MikTor

Swissvax Leather care set

22 innlegg i emnet

Har noke kvite små prikker på enkelte plasser på mine skinnseter i 320D bmw. Kan nesten sjå ut som maling.

prøvde i dag med litt leather cleaner som fjerna ein del, men ikkje alt.

Då lure eg på kor masse ein kan "ta i" eller trykke ved bruk av cleaner og børste? Kan ein øydelegga skinnet?

Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke godt med kraft, børsten er ikke såå hard, og kneler vel før setet tror jeg..:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke godt med kraft, børsten er ikke såå hard, og kneler vel før setet tror jeg..:)

dei bør vel tåle soppass. Kan lighterbenzin være ei løysning om prikkene ikkje går bort?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd flere ganger først. Om du har apc kan du prøve det også.

Vet ikke om lighterbensin matter setet. Du kan jo prøve nanosvamp, den er rå! men kan matte litt, noe som blir bra med leathermilk.

Om det er noen som har andre meninger, er det bare å fyre løs:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vannbasert maling skal det ikke være så farlig. Fikk det på skinnseter i vinter, gikk av som en drøm. Verre er det om det type heftgrunn ol. Kan kreve litt innsats.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta ei økt i dag og :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex er også rå på skinnseter.

Testet Surfex 1:20 mot SV Leather Cleaner og synes Surfex gjorde marginalt bedre jobb..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag gått over skinnet i bilen med cleaner å gnudd over med leather milk etterpå. Syns det så riktig så flott ut:) Ble en del svart på tørkekluten også, noe jeg tar som et tegn på at cleaneren faktisk virker.

Men lurer på hva jeg skal bruke for å legge på dette "Elephant leather preserver" fettet. Går ut fra at det skal legges på helt tynnt da det er en liten boks... Tar det lang tid før dette trekker inn og man kan plante ræva i setene igjen?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker fingern og legger dette på på utsatte plasser, sitteputekant på vei inn og litt i ryggkant på vei inn.. Tørker ikke med det første heller vel :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg legger elefantlær-bevarer med fingrene, og kun der det er mye slitasje som mstrandbo sier. Legger på og lar trekke inn lengst mulig før jeg tørker over og er klar for bruk (antar at en slags romtemperatur lønner seg også i hvileperioden)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden her, men jeg synes skinnet får en helt annen shine med elefantfettet enn med AG Leather Balm som jeg bruker etter rens... Kan naturligvis være AG-relatert, men andre som har sett lignende?

På stolene i min bil synes jeg forskjellen blir så stor at jeg har endt opp med å ta elefantfett på alt. Ser rart ut om det bare er på de utsatte stedene liksom...

Er en stund siden nå så husker i farten ikke om det ble blankere eller mattere med elefantfett, men tror det var sistnevnte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk altså ikkje vekk kvite prikker med leather cleaner. Har og prøvd nanosvampen + vatn uten hell

Noken som har andre tips? Rein surfex kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller kan surfex hd skade skinnet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stund siden jeg brukte elefant fettet nå, men jeg mener å huske at det ble litt blankere av elefant fettet iforhold til hvordan det ser ut etter "skinn melken" (SV sin).

Jeg har brukt Surxex 1:5 på setene mine med stort hell (se 940 S&S i signatur)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde ut surfex hd 1:5 men ga desverre ingen endring på kvite små prikker på setene.

Noken som har andre forslag? Muligens lighter fluid?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde ut surfex hd 1:5 men ga desverre ingen endring på kvite små prikker på setene.

Noken som har andre forslag? Muligens lighter fluid?

Hva med Nanosvamp? (Siden denne har en liten slipende efekt, så bør du teste ut på et lite område og se at skinnet ikke blir så matt at du ikke får det fint igjen med Milk)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk altså ikkje vekk kvite prikker med leather cleaner. Har og prøvd nanosvampen + vatn uten hell

Noken som har andre tips? Rein surfex kanskje?

funka desverre dårligt med den og.

post-2576-0-27620100-1350137840_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noken forslag på kva desse små kvite prikkene er?

Dei er desverre fleire plasser rundt på skinnsetene.

Litt uklart bilde men viser litt alikevell!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke får det bort, så kan du jo farge setet. Du er sikker på at det er prikker som sitter på skinnet og ikke slitasje av noe slag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive