ToreBj

Produkt tips maskinpolering Audi A8

Trenger litt hjelp etter å ha lest øyet stort og vått ang. maskinpolering. Helt fersk og føler at jo mer jeg leser jo mer usikker blir jeg på hva jeg bør velge. Skjønner at lakken er helt forskjellig på ulike biler og at rens/korrigering som virker på en lakk ikke virker i det hele tatt på andre. Vil gjerne ha tips slik at jeg unngår og kjøpe noe som ikke fungerer. Har kjøpt roterende maskin og DA tohodet maskin. Tips for begge kanskje?

Kunne tenke meg 2-3 stegs løsning for Audi'n.

Orginal lakk fra '99, farge mørk blå.

Endret av ToreBj
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt tilfelle har jeg brukt Kestrel DA med medium og grov pads fra Uber med scholl S17 uten hell på bilen min A6 12-mod Havanna sort metalikk. Fikk fjernet noe lette swirl, men rds ripene var det vanskelig å fjerne/redusere. Så jeg har gått til innkjøp av Scholl s03 gold og scholl lilla pads. Skal prøve igjen snart for se om S03 i kombinasjonen med uber pads / scholl lilla pads hjelper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S30, S17+ og S03 Gold sammen med grønn, oransje og gul uber skal nok fungera.

Kva slags roterende har du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok veldig mye på en koksgrå 2005(tror jeg) A3 med

Roterende, Scholl sort vaffel, S17+ (ripefjerning)

DA, grønn uber, S30+ (holokiller og glans)

Dette tok ikke alt av riper men myye, og jeg kjørte stort sett bare en runde à fem pass med hver kombinasjon siden oppdraget var "glans" (det opplakkerte panseret var oksidert og trengte to runder med groveste)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S30, S17+ og S03 Gold sammen med grønn, oransje og gul uber skal nok fungera.

Kva slags roterende har du?

Jeg var og handlet på Clas Ohlson og impulskjøpte en CoTech roterende maskin på tilbud til 399. Etter det så begynte jeg å lese litt på sidene her. Sjekket maskinen min litt mer i går og ser at den kanskje er litt utenfor spec? Turtall mellom 1500-3850 o/min 1200W. Jeg ser av enkelte beskrivelser her at man kjører saktere. 1500-1800 er kanskje max man kjører? Dave KG i detailingworld guiden beskriver en Zenith Point teknikk hvor man starter med 600 og går til 1500, for så og avslutte med 600 igjen. Vanskelig å få til med denne maskinen mao. Hvilke hastigheter er det man opererer med?

Jeg har også rasket med meg en pakke med puter fra Torhsov rekvisita på tilbud. Forskjellige farger men ingen beskrivelse følger med. Vet ikke om dette matcher noe av de andre putene som blir solgt mht farge og egenskaper?

Takk for alle svar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kjøpt ei maskina som vil senke turtallet ein del med litt press. (vanligt på billige maskiner)

Bytter du ut bakplata med ein som er bedre, vil maskina fungere greit. Du kjøpe ei bakplate på ca 125mm slik at pads rundt 150mm kan brukes.

Padsa du har kjøpt, kjenner eg ikkje til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også rasket med meg en pakke med puter fra Torhsov rekvisita på tilbud. Forskjellige farger men ingen beskrivelse følger med. Vet ikke om dette matcher noe av de andre putene som blir solgt mht farge og egenskaper?

Takk for alle svar

Pads kan ikke sammenlignes på tvers av "merker" ut i fra hva slags farge de har. Har selv noen av de fra Torshov, og hvis vi tar for oss eksempelvis den gule så skal den IKKE brukes på lakk ;) Den er som en skuresvamp å regne, og er sikkert fin på glassruter for å fjerne innsekter.

De padsa i pakka er forøvrig helt okei men man må selv finne ut av hvilke som passer til hvilken polish. Testa såvidt den lyseblå med Meguiars' #80 på en rød Volvo 940 forleden dag og det virka helt okei. Prøv deg frem med de, du skader nok ingenting :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hopper inn i denne tråden siden ej har en A8 som ej skal polere sjøl også, og regner med du også har aluminium karosseri på din bil, så kanskje det er noe å ta hensyn til når det skal brukes roterende maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl serien pleier å fungere bra på tyskere :) Jeg bruker i all hovedsak s3 gold og s30+. Her holder det med 2 steg på det aller meste. S17 har jeg aldri blitt helt enig med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Megs G110V DA på min a8 2002 sort perle, sammen med Megs Fine cut cleaner på burgunder megs pad, etterfulgt av megs 205 på en noe finere pad.. ble veldig fornøyd med resultatet. Brukte endel press, da lakken virket nokså hard.. men aldri så mye press at det ble veldig varmt. Skal sies at lakken var ganske fin før jeg begynte. Lykke til, godt å se flere som tar vare på D2 karosseriet! :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du har kjøpt ei maskina som vil senke turtallet ein del med litt press. (vanligt på billige maskiner) Bytter du ut bakplata med ein som er bedre, vil maskina fungere greit. Du kjøpe ei bakplate på ca 125mm slik at pads rundt 150mm kan brukes. Padsa du har kjøpt, kjenner eg ikkje til.

Sitter og leser enda, mye å finne på nettet. Jeg lurer litt på dette med turtall. Hvilke turtall er det som gjelder og hva er det som er kriteriet for å bruke forskjellig turtall?

Bakplata skal altså være mindre enn padsene? Jeg har 150 mm plate og pads.(har også 180 mm som fulgte med maskinen)

Takk for all tilbakemelding!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange puter har en utforming som er litt trapesformede, dvs borrelåsdelen er mindre enn polerlingsdelen nettopp for at man kal være rimelig trygg på å ikke rive nedi for lett. Så til enkelte produsenter vil f.eks en 150mm pute passe supert på em 150mm bakplate. Mye skumgummi utenom og trygt som fy.

Men sett ikke en 80mm pute på en 150mm bakplate!

Bakplater og puter kommer i tre relativt standard størrelser, ofte benevnes de derfor kun med s/m/l og ikke mm :) Min gule spider pute fra Scholl er størrelse L og den kjører jeg på en bakplate jeg fant på Jula siden jeg i farta ikke fant en der jeg bestilte puta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok min A8 D3 i dag med Flex roterende og Gtechniq P1 med Uber gul, helt uten hologrammer. Trengte derfor bare ett steg på denne panserharde lakken (grå - har ikke fargekode her). Utrolig greit å jobbe med i motsetning til supermyk og holo-hell Ford Focus Titan sort (har fortsatt mareritt om den bilen!)

EDIT: tok full runde med Surfex HD 1:5 før voks, og til min store skrekk var det masse hologrammer etter roterende - disse kom først frem etter sterk avfetting? Fikk derfor full strafferunde med Flex DA og Uber orange med Gtechniq P1. Ordnet seg, så nå er to lag med AutoGlym HD Wax ferdig buffet.

Endret av ColdFusion
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive