hmsilset

S&S59: En stegs på M5 V10(550hk)

46 innlegg i emnet

00000.jpg

Denne bilen ble kjøpt inn for noen1 måneds tid siden tror jeg, og allerede første kveld kom eieren innom å hørte om jeg kanskje ville ta en liten shine på denne.Jeg var ikke så vond å be selv om det er fullt opp å gjøre fremover :)

Bilen ser ganske bra ut, og er ikke så veldig skitten.001.jpg

002.jpg

003.jpg

Litt prickbort hjelper altid på.

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

Surfex 1:5 på lakk og gummi/plast.

008.jpg

Iron-x.Var nesten ikke noe på høyre sida, men masse på venstre.

009.jpg

010.jpg

011.jpg

Grønn chenille og CG maxi suds2 som altid :)

012.jpg

Clay trengtes også.

013.jpg

014.jpg

015.jpg

016.jpg

Maskerer kun disse, da jeg vet padene ikke liker sånt :)

017.jpg

Får hjelp av Øystein som ikke er på forumet her tror jeg.Takk for god hjelp på interiøret!

018.jpg

019.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

025.jpg

Det er lite lakk kun på venstre fremskjerm.Trengte egentlig ikke å måle i går, men kjekt for meg og eier å vite uansett.

026.jpg

027.jpg

029.jpg

030.jpg

Går på med Orange Scholl pad og S30 og S40 over hele bilen.S30 der jeg ikke får dempet nok riper og roterende og ullpad med S17 på noen få punkter som har grove riper.

031.jpg

Bruker mikrofiberklutenefra gruppekjøpet hos nanolotus.De var veldig bra på ALT.Poleringstrestene gikk lettere av enn med noe annet jeg har prøvd av mf før :)

032.jpg

Rensevæske har jeg blandet ferdig.Tok de flaskene jeg fant,hehe.Foma K400 rensemaskin.

034.jpg

Er håp her.Kun sideskjørt og ett par punkter til som hadde en del RDS etter jeg var ferdig, men ikke verre enn at det kan vente.

035.jpg

036.jpg

Tar ei ekstra runde her.samme riper også på høyre side av fangeren.

037.jpg

Mnjaa.Bedre ihvertfall.

038.jpg

Øystein renser ivei.

039.jpg

Og jeg buffer og kjører videre.

040.jpg

041.jpg

Er en del folk innom, for det skulle monters matte plastdeler på fremskjermene(ventileringa) og nyrene i frontfanger.Nyretransplantasjonen går bra etter å ha fått tilkalt spesialister.

042.jpg

043.jpg

Dem lot disse være da disse satt løst inne i hullet.De 2 langsgående listene ble alikevel montert til slutt på dagen, og da ble det valdig bra synes jeg.Satt fast og fint og er nok ingen fare for at de gnager mye på lakken med det første.

044.jpg

Motorrom ble vasket med Scholl Spam.Det er alt som ble gjort.

045.jpg

046.jpg

047.jpg

Lå igjen vann i mutterhulla.Blåste rent.

048.jpg

049.jpg

sprayer 2 ganger i dørken under matter og 1 gang i bagasjerom.Bruker lite i tilfelle kunde ikke liker lukten.

050.jpg

Tar meg god tid og legger ett lag med Swissvax Crystal Rock.

051.jpg

Legger sånn passe på.

052.jpg

Bagasjerom ferdig renset.

053.jpg

054.jpg

Viser han som tar interiøret hvordan SV leather cleaner brukes.Dette er etter halve stolen.

055.jpg

Jeg vokser videre.Bruker ca.10 minutter på hver fjerdedel av bilen og buffer deretter sakte av fra der jeg begynte, så voksen for hazet rundt 10 minutter.

056.jpg

Øystein fortsetter med setene.Leather milk nå.

057.jpg

Voks buffes av.

058.jpg

Her er det glans på gang :)

061.jpg

Vokser felgene som er nye med Collinite845.

062.jpg

bruker en halv megs pad til å påføre voks.Vrenger den så jeg slipper den teite kanten som er på utsiden.

063.jpg

Er det splittere dette heter? Uansett så blir disse montert.Er lagt matt vinyl på dem.Sitter ikke perfekt langs fangeren, men glipene blir justert av eier senere med nye hull under eller lim.

064.jpg

Pneu.

065.jpg

Denne på eksos.

066.jpg

Så legger jeg på Collinite845.Buffer av 10 minutter senere.

067.jpg

På plast i hjulbuer.

068.jpg

Er en diffusor innlagt i bakfangeren.Ser ikke så ille ut plasten her, men den var lys altså :)

069.jpg

070.jpg

Finner frem polytrolen.

071.jpg

Da ble det sort og fint.Buffet ikke av etterpå.Tørker vel etterhvert ;)

072.jpg

Vasker ruter.

073.jpg

Nanolex premium ruteforsegling på alle ruter.

074.jpg

Påfører ett lag til med Crystal Rock for å være sikker på at hele bilen er skikkelig dekt.Kjente litt motstand ett par plasser, så er glad jeg fikk tid til 2 lag.

075.jpg

076.jpg

Fikk ikke med alt som ble gjort disse 11 timene her på bilder, men jeg synes bilen ble seende bra ut.De første bildene ble litt lyse da kamera slapp inn masse lys akkurat i denne vinkelen. Takk for titten, og ha en fin kveld alle detailere :)

077.jpg

078.jpg

079.jpg

080.jpg

081.jpg

082.jpg

083.jpg

084.jpg

085.jpg

086.jpg

087.jpg

089.jpg

090.jpg

092.jpg

093.jpg

094.jpg

095.jpg

104.jpg

105.jpg

107.jpg

108.jpg

109.jpg

111.jpg

112.jpg

113.jpg

114.jpg

116.jpg

117.jpg

120.jpg

121.jpg

124.jpg

Fikk ikke redigert dette, men her er en liten smakebit av lyden da eieren dro fornøyd hjem :)

[media=]

60

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud for en rå bil! og ikke minst for en rå jobb du har utført! Cred til deg. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er heftig bil det og ikke minst lyden! Jobben var veldig bra utført også ;)

+Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her tror jeg du har overgått deg selv,med tanke på sluttresultat.Glimrende jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*sikle...* Gud for en bil! Vil ha...

Cred på vei over fjorden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo bare helt pervers værst bil!:) Det ble jo veldig blanke paneler, og meget fint etter voks. Er jo ikke så mye å si , er jo strøkent hver gang:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott utført jobb på en råtøff bil. Kul farge også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en ultimat drømmebil! Denne gangen hadde den riktigere felger og :) Likte ikke så godt spoileren og bakrutesenkeren, men fargen og Supersprintanlegget er konge! :thumbs:

Bra jobbet, men litt mye ymse kvalitet over bildene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et smykke av en bil ! flott jobb som alltid :) Cred er servert :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hælledusan, for ett råskinn av ett dyr! Cred for denne mister! LIKER hvor dette går :) Kommer det mer eksklusivt fremover?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempejobb på en brutalt rå bil :D Cred servert - igjen :)

Men syns du skal snakke med eier om å kjøpe karroseritilbehør som ikke har 100% passform.. Syns det blir litt simpelt på en såpass heftig bil. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en av de få tyske biler jeg har tendenser til å like :)

Lurer på om jeg så denne i Bergen for kanskje et års tid siden, samme farge og M5... går gjerne ikke fryktelig mange sånne rundt om på norske veier? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud for en rå bil! og ikke minst for en rå jobb du har utført! Cred til deg. :thumbup:

Takk :) Jeg bare kosa meg jeg!

Flott levert som alltid.

Lurer på om det er samme bil, som fikk en del omtale her i distriktet tidligere (tror ikke det er så mangen av den fargen her i landet)

http://www.aftenblad...ok-2901356.html

Takk!vet ikke om det er denne, men det er godt mulig ja.

Det der er heftig bil det og ikke minst lyden! Jobben var veldig bra utført også ;)

+Cred!

Jeg liker best lyden når den står på tomgang ;) Tror jeg hadde blitt anmeldt av bellona for tomgang om jeg hadde en V10 ;) takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig shine på en fet bil! :) - Creds er servert :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her tror jeg du har overgått deg selv,med tanke på sluttresultat.Glimrende jobb.

Takk! Ja, er fornøyd med å få denne så blank!Trodde ikke det første 2 timene.

*sikle...* Gud for en bil! Vil ha...

Cred på vei over fjorden...

;) Takk!

Dette er jo bare helt pervers værst bil! :) Det ble jo veldig blanke paneler, og meget fint etter voks. Er jo ikke så mye å si , er jo strøkent hver gang:)

Jeg gjør mye helt middels også, men det legger jeg jo ikke ut her ;)

Flott utført jobb på en råtøff bil. Kul farge også :)

Takker! Fargen fasinerte meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken bil, som fikk et strøkent resultat! Cred given!

Fargen er fantastisk tøff, eksosen var rå, be skam kult med matte splittere og nyrer. Spoiler, njaaa, ville heller hatt ei lito lippe (ala M3 E46;) ) Også var den lappen på venstre fram dekk litt forstyrrende :P

Og kan godt væra du har sett denne i Bergen, trur nemlig eg har sikla på den sjøl :P Var iallefall med M5 samme farge ;)

Vil haaaaaa!! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en ultimat drømmebil! Denne gangen hadde den riktigere felger og :) Likte ikke så godt spoileren og bakrutesenkeren, men fargen og Supersprintanlegget er konge! :thumbs:

Bra jobbet, men litt mye ymse kvalitet over bildene :)

Blury bilder til tider.Beklager det.Vi har alle forskjellig smak :) Takk.

Et smykke av en bil ! flott jobb som alltid :) Cred er servert :D

Bukker og neier :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, ble virkelig bra dette.

Flott bil med farge jeg ikke har sett på M5 før.

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hælledusan, for ett råskinn av ett dyr! Cred for denne mister! LIKER hvor dette går :) Kommer det mer eksklusivt fremover?

Jeg er ikke ute etter eklusive biler, men takker ja oftest om det er noen jeg kjenner eller som bor her rundt.Jeg liker å holde på med all slags biler.dyre eller sjeldne biler er en god del mere ansvar.Tusen takk :)

Kjempejobb på en brutalt rå bil :D Cred servert - igjen :)

Men syns du skal snakke med eier om å kjøpe karroseritilbehør som ikke har 100% passform.. Syns det blir litt simpelt på en såpass heftig bil. :P

Ting vil bli justert da, så han skal få det på fangeren til å ligge fint inntil tenker jeg;) Er utrolig mange som har meninger om denne bilen.Jeg ga eieren ett tips om å ikke bry seg for mye om hva andre syns.Dette er hans bil, og noe vil altid være feil for noen.Jeg synes den er akkurat som den burde være.ganske unik :) Takk for cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive