Suvdal

Rengjøring av gass grill.

Hvilke bilpleie produkter kan brukes til dette?

Løser Surfex opp fett f.eks?

Regner med Autosol er en sikker vinner på alu`en :)

Alt av tips mottas med takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løser Surfex opp fett f.eks?

Regner med Autosol er en sikker vinner på alu`en :)

Ja

Ja

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peiling på hva slags produkter som passer til grill, men jeg ville vert litt på vakt med at sikkert enkelte kjemikalier sikkert avgir giftige avgasser som setter seg i maten når du griller etterpå.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe annet som visstnok også fungerer, hvertfall på grillristene er å legge de i Cola.Ikke billigcola, men helt vanlig Cola i ca et døgn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte IronX og Surfex med stort hell i går! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel ikke så store grillrengjøringskunnskaper jeg heller:) Men surfex, ironx er sikkert fint. Kom til å tenke på at Kanskje Ferro-bet rustvask kunne vært noe,? lagt det i blanding over natta? Cola gjør kanskje samme effekt..?

Er vel sikkert ikke noe farlig, men litt enig med AcciDabbi angående fordamping av produkt osv..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte surfex på min, funket som bare det :)

Var nøye med å skylle godt av, fyrte den opp og hadde den på full varme i ti min slik at alt skulle fordampe. Burgerene smakte ikke surfex ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex-burger - mat for ekte detailere! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, pass på å forsegle grillrista da, så beader brugerfettet :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dynka heile greia i Prickbort og så Surfex 1:5 eg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir surfex her og etterpå.

Prickbort er jo bortkastet på fett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere må ikke bruke kjemikalier på selve grill -støpejernristen. Fettet er jo den beste voksen du kan ha på! Resten av grillen kan gjerne få en runde med autosol.

Den enkleste måten å rengjøre grillen på, er å fyre opp tempen og la det kose seg litt. Finn frem grill børsten (den lange weber typen er genial). Dra den flere ganger fra deg, ikke i mot, for da kan du grise til skjorta ;) Perfekt resultat hver eneste gang, som gjør at kjøttet/fisken ikke "klabber".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den enkleste måten å rengjøre grillen på, er å fyre opp tempen og la det kose seg litt. Finn frem grill børsten (den lange weber typen er genial). Dra den flere ganger fra deg, ikke i mot, for da kan du grise til skjorta ;) Perfekt resultat hver eneste gang, som gjør at kjøttet/fisken ikke "klabber".

Ville også smurt inn rista med matolje etter prosedyren over her, når den har fått trekke litt er den så god som ny og klar til bruk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis avgasser fra produkt er et tema er det første man bør styre unna den som er lagd for formålet: jif ovn og grill :-P den er ganske sterk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis avgasser fra produkt er et tema er det første man bør styre unna den som er lagd for formålet: jif ovn og grill :-P den er ganske sterk

Skjønner ikke helt at det med produktrester skal være noe stress, kjør grillen på full guffe noen minutter med lukket og åpent lokk, så er det såkalte "problemet" eliminert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har grillrist som er emaljert....noen tips til børste her? De på Plantasjen, Byggmakker osv osv anbefalte ikke stålbørste ala Weber sin type...de hadde heller ingen råd til meg...

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så et innslag på God Morgen Norge her om dagen når jeg hadde pappaperm vedr. klargjøring av grillen for sesongen. Der sa de at messingbørste er fint å bruke på emaljert grillrister.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så et innslag på God Morgen Norge her om dagen når jeg hadde pappaperm vedr. klargjøring av grillen for sesongen. Der sa de at messingbørste er fint å bruke på emaljert grillrister.

Takk! Da blir det en slik! :)http://www.clasohlson.com/no/Grillb%C3%B8rste/Pr349436000

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive