Core2Duo

Forskjellen på DA

Hei.

Har bare noen få spørsmål;

Hva er forskjellen på disse to DA-maskinene, og hvem burde jeg eventuelt kjøpt?

http://www.clasohlso...kin/Pr309292000

http://biltema.no/no...x-95-mm-170882/

Nå har jo jeg også aldri gjort dette før, hva er det verste som kan skje?

Jeg har skjønt at DA-maskin er vanskelig å gjøre noe galt med, men jeg vil jo uansett være "føre var".

Nå har jeg har jo en 2012-modell av en bil også, så jeg vil nødig gjøre noe galt.. :P

Endret av Core2Duo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to maskinene der er vel så å si identiske om man ser bort fra fargen på håndtaket, så egentlig er det bare prisen som skiller dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at CO-sin har litt lengre ledning også.

Edit: HER fant jeg det skriftlig også. Innlegget under det jeg linker til viser visst også til noen andre forskjeller på maskinene.

Endret av jalmar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som de fleste kjøper seg Biltema-maskinen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilxtra har en DA til 1000,- kr, et hode ikke to som på disse. Jeg er veldig fornøyd med den hvertfall. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som de fleste kjøper seg Biltema-maskinen..

Det er fordi den normalt sett koster 30 kroner mindre enn CO-maskinen :)

Hvis CO-maskinen har lengre ledning og for tiden lavere pris enn BIltema-maskinen ser jeg ikke noe galt i å kjøpe den. Hvis den slutter å virke er det bare å ta den med tilbake og få byttet den eller pengene tilbake.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi den normalt sett koster 30 kroner mindre enn CO-maskinen :)

Daså :)

Jeg har forresten Meguiars Paint cleaner (Step 1) og Meguiars Polish (Step 2), kan jeg bruke dette sammen med 2-hodet DA-maskin? Istedenfor å stå å ta alt dette for hånd, så tenke jeg og slippe unna med bare å buffe av for hånd :P

Hva slags pute er greit å bruke? Får jeg tak i pute på Clas eller Biltema?

Jeg vet jeg ikke korrigerer eller noe sånt med Step 1 og 2, men jeg vil helst prøve meg med noe som ikke kan skade lakken, det er tross alt første gang jeg prøver ut 2-hodet DA-maskin.. :P

Endret av Core2Duo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sonax-puter på Clahsern. Tut og kjør. Kjøp deg 8-10 mikrofiber også.

Korrigerer ingenting, men blir blankt. Med Meguiars Ultimate Compound (bilxtra) så får du bedre resultat og fjerner riper permanent også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sonax-puter på Clahsern. Tut og kjør. Kjøp deg 8-10 mikrofiber også.

Korrigerer ingenting, men blir blankt. Med Meguiars Ultimate Compound (bilxtra) så får du bedre resultat og fjerner riper permanent også

Mikrofiber har jeg haugevis av :)

Ja, jeg vet det ikke korrigerer, men jeg vil ikke korrigere ordentlig første gang, vil heller øve meg først med Step 1 og 2.

Eller er det sånn at det kan gå like ille med Step 1 og 2 som med Meguiars Ultimate Compound? Med tanke på at det jo er slipemiddel og diverse i Meguiars Ultimate Compound..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG UC på DA maskin er like trygt som Step1 og 2 - ja, det er slipemidler i UC men klarer du å lage "ugang" med den så bør du ikke bruke maskiner i det hele tatt - inklusiv boksåpnere :) Jeg gikk veldig fort vekk fra DC-serien til MG og over til andre produkter (vel, DC1 er en knallgod rens, og brukes litt fortsatt - hovedsaklig på felger før Autobahn) samt over til roterende. Så i stedet for å bruke 20 timer med DC1 og 2 så bruker du 10-15 med UC, og blir enda mer fornøyd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Essiek - skal du først lefle med maskin på lakken kan du like gjerne gjøre det skikkelig, så slipper du å gjøre det to ganger. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sonax-puter på Clahsern. Tut og kjør.

Disse du mener? http://www.clasohlso...39;287587']

Enig med Essiek - skal du først lefle med maskin på lakken kan du like gjerne gjøre det skikkelig, så slipper du å gjøre det to ganger. :)

Da kjører jeg bare på da.. :)

Jeg skal nok helt sikkert få det til, men bare for nysgjerrighetens skyld, hva er det verste som kan skje? :P

Endret av Core2Duo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
... men bare for nysgjerrighetens skyld, hva er det verste som kan skje? :P

At du ikke har gjort lakken skikkelig ren og at det derfor havner noe i poleringsputene som lager ugang.

Legg et par erter med polish på hver pute og hold deg på laveste hastighet til du får en følelse med maskinen og hva det går ut på. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive