Christer R

S&S 07 Land Cruiser

Hei,

Her kommer bil nr 2 fra meg,en bil eg angrer på att eg tok på meg. Har jobbet fra mandag til i dag(lørdag) etter arbeid,noe som har tatt alt av energi eg har:)

Skulle etter planen og avtale bare ta en 1 stegs polering for å få den noenlunde blank og lett og vaske for vinteren. Men ble ikke helt som planlagt :rolleyes:

Ble brukt roterende (Mirka) og Flex DA.

Noen bilder fra før vask

006.jpg

010.jpg

011.jpg

Bilen ble vasket med Prickbort,SurfexHD og litt forskjellig såpe eg hadde stående før eg gikk over til håndvask.

014.jpg

015.jpg

Bilen ble så clayet med MG sin clay som eg kjøpte på Bilxtra,dette bare etter plastikkpanel på ene døren,var helt sykt mye drit i lakken på denne.

017.jpg

Tok ikke av skilter på denne da det skulle være en kjapt og gale jobb :P

Litt bilder av tillstand på lakk.

018.jpg

032.jpg

007.jpg

023.jpg

020.jpg

024.jpg

034.jpg

044.jpg

009.jpg

029.jpg

041.jpg

015-1.jpg

017-1.jpg

Prøvde litt forskjellig,og brukte Scholl S2 orange kombinert med 3M sin grønne med roterende på lilla Scholl pad,trodde S40 skulle rydde opp her som på passaten eg tok,men måtte på med ett mellomsteg.

Der brukte eg gul 3M på orange Scholl pad. Har en pakke på vei med S17+ og S30+ og en del annet som ikke er kommet,så 3M fikk duge:)

Noen random bilder underveis

070.jpg

060.jpg

061.jpg

069.jpg

066.jpg

023-1.jpg

001.jpg

004.jpg

006-1.jpg

009-1.jpg

013-1.jpg

Sånn såg den ut etter S2

003-1.jpg

003-2.jpg

006-3.jpg

Og noen ferdig bilder,brukte 3M sin voks med rosa kork siden det ble litt hastverk på lørdagsmorgen

044-2.jpg

040-1.jpg

035-1.jpg

043-2.jpg

039-1.jpg

048-2.jpg

042-2.jpg

045-2.jpg

039.jpg

036.jpg

Begynnte jo selfølgelig å regne i dag,så håper på sol snart:)

Ikke noe annet enn lakk var prioritert på denne,så ikke noe plastikk eller dekk er behandlet med noe .

Brukte 6 dager etter arbeid,i timer sikkert 35. Kommer ikke til å gjøre en sånn igjen da lakken var noe drit å jobbe med.

Christer

19

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var faktisk hakket værre enn den jeg polerte forrige helg ;) Men du fikk ikke til så ekstreme hologrammer som meg ;) Cred for kjempegod innsats, masse klatring og flott resultat!

Du burde maskere litt lister rundt vindu og sånt med så grov kombo i begynnelsen, men ingen skade skjedd ser det ut til.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en prikk lik bil som dette for to helger siden, samme tilstand(!) bare med reservehjul bakpå som aldri har vert demontert. Så vet akkuratt hva du har vert igjennom. ;)

Bra jobbet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da veldig bra ut det her :) Cred gitt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei et solid løft på denne! Cred gitt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott innsats Christer, blei jo fin denne :thumbup: Du begynner å få dreisen på det nå

(klar for passelaten min snart? nå sviver maskineriet igjen uten blårøyk)

Endret av ODDATLE
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble et skikkelig bra løft på denne cred gitt :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var faktisk hakket værre enn den jeg polerte forrige helg ;) Men du fikk ikke til så ekstreme hologrammer som meg ;) Cred for kjempegod innsats, masse klatring og flott resultat!

Du burde maskere litt lister rundt vindu og sånt med så grov kombo i begynnelsen, men ingen skade skjedd ser det ut til.

Bildene lyger litt,den såg faktisk værre ut in real life :eek:

Ble en del klatring ja,og med komboen gulvlegger på dagen og polering på kvelden så lukter det senebetennelse lang vei no :thumbup:

Kunne ikke se noe skade på lister,var uberforsiktig langs lister og krom.

Tok en prikk lik bil som dette for to helger siden, samme tilstand(!) bare med reservehjul bakpå som aldri har vert demontert. Så vet akkuratt hva du har vert igjennom. ;)

Bra jobbet.

Takk :)

Ble en tur til H...... og tilbake igjen,men eigaren blei fornøyd.

Så da veldig bra ut det her :) Cred gitt!

Blei et solid løft på denne! Cred gitt. :)

Flott innsats Christer, blei jo fin denne :thumbup: Du begynner å få dreisen på det nå

(klar for passelaten min snart? nå sviver maskineriet igjen uten blårøyk)

Joda,blei bra denne. Ikke helt fornøyd selv,men mer enn godt nok for en arbeidsbil som ruller 50 i året ;)

Fått passelaten til å gå no ja,kånemor fornøyd no då :thumbs: Bare til å gi beskjed så fyker vi over den.

ble et skikkelig bra løft på denne cred gitt :thumbup:

Takk for det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heftig forbedring. Klassisk detailer fenomen det å gjøre langt mer enn avtalt. Jeg har etter mange hundre timer lært meg at 1-stegs er 1-stegs og ferdig med det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobba! Ble bra resultat ;) Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg bilen i går i sollys,bilen hadde noen små riper etter buffing av voks. Fikk ikke sett så nøye siden den var godt skitten,fikk heller ingen bilder i sollys.

Men de var fornøyd med bilen:)

På Bmw'en min har eg brukt AG sin HD voks,hadde en del svetting etterpå og etter eg vasket og tørket av bilen får eg striper den veien eg tørket av vannet. Er det normalt å få striper i voksen,for eg går utifra det er voksen som blir stripete. Skal vell gå ann å vaske bilen og tørke den ren uten å få striper vell? Eller må eg bruke en annen bedre voks,som feks. swissvax sine vokser?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vell gå ann å vaske bilen og tørke den ren uten å få striper vell? Eller må eg bruke en annen bedre voks,som feks. swissvax sine vokser?

Skal ikke være slik uansett om voksen koster 150,- eller 1500,- hvis den er skikkelig avbuffet og bilen er helt ren.

Bilen bør være skikkelig skylt med rent vann og tørkehåndkle helt rent. Får du striper/tørkemerker, skyll på nytt og bytt tørkehånkle. Hjelper ikke det, må man bruke en kjemisk lakkrens og vokse på nytt. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være slik uansett om voksen koster 150,- eller 1500,- hvis den er skikkelig avbuffet og bilen er helt ren.

Bilen bør være skikkelig skylt med rent vann og tørkehåndkle helt rent. Får du striper/tørkemerker, skyll på nytt og bytt tørkehånkle. Hjelper ikke det, må man bruke en kjemisk lakkrens og vokse på nytt. ;)

Får bare prøve til det går,for syns det er merkelig att striper skal komme så lett. Får prøve med noen nye kluter, kommer en liten pakke fra Scandic Shine om noen dager deriblandt 5 CG miracle dryer.

Syns HD voksen til Autoglym er vanskelig å buffe,virker tørr etter 30-45 min men alikevell litt problem å få alt vekk,kansje eg må gå til innkjøp av noen andre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang HD voksen så bruk en lett fuktet påføringspad, Ligger noen tips tråder ang det på forumet

Endret av Sigmund S Dy.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo meget blankt til slutt, det der! :)

Er det på Skorvane du bor? Synes nabolaget så kjent ut...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo meget blankt til slutt, det der! :)

Er det på Skorvane du bor? Synes nabolaget så kjent ut...

Helt riktig det,er på Skorvane eg holder hus:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive