jonas1

Vannskade

Kom hjem til leilighetskomplekset i kveld og oppdaget at hele kjeller-etasjen, med boder til hele komplekset, var full av vann... Til min ubeskrivelige ergelse hadde jeg lagt den nyervervede DAS 6 pro-maskinen på gulvet i boden. Var spent på å se hvor omfattende skadene var, og etter å ha fisket opp maskinen fra esken var dette synet som møtte meg:

post-3527-0-88741300-1336343622_thumb.jp

:(

Jeg kastet beina på nakken og løp opp til leiligheten for å starte livreddende førstehjelp på maskinen. Jeg plugget den inn, slo den på, og ut spruter det vann og en hvit-aktig smørje som kan være smøring av noe slag? Den starter jo, men jeg er spent på levetiden etter denne nær-døden-opplevelsen som maskinen har hatt.. Hva tenker dere?

Endret av jonas1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tenker dere?

- at å sette strøm på en våt maskin kanskje ikke var det smarteste ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I retrospekt så ser jeg kanskje at det var tidenes dårligste ting å gjøre.. :blink::lol:

Men uansett kvalifiserer vel dette som en fuktskade i en erstatningssammenheng?

Endret av jonas1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I retrospekt så ser jeg kanskje at det er tidenes dårligste ting å gjøre.. :blink:

Men uansett kvalifiserer vel dette som en fuktskade i en erstatningssammenheng?

Kommer jo an på hvorfor det er vann i kjelleren, men forsikringsselskaper man har hørt om navnet på, pleier å gi greie skadeoppgjør på slikt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innbo forsikring gjelder vel her tenker eg? :) Om du sjølsagt ikkje har latt HT stå med vanntrykk eller noe som har forårsaket oversvømmelsen in the first place :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom innboforsikringen er som den skal her, og vannskaden har kommet som følge av noe som er "godkjent" årsak til å motta forsikringspenger, er ikke dette noe problem. Da får du igjen penger til å kjøpe ny maskin.

Jeg var så heldig at jeg våknet i en oversvømt kjeller for mange år siden da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Da fikk jeg igjen penger for alt jeg skrev opp av eiendeler jeg mente var ødelagt. Det uheldige den gang var alt det jeg eide som ikke var verdt så mye, men som hadde en stor symbolsk verdi for meg. I ditt tilfelle er det bare å hente frem kvitteringen fra kjøpet, så har du ny maskin. Tror du er voldsomt uheldig dersom du får en saksbehandler som mener du har ødelagt den selv. Jeg ville vært ærlig og sagt at den fortsatt fungerte, men at den var gjennomvåt og av den grunn er usikker på maskinens videre levetid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive