Matsbuer

Telemarkinger

Er det noen skap detailere fra Telemark her inne?

Hadde vært artig å treffes en kveld for litt detail prat og utveksle erfaringer.

Er selv fra porsgrunn :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fra Skien men har utvandra... så det hjelper ikke stort i denne sammenhengen :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fra Skien men har utvandra... så det hjelper ikke stort i denne sammenhengen :ph34r:

Kanskje ikke så dumt da det ser ut som det er dårlig trøkk her i grenland:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Titter frem fra skapet og hilser her i fra Porsgrunn:)

Hardt rammet du også eller?

Jeg kom akkurat opp fra kjeller'n hvor jeg har vasket polermaskinen med Greenclean og fulgt opp med Swissvax Autobahn og Pneu.

Den trengte riktignok litt pleie etter 45 timers detail av naboens BMW E90 i forrige uke, men du skjønner vel tegninga....

Skal være flere her i Grenland, til dels aktive på forumet også.

En som kjører/kjørte hvit Chrysler Stratus og ser stadig en svart Focus som alltid er ren og blank på parkeringa (gamle Esso) ved Downtown på kveldstid.

Jeg kjører forresten en "gullfarga" Passat 3bg med 19" RS6-kopier, detailersclub-skiltholder bak.

Legger ved stemningsbilde fra lørdag kveld da jeg endelig hadde lagt og buffa Shield på bmw'n.

post-3366-0-76651400-1344368193_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk! Føler meg ikke alene her nede lenger:) mulig jeg skal ta en wash&wax av en bil på lørdag eller søndag, skal prøve å få lagt ut noen bilder, men har ikke noe kamera. Bare mobilen:) bare å ta turen bortom hvis du klør i fingrene:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, skulle svart deg tidligere, men var litt opptatt i går med....ja, du tippa riktig: bilpleie:)

Skulle bare (som vanlig) støvsuge raskt innvendig, fulgt av en utvendig vask før sola hadde inntatt gårdsplassen.

Men (som alltid) endte opp med at jeg gjorde mye mer enn planlagt.

Gulvmatter ble tatt ut (senere vasket og pneuet) før hele bilen ble støvsuget innvendig.

Så ikke ut i området rundt pedalene / fotviler'n så endte med å rense teppet med greenclean, div. børster, vann og våtsuger'n.

Pedalgummi ble demontert og skrubbet for seg. Sleit no vilt med å få på clutchgummi'n igjen, endte med at den lå i glovarmt vann mens jeg oppgitt gikk en tur med bikkja. Da jeg kom tilbake var den akkurat tøyelig nok til at dem smatt på med litt zalo som glid og plenty muskelkraft (pedalgummien altså...)

Så skreik jo føresetet om rens, senere slang armlenet og dørtrekket seg også på før det hele endte i venstre baksete.

(Høyresida ble tatt i tidligere). Avsluttet med CG tekstilforseglingsting på tekstil og MG natural shine på vinyl.

På dette tidspunkt var sola forlengst midt oppå himmelen, men bilen var jo fortsatt ikke vasket...

Ble en kjapp motorvask, så DCN-style utvendig vask fulgt av "kline inn plastlister med gugge", quick detailer på lakk og pneu på dekk. Ryddet sammen og fant ut at jeg hadde glemt bagasjeromsmatta urørt på terrassen......så da skrubbet jeg den også såklart. Men lot være å pneue den siden det skaper unødvendig mye bry for kjøtern når han skal prøve å holde seg på beina gjennom svingene:) Sola forsvant, pilsen kom frem og måtte fortsette i dag med lsp i motorrom, pussing av kromlister og påsmøring av autobahn på disse.

Deilig å stå ute og detaile i godværet i helga, så på statusoppdateringen din at du også hadde en god runde, på egen bil du også eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ble ikke min egen denne gangen heller. Var bilen til en kollega som fikk full blackfire behandling, og det som hører med av diverse plastikk og gummi deler. Han ble helt ekstase når han hentet den.

Skal prøve å få tatt min egen nå snart, venter bare på litt våtslipe utstyr så jeg kan prøve å redde bakfangeren fra forrige eiers misshandling <_<

Pleier du å stå hjemme eller har du lokale?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner, er gøy å gjøre folk fornøyde:)

Jeg synes det er litt ekstra inspirerende å ta andres biler, blir enda mer nøye.

Hender stadig sjeldnere, men kan jo bli en og annen snarvei på min egen bil når har holdt på noen timer.

Jeg har ikke garasje og står som oftest på gårdsplassen og detailer.

Har riktignok mulighet til å stå innendørs på jobben på Herøya, men må nesten alltid rydde / flytte skrot for å få plass til bilen.

Gjør det litt tungvindt sammen med alt utstyret som må flyttes, skyss til og frem, men gjør det absolutt i ny og ne.

Mest når det ikke er varmt nok ute eller det er lakking på gang og sånn.

Ellers funker det overraskende bra å stå ute i gården, pleier legge over et trekk om natta hvis jobben går over flere dager.

Støv blir det jo uansett masse av med maskinpolering så det spiller ingen rolle syns jeg.

Men drømmer helt klart om stooor garasje...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder til litt lenger opp i fylket.... drøye halvtimen fra Skien på Valebøveien.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører hjem med livet som innsats du da:) kan bli ganske spennende å møte bil på den vegen om vinteren:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God kveld folkens. Holder til på Notodden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive