sluquet

Sølt 2 liter diesel i baksetet

En liten bønn fra naboen her, sønnen hans hadde kjørt med en to-liters dunk med diesel i baksetet som selvfølgelig var lekk. Resultatet ble at baksetene (stoffseter) er søkkvåte av diesel, og det samme med den ene fotbrønnen bak, visstnok såpass ille at det lå dammer med diesel der. Det stinker nå diesel i hele bilen og baksetene er våte tvers igjennom skumgummi og det som er. Noen tips til hvordan man får fjernet lukten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg surfex, vann og masse, masse våtsuging.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vel skrudd ut setene og brukt mye vann kanskje. Sammen med en form for såpe. Ta ut teppe i fotbrønnen er nok også lurt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som over, ta ut alt. I værste fall kan det leveres inn til et rensesenter som kjører kjemisk rens av de.

Surfex og mye vann kan hjelpe mye, men lukten får du neppe bort på den måten.

For å få ut gulvteppe kan du risikere å måtte ta ut setene foran og midtkonsoll også.

Vær obs på at det kan bli litt jobb å få det bra. Hvilken bil er det snakk om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondolerer til naboen din. Skru ut bakseter og kjør på med avfetting og vann omhverandre til alt er borte. Du kan sikkert høyttrykkspyle hele skiten først og så gå på med våtsuger. Repeat. Lykke til :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex vil vel ikke hjelpe mot diesel, men Prickbort, Tardis eller White Spirit vil nok hjelpe litt til. Om det er ønskelig å erstatte diesellukten med en annen petroleumslukt er jo en diskusjon for en annen dag :)

Ellers vil det bli en langdryg jobb å få dieselen (og lukten) ut av skumgummien i setet, om det går i det hele tatt.

Jeg tror kaaanskje jeg ville vurdert å få tak i nytt (brukt) sete, om mulig. Kanskje teppe også...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesellukt tar tid før det forsvinner, så du kan informere han om at det vil ta lang tid før lukten forsvinner.

Om noe luktfjerner vil redusere tiden vet jeg ikke, men sannsynlig.

Gitt at alt som ble tilsølt tas ut. Håper det kun er seteputene som har blitt rammet.

Sølte selv diesel på betonggulv i huset under byggeperioden. Den lukta hang igjen i 4-5 uker. Tross vask flere ganger og konstant god utlufting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke surfex ta diesel? Jeg har brukt surfex på diesel flere ganger og det har blitt bra. Det har riktignok vært på lakk og inni bensinlokket :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex vil vel ikke hjelpe mot diesel,

Joda, har selv brukt det mot oljesøl i konsentrert form. Det funker det.

Ellers enig i at det kan være greit å bytte ut både gulvteppe og sittepute, alt etter hvor dyr bilen er og hvor god deletilgangen er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, skal videreformidle til han. Knutis: Det er en Golf 4.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, skal videreformidle til han. Knutis: Det er en Golf 4.

Dette er såpass lette biler o skru på, og stor deletilgang på brukte deler, at jeg hadde kjøpt et brukt baksete, og et brukt gulvteppe, og bare byttet det ut, det gir bedre resultat, og tar mindre tid, en å prøve å rydde opp i diselsølet på de andre delene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er såpass lette biler o skru på, og stor deletilgang på brukte deler, at jeg hadde kjøpt et brukt baksete, og et brukt gulvteppe, og bare byttet det ut, det gir bedre resultat, og tar mindre tid, en å prøve å rydde opp i diselsølet på de andre delene.

Dette :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det baksetet der kommer jaggu til å bli Norges reneste vil jeg tro :thumbs:

MASSE lykke til med dette. Det er lys i enden av tunnelen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive