AcciDabbi

Noen som har prøvd dette "vidunder-middelet"?

En kompis av meg kom over en selger som anbefalte ham en slags sealer fra en produsent som heter Glare.

Er det noen her inne som har kjennskap til denne produsenten?

Produktet han anbefalte heter Glare Professional Polish og skulle vist være en super-voks i følge kameraten min, men jeg føler at vi heller mere mot lakkforsegling her.. :)

Her er link til produktet :

http://www.glare.com/product_detail?pid=MTA%3D&pn=GLARE-Professional-Polish-(12-oz.-bottle)-Number-1-in-The-World!

Håper noen har litt erfaring de kan dele her. :)

Her er hva de skriver selv om produktet deres :

GLARE PROFESSIONAL POLISH will make your vehicle’s paint shine so bright that you will literally need sunglasses to look at it during the day, and it will look luminescent under artificial light at night. This product provides the highest shine available with a three dimensional depth of gloss not achievable with any other product. This is brand new technology in paint appearance and protection. GLARE PROFESSIONAL POLISH is anon-stick, high gloss, all-weather, temperature- flexible sealant containing a new type of proprietary chemical formulation called Glassplexin. GLAREwas developed by on- staff chemists who have over 100 years of paint-specific chemical experience combined. GLARE PROFESSIONAL POLISH represents the very latest in paint appearance and protection technology. It contains no waxes, polymers, or resins because those type of ingredients and chemicals in other products have very low melting points and do not filter out UV rays, and do not hold up to regular washing like GLARE. GLAREPROFESSIONALPOLISH will bond to your vehicle’s paint through a covalent chemical bond which is not possible with any other product currently available in the world’s market. The chemical reaction that occurs between GLARE and the paint literally transforms the chemical structure of the vehicle’s paint and now shares the properties of both the original paint and glass. Micro scratches, swirls, andoxidation are all removed permanently. The end result is a newly created type of paint/glass hybrid “SUPER PAINT” that is harder and more resilient then before. The GLAREtreated paint has a much higher surface tension and causes water to sheet off instead of beading. The newly chemically altered paint now has the ability to filter out over 98% of the sun’s UVA/UVB rays, the ability to block out air oxidation and corrosion, the ability to expand and contract with temperature variances up to 650 degrees Fahrenheit and down to negative 250 degrees Fahrenheit without crackingfading or peeling, will holdup to regular washing, and will block damage from everyday environmental contaminants that always seem to find their way onto your vehicle. Bugs, bird droppings, and tree sap will not stick to paint treated with GLARE. Also, GLARE PROFESSIONAL POLISH creates a paint surface so smooth and slick that the Air-Drag Coefficient of your vehicle will be significantly reduced, actually making your vehicle more aerodynamic. GLARE provides all of these benefits while producing the highest three dimensional depth of gloss never before achievable, and this is why GLARE is not only used by individual enthusiasts and collectors, but also by vintage car and motorcycle museums and the world’s most famous professional custom car and motorcycle painters in the industry. This is the absolute finest gloss enhancing polish/sealant currently available in the world’s market for your car, truck, motorcycle, ATV, boat, yacht, personal watercraft, R/V, motorhome, trailer, or aircraft. Never apply carnauba wax, or polymer synthetic wax, on top of your final GLARE coat as this will adversely affect the chemical bonding process with the paint and will cause the shine to go down. There is no need to top GLARE with anything else because GLARE provides the highest shine of any other product available. This should always be the final step in any application. GLARE PROFESSIONAL POLISH has been developed to be able to work on a wide variety of car, motorcycle, boat, and aircraft specific paints including Acrylic Enamels, Urethanes, Polyurethane and Polyurethane Clearcoats, and epoxy or polyester resin Gelcoats. GLARE PROFESSIONAL POLISH has been tested and approved by BOEING for use on PPG Aircraft Paint. Glare can be used on Fiberglass, Carbon Fiber, Glass, Plexiglass, Plastic, Chrome, Aluminum, and all metal alloys. GLARE is also excellent for exhaust pipes, wheels and rims, headlights and brake lenses, helmets, visors, goggles, eyeglasses and sunglasses, household appliances, marble, tile, porcelain, finished wood, brass, silverware, gold, jewelry, windows, mirrors, crystal, sporting goods, golf clubs, skiing equipment, water sports equipment, musical instruments, and repairs CD’s and DVD’s. As you can see, GLARE does not need to be stowed away in the garage after you’re done treating your car or bike. It can be used around the house and on almost anything and everything that you own. If you think your paint looks good now, just wait until you see it after it has been GLARE’D. You’ll be seeing your vehicle’s paint in true HD for the first time in your life! GLARE PROFESSIONALPOLISH. Beyond wet…

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare dritt..... Testet det før dessverre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne du ha utdypet deg bare biiittelitt mere Bernhard? :D

Kansje en liten sammenligning? :P

Endret av AcciDabbi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare dritt..... Testet det før dessverre.

Gjelder det all lakkforsegling? siden ingen her skryter av sånt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glare var noe som var hot en liten periode for noen år siden, dog ikke så mye blandt detailere. Glare baserer seg på holdbare fylling av riper og defekter igjennom flere steg med noe de kaller "glasspexin" el.l. Ihverfall i teorien. Prøvde det selv en gang før jeg ble medlem her, og ble ikke så veldig imponert.

Her er en gammel "test" av glare produktene, og hvis du søker litt så finner du raskt ut at de har blitt diskutert opp og ned opptil flere ganger før :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/290-peugeot-106-moeter-glare/

Gjelder det all lakkforsegling? siden ingen her skryter av sånt?

Voks er jo også lakkforsegling egentlig. Når vi her sier sealere eller lakkforsegling så mener vi som regel en syntetisk type lsp/beskyttelse. Og det er mange her som bruker sealer, selv om voks er mest populært. Tenker du lakkforsegling i form av ditec og sånne sære ting så er de ikke særlig populære nei :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd denne selv og Bernhard har helt rett....beader nesten som ubehandlet lakk, og dårlig holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er biffen grei.. Dette kommer aldri i hus hos meg.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glare var noe som var hot en liten periode for noen år siden, dog ikke så mye blandt detailere. Glare baserer seg på holdbare fylling av riper og defekter igjennom flere steg med noe de kaller "glasspexin" el.l. Ihverfall i teorien. Prøvde det selv en gang før jeg ble medlem her, og ble ikke så veldig imponert.

Her er en gammel "test" av glare produktene, og hvis du søker litt så finner du raskt ut at de har blitt diskutert opp og ned opptil flere ganger før :)

http://www.detailers...6-moeter-glare/

Voks er jo også lakkforsegling egentlig. Når vi her sier sealere eller lakkforsegling så mener vi som regel en syntetisk type lsp/beskyttelse. Og det er mange her som bruker sealer, selv om voks er mest populært. Tenker du lakkforsegling i form av ditec og sånne sære ting så er de ikke særlig populære nei :)

tenkte på sånn som enkelte gir 5 års garanti på ja, med årlig "kontroll" til 500,-

latterlig, for noen år siden hadde jeg noen kollegaer som hadde levert bilene sine til slike folk, de skrøt de opp i skyene, og hadde fått verdens beste middel, trengte jo aldri polere bilene igjen.

etter deres årlige kontroll sjekka jeg bilene nederst på dørene med handa, spurte om de trodde døra skulle være full av asfalt nupper etter en kontroll, eller faktisk så skulle ingenting sitte fast der i det hele tatt.

skal si lurpen kom på de alle sammen.

det kan virke som den bransjen har roet seg litt mht garantier, men det er jo stort sett svindel.

Endret av webo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd denne selv og Bernhard har helt rett....beader nesten som ubehandlet lakk, og dårlig holdbarhet.

Vil ikke si dårlig holdbarhet.... Det er riktignok på tide å polere opp bilen min igjen, men det er da tross alt mange år siden jeg "Glaret" den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også vært innom en forhandler som pusher Glare... men jeg takket pent nei - etter anbefaling her inne. Han som pusher dette i sør har det også ute på noen bensinstasjoner i Kristiansands-området. Kan godt være karen har grei kontroll, men det hjelper jo lite hvis produktene ikke holder. Ser man på flaskene, så ser det veldig rart ut... tørket produkt langs toppene som ser ut som gammel surmelk.

http://poleringsskolen.com/

De skulle også holde et kurs med disse produktene for proffe bilpleiere, men det er jo usannsynlig mange produkter å velge i: DiTec, Tefcar etc ser ut til å være det som brukes i sør - eneste jeg har sett med bra resultat var en flott S8 behandlet med Tefcar (men relativt ny, men hvor mye og til hvilken pris aner jeg ikke).

Endret av ColdFusion
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La merke til at Glare selges for 69,- kr per flaske på Torshov på Gulskogensenteret i Drammen for litt siden. Blei ikke veldig fristet til å plukke med meg hverken lakkrens eller sealer.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke si dårlig holdbarhet.... Det er riktignok på tide å polere opp bilen min igjen, men det er da tross alt mange år siden jeg "Glaret" den.

Ja den har helt sikkert beskyttet bilen din i mange mange år.... :P

Og du jobber fortsatt sammen med "Glare folket"'?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg laget faktisk dått.no-nettsiden deres (http://www.glare.no/) for maaange herrens år siden. Lenge før jeg visste hva bilpleie var. Har ikke enset de en tanke siden da, så det var jo litt morsomt å bli minnet på det nå :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive