21S fikk ca 7-8 min mens prickbort fikk ca 5.

IMG_7182.jpg

IMG_7183.jpg

Tid for Surfex 1:5

IMG_7187.jpg

Foam ble blanding av JIF og Autofoam, Ny runde med P21S

IMG_7188.jpg

IMG_7189.jpg

IMG_7190.jpg

IMG_7191.jpg

Grime reaper i motorrom.

IMG_7192.jpg

Ez brush og mothers felbørste på felg. Mothers stiv børste til dekksider med surfex.

IMG_7193.jpg

Håndvask med Maxi suds 2 og mothers lammeullsmitt.

IMG_7194.jpg

Iron-x på bilen fra vinduer og ned inkludert felger

IMG_7196.jpg

IMG_7197.jpg

Mattevask

IMG_7198.jpg

Grime reaper og surfex hd

IMG_7199.jpg

jobbet inn med børste

IMG_7204.jpg

IMG_7205.jpg

IMG_7208.jpg

Clay-time

IMG_7202.jpg

Clay etter halve bilen

IMG_7207.jpg

Ikke så mye å ta men litt var det.

Avspyling

IMG_7211.jpg

Lakkinspeksjon

IMG_7222.jpg

IMG_7223.jpg

IMG_7224.jpg

Pip pip bæsj

IMG_7225.jpg

IMG_7228.jpg

IMG_7228.jpg

IMG_7231.jpg

IMG_7232.jpg

IMG_7234.jpg

IMG_7236.jpg

Kombotesting

IMG_7216.jpg

Sort scholl med S17 på makita og Blå og lilla scholl med S03 på Flex DA.

Lilla scholl først ut.

IMG_7217.jpg

IMG_7219.jpg

Blå up next

IMG_7221.jpg

Ingen av disse tok tilstrekkelig. Alt av swirls og mye rds ble borte men det satt for mye igjen. Vil si lakken var av medium hardhet og lakkmålingene viste minimalt med lakk. Fikk verdier på under 100 på hele bilen og faktisk helt ned i 79. Så derfor var S03gold uaktuelt på makita pga faren for å brenne gjennom.

S17 sammen med sort scholl waffel pad på makita ble løsningen. Denne tok tilfredsstillende :)

Diverse 50/50

IMG_7240.jpg

IMG_7244.jpg

IMG_7245.jpg

IMG_7249.jpg

IMG_7253.jpg

IMG_7257.jpg

IMG_7259.jpg

IMG_7261.jpg

IMG_7261.jpg

IMG_7265.jpg

Tak ferdig korrigert

IMG_7272.jpg

IMG_7273.jpg

IMG_7276.jpg

IMG_7293.jpg

IMG_7296.jpg

Steg 2: Flex DA og scholl S30 med orange scholl pad

IMG_7298.jpg

Wipedown vask:

IMG_7299.jpg

IMG_7300.jpg

IMG_7301.jpg

IMG_7303.jpg

Surfex HD 1:5 ( 2 kanner ) toppet med autofoam og grime reaper i foam cannon.

IMG_7304.jpg

IMG_7305.jpg

Surfex på dekk skrubbet med børste igjen

IMG_7306.jpg

IMG_7308.jpg

Tørket med G-technique tørkehåndkle.

IMG_7309.jpg

Solen tittet frem og jeg benyttet anledningen til å knipse noen bilder av nypolert panser i solen.

IMG_7311.jpg

IMG_7313.jpg

IMG_7315.jpg

IMG_7316.jpg

IMG_7318.jpg

IMG_7323.jpg

Men ikke ferdig ennda...

En siste holosjekk og alt ser fint ut !

IMG_7327.jpg

Da er det bare å hive seg på LSP

Swissvax Shield står for den jobben.

IMG_7338.jpg

Denne fikk herde i ca 4 timer før jeg buffet den.

Eksos fikk autosol toppet med SV Autobahn

IMG_7341.jpg

Felger fikk Autobahn

IMG_7343.jpg

Matter Bare Bones smurt inn med pneu kost

IMG_7345.jpg

Dekksider fikk SV Pneu og alle ruter fikk Rain-x men har ikke bilder av dette.

Ferdigbilder

IMG_7352.jpg

IMG_7353.jpg

IMG_7354.jpg

IMG_7355.jpg

IMG_7356.jpg

IMG_7358.jpg

IMG_7359.jpg

IMG_7360.jpg

IMG_7360.jpg

IMG_7362.jpg

IMG_7363.jpg

IMG_7364.jpg

IMG_7365.jpg

IMG_7365.jpg

Takk for at du tok deg tid til å lese denne S&S :)

36

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søt liten rakker som fikk et nydelig løft. Her må begge tildeles cred, helt klart :thumbup:

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb dette! Cred gitt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra resultat på en stilig bil :)

Kjapp og enkel S&S, som fortjener cred helt til banken ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei veldig bra det her! Cred gitt. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var koselig å våkne opp til. Ekstremt flotte 50/50, og herlige bilder ellers. Jeg lurer på det samme som Klykken: Fikk du fjernet "pip pip bæsjen"? Evt hvordan?

Du får creds av meg uten tvil!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra løft, og pene 50/50s! :D

Fugleskitten hadde etset seg temmelig godt inn, så det ut til. Fikk ikke fjernet denne, eller?

EDIT:

Jeg spør pga dette bildet: http://i784.photobucket.com/albums/yy128/egniii/Suzuki%20Swift/IMG_7293.jpg

Den ble fjernet helt ja! Den tok vi med s3gold og flex DA, iom vi ikke ville kjøre for hardt med

makitaen ;) kjørte forøvrig all plastik med samme kombo!

Endret av nixihi
3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work, cred. Hvordan gikk det med fuglebæsjangrepet? Ble det ikke bedre en bilde etter polering viste?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work, cred. Hvordan gikk det med fuglebæsjangrepet? Ble det ikke bedre en bilde etter polering viste?

Se sitat under. ;)

Den ble fjernet helt ja! Den tok vi med s3gold og flex DA, iom vi ikke ville kjøre for hardt med

makitaen ;) kjørte forøvrig all plastik med samme kombo!

Bra. :) Litt skummelt med tanke på at lakken var såpass tynn som den var. Kan være kort vei til marerittet da... :P

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work, cred. Hvordan gikk det med fuglebæsjangrepet? Ble det ikke bedre en bilde etter polering viste?

Som nixihi skrev ovenfor ble denne kjørt med flex DA og s3 senere. Denne satt sinnsykt dypt i lakken, og lakkdybdemålingene viste kun 80 i nærområdet. Derfor ble den brutale maktia satt til sides for den jobben i frykt for å brenne gjennom forskjermen, selv om det tok sin tid med flexen. Det ble ikke lagt så stor vekt på å lage S&S av denne bilen, så derfor ble ikke bildedokumentasjonen optimal :P

Takk for cred :)

Fin jobb :)

Takk takk :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra jobb!

Cred fra meg :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jeg si! :) Flott jobb, virkelig! Fikk lettere sansen for bilen av en slik jobb!

Inspirerende å se tospann jobbene deres, virker som et solid team! :)

Cred til dere for pent arbeid!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra jobb!

Cred fra meg :thumbup:

Takk for det :)

Det må jeg si! :) Flott jobb, virkelig! Fikk lettere sansen for bilen av en slik jobb!

Inspirerende å se tospann jobbene deres, virker som et solid team! :)

Cred til dere for pent arbeid!

Tusen takk for det.. Ja vi jobber veldig godt ilag, effektiv og kjekt å være to personer :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 stk pent arbeid :thumbup: Flott resultat! Cred fra meg!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duh, dette var en meget bra detail! Flott write up og passende med bilder!Akkurat sånn jeg liker det :) Tøff bil også!Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid, flotte 50/50. Cred.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive