AndreasDaaland

Fylle riper. hvordan og med hva?

Ser at det er mange på forumet som fyller store riper, for så å slipe det ned. hva fyller enn med ? og hvor får jeg kjøpt det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man fyller med lakkstift som er i bilens farge. Du får nok kjøpt det av en som forhandler ditt merke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ødegaard Lakk er vel også noe som er mye brukt på forumet for å få tak i lakk. De blander etter fargekode.

Skulle bestille selv, men det endte med tanken da jeg ikke fant ut av koden på min bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte min på møller, forresten :)

Endret av Jac
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte flekklakk hos ødegård til min sølv metallic, fylte 8-10 litt større steinsprang/skader og ventet et par dager (hvor bilen sto i ro i garagen). Når jeg skulle slipe de ned var det noe som ikke var helt som det skulle, og det viste seg at lakken var mer seig enn hard. Gjorde rent og prøvde på nytt med samme resultat..... Ringte til ødegård og fikk beskjed om at man må polere bilen før man fyller i lakk, ikke etterpå, da denne lakken aldri vil bli så hard at den kan slipes, og ikke tåler polering....Jippi....

Fikk beskjed om at jeg kunne kjøpe herder å blande i lakken, men etter å ha prøvd 2 forskjellige herdere uten at lakken ble hard ga jeg opp.....passelig forbanna... Kjøpte lakk fra et lokalt lakkverksted, og så var alt i orden, bortsett fra at jeg har kastet bort uttallige timer pga. denne tullete flekklakken fra ødegård.

Hvis det stemmer som ødegård sier, at denne flekklakken ikke blir så hard at den kan slipes, og ikke tåler sterk avfetting eller polering, synes jeg det er et mysterium at de har mange fornøyde kunder her inne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkstiften til min bil er både en stift med lakk, og en med klarlakk. kjøpt hos møller. får prøve å fylle litt nå jeg da :)

Ødegaard Lakk er vel også noe som er mye brukt på forumet for å få tak i lakk. De blander etter fargekode.

Skulle bestille selv, men det endte med tanken da jeg ikke fant ut av koden på min bil.

Lakk koden skal stå i service hefte hvis du har det til bilen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte flekklakk hos ødegård til min sølv metallic, fylte 8-10 litt større steinsprang/skader og ventet et par dager (hvor bilen sto i ro i garagen). Når jeg skulle slipe de ned var det noe som ikke var helt som det skulle, og det viste seg at lakken var mer seig enn hard. Gjorde rent og prøvde på nytt med samme resultat..... Ringte til ødegård og fikk beskjed om at man må polere bilen før man fyller i lakk, ikke etterpå, da denne lakken aldri vil bli så hard at den kan slipes, og ikke tåler polering....Jippi....

Fikk beskjed om at jeg kunne kjøpe herder å blande i lakken, men etter å ha prøvd 2 forskjellige herdere uten at lakken ble hard ga jeg opp.....passelig forbanna... Kjøpte lakk fra et lokalt lakkverksted, og så var alt i orden, bortsett fra at jeg har kastet bort uttallige timer pga. denne tullete flekklakken fra ødegård.

Hvis det stemmer som ødegård sier, at denne flekklakken ikke blir så hard at den kan slipes, og ikke tåler sterk avfetting eller polering, synes jeg det er et mysterium at de har mange fornøyde kunder her inne.

Da var det ikke bare meg da!

Jeg fikk for det første lakk som er mye mørkere enn lakkoden burde tilsi (i følge den lille Sparkling Graphite-tråden) og jeg også opplevde at steinsprangene mine seg utover da jeg korrigerte! Jeg trodde det var pga for lav temperatur/for høy luftfuktighet/for kort herding.

Da er det jo bare å tusle ned til nærmeste BMW-verksted da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes ikke heldig ut nei, spesielt for oss her inne. Som sagt har jeg ikke prøvd det selv, men har fått inntrykk av at ''det er det som blir brukt''.

Lakk koden skal stå i service hefte hvis du har det til bilen ;)

Servicehefte ja, det hadde jeg ikke tenkt meg. Får sjekke der. Takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive