Gå til innhold
Magnus M

Smeltet Bakplate

Recommended Posts

Magnus M    0
Magnus M

Var ute å polerte med en DAS6-PRO i dag, og skulle prøve ut nyinnkjøpt bakplate da den som følger med orginalt ikke skal være noe særlig ifølge flere tråder innpå her.

Brukte denne bakplaten ifra Elite Car Care: http://www.elitecarc...te.php?cPath=69

Og resultatet etter et panser med ny Orange Uber og S03gold ble slik:

post-2816-0-00610400-1345494675_thumb.jp

Hva har jeg gjort feil? eller har jeg bare vært uheldig med valg av bakplate til denne maskinen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 295
ØHN
Hva har jeg gjort feil?

Kjørt for hardt og ikke tatt hensyn til varmeutviklingen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Hvorfor er ikke standard bakplata til DAS6-Pro noe særlig? Jeg bruker den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Dette er vel den tredje tråden som omhandler dette problemet på DAS-6 Pro.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnus M    0
Magnus M

Jeg trodde det var bakplaten til das-6 pro som var problemet, men skjønner nå at man må ta det litt mer rolig med disse maskinene, uansett bakplate. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Hadde ikke kjøpt Krauss, hadde jeg visst om dette problemet. Håpløst å bytte pads og ta pauser, fordi maskinen ikke tåler å bli kjørt hardt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 295
ØHN

Må man kjøre hardt med DA-maskin, bør man kun bruke pads som har ventilasjon i senter, det hjelper noe. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Nettopp korrigert en 1992 BMW M5 med vanlig Krauss uten problemer med pads som ryker.. Litt lunk blir det i de, men jeg roterer på pads hyppig for å opprettholde cut ;) Det samme gjelder også med roterende, roterer på pads hyppig der også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cyber    0
Cyber

Jeg har tatt omlag 3-4 biler med das6 pro uten noen som helst problemer med orginal bakplate. Jeg bytter også pads ofte samt at jeg tar noen pauser slik at maskinen får kjølet seg ned litt etter hvert panel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
egniii    371
egniii

La maskinen ligge å kjøre på hastighet 1 når den ligger på bakken mens du buffer og gjør deg klar til neste kjøring. Da kjøles paden fort ned :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ErlingK    0
ErlingK

Hei, har selv en DAS6-PRO, og har gått igjennom noen pader på grunn av varmgang...

Siste var en Uber Gul som gikk ganske fort unna, smeltet i senter Brukte da Menzerna FG500.

Men hvilken bakplate til 150mm pad, passer bra for min DAS6-PRO, som hindrer/reduserer slik varmgang?

Og hvor får jeg tak i denne?

Må man kjøre hardt med DA-maskin, bør man kun bruke pads som har ventilasjon i senter, det hjelper noe. :)

Noen pads for rubbing som tåler mere varme og hardkjør? Og hvor får man kjøpt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 295
ØHN

Noen pads for rubbing som tåler mere varme og hardkjør? Og hvor får man kjøpt?

Meguiar's Soft Buff pads tåler mye juling. Flex pads og Rupes pads har senterhull som slipper ut varme. Sistnevnte selges bl. a hos Scandicshine ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas90    0
Andreas90

Var ute for akuratt det samme igår med min das6 pro med den bakplata du beskriver, ble så varm at den gikk i oppløsning. Det var etter å ha kjørt et halvt panser :wacko: Bytta tilbake til orginalen, funka bedre det. bytter også pad mellom hver runde. Er det ikke en kobling av et eller annet slag som kan løse dette probleme med varme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Var ute for akuratt det samme igår med min das6 pro med den bakplata du beskriver, ble så varm at den gikk i oppløsning. Det var etter å ha kjørt et halvt panser :wacko: Bytta tilbake til orginalen, funka bedre det. bytter også pad mellom hver runde. Er det ikke en kobling av et eller annet slag som kan løse dette probleme med varme?

http://www.bsbildeler.no/?pno=229102

Da kan du bruke hvilken som helst bakplate med M14, så kan du kjøpe noen med skum i mellom. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Meguiar's Soft Buff pads tåler mye juling. Flex pads og Rupes pads har senterhull som slipper ut varme. Sistnevnte selges bl. a hos Scandicshine ;)

Finner ikke Rupes pads hos Scandicshine jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 295
ØHN

Finner ikke Rupes pads hos Scandicshine jeg?

Nei, det gjør ikke jeg heller. Mine Rupes-puter er kjøpt fra Scandicshine i fjor. Beklager feiltipset, jeg trodde de fortsatt solgte de. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×