Gå til innhold

Recommended Posts

TobiasW
Skrevet

huff. skal inn på møller på rud i juni for å lakkere halve bilen selv... håper de gjør en bedre jobb! :S

Mammas Golf 6 ble hvertfall bra etter at de både byttet bakfanger, og lakkerte store deler av bilen bak etter at hun ble påkjørt bakfra. Da var bilen bare 2-3mnd gammel, og det var bra gjort. Eneste er at de sølte helvetes mye Tectyl i hjulbrønnen bak. Ligger guffe der enda. Får håpe din blir bra :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Daniel R

17

• Simen

6

• trogha

5

• Oluf

4

Mest aktive i dette emnet

Skrevet

Mammas Golf 6 ble hvertfall bra etter at de både byttet bakfanger, og lakkerte store deler av bilen bak etter at hun ble påkjørt bakfra. Da var bilen bare 2-3mnd gammel, og det var bra gjort. Eneste er at de sølte helvetes mye Tectyl i hjulbrønnen bak. Ligger guffe der enda. Får håpe din blir bra :)

Tectyl+Tar X/Prickbort = fint og reint? Prøvd dette? :) Ikkje sikkert det går, men meina å ha lest ein plass at dette skal være løsningen for å fjerne overflødig tectyl ;)

Så til trådstarter: Kordan gjekk da hos lakkerings folkene idag?

Kjøretøy:

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Skrevet (endret)

Tectyl+Tar X/Prickbort = fint og reint? Prøvd dette? :) Ikkje sikkert det går, men meina å ha lest ein plass at dette skal være løsningen for å fjerne overflødig tectyl ;)

Så til trådstarter: Kordan gjekk da hos lakkerings folkene idag?

Dette blir ett helvettes søl, og det blir tectyl renner i flere måneder etterpå om du ikke får vekk ALLT, noe jeg vil tro ikke er intensjonen da det er greit å ha ett lite lag igjen som beskytter.

Og ja, jeg har prøvd det... :thumbdown:

Endret av Bilpleie gærning
Skrevet

Dette blir ett helvettes søl, og det blir tectyl renner i flere måneder etterpå om du ikke får vekk ALLT, noe jeg vil tro ikke er intensjonen da det er greit å ha ett lite lag igjen som beskytter.

Og ja, jeg har prøvd det... :thumbdown:

Då veit eg da :) Meina og ha lest at noken hadde prøvd det, men ikkje kass resultat da blei av da :P Men om det renner og div. så er det jo drit :/

Kjøretøy:

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Daniel R
Skrevet

OPPDATERING:

07:30

i dag var jeg på Møller bil og leverte fra meg en minnepenn med de samme bildene som er lagt ut her.

Jeg sa på en høflig og grei måte til kundebehandler om å se gjennom disse bildene og se om han ville sette sin signatur under på at disse var ok og denne jobben var bra.

Deretter sa jeg at jeg kom tilbake etter jobb i 3 tiden, og at han da burde ha en plan for fremgang.

15:10

Jeg går inn på møller og møter samme kundebehandler som sa han hadde sett litt på bildene sammen med en annen kar men visste ikke helt hva han skulle si...

Jeg begynte å koke litt i toppen så ble med til et kontor litt utenfor butikkdelen...

Der la jeg frem som tidligere nevnt hva som skulle skje nå...

Jeg hadde selfølgelig med bilen som jeg ikke har brukt i helgen, tok med kundebehandler ut og viste og forklarte akuratt hva jeg mente om dette og at jeg krevde leiebil NÅ!

Så nå kjører jeg VW Polo 2011 mod :) (grei bil, 90 hk DSG)

Bilen min står igjen på Møller og de begynner på den i morgen :)

Daniel R
Skrevet (endret)

Jeg nevner ingen navn på bedrifter i denne tråden, selv om mange muligens vet hvilken bedrift dette dreier seg om og har all mulighet til å skrive dette, gjør bare ikke jeg det...

Jeg fikk tilbake A6'n min fra garantireperasjon i forrige uke. Som hos DR. B så var bilen nyvasket innvendig ved innlevering. Når jeg fikk den tilbake, så var den full av pussestøv innvendig. Arbeidet som var gjort var utført med kledelig appelsinlakk. I tillegg har man nok vært litt forsiktig med tildekking, slik at man har mer eller mindre overspray på tilstøtende områder.

Det hører med til historen at jeg under arbeidets gang ble oppringt og forespurt om de skulle rette to mindre bulker i bakluka før lakk. For dette skulle de selvfølgelig ha i overkant av 2000 kroner.

Det som irriterer meg er at de glatt fakturer meg for ekstraarbeid, men å levere tilbake en bil som trenger innvendig rens, ny skinnpleie, og utbedring av lakkskavanker - det fikk jeg med på kjøpet.

Arbeidet ble utført hos Møller Kaldbakken, som har fått i oppdrag å utføre alle slike garantireperasjoner på A6, fordi de hadde kompetansen.

Er det bare jeg som er sær, eller kunne man forvente å få tilbake en bil fra lakk uten at den var full av pussestøv?

Her skjedde noe av det samme, de ringte med og lurte på om de skulle ta med en liten steinsprut... kosta 4000 lappen så jeg sa pent; ikke fan! #¤%&/(

Edit: leste noe feil og skrev mye feil :P

Endret av DR.B
Mr-Online
Skrevet

sorry for min litt morbide humor her, men på ene bildet så har dem jo tilogmed klart å "ødelegge" appelsinhuden :-)

Tror jeg heller hadde sagt bilen din var stjålet enn å levere den tilbake sånn men...

Dette er ikke mangel på kunskap eller erfaring, men totalt mangel på yrkesstolthet og alt annet som heter stolthet spør du meg.

Når dem ikke engang sjekker att maskeringstape osv sitter skikkelig så er det virkelig gifaen holdning...

Trondbrandsen
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde fortrengt Møllers arbeid på min 06`A3 S-line 2,0 TDI Quattro i fjor, rett etter jul. Var rustreklamasjon som var greia, flere steder ved kanaler og på dører. 4-fire ganger leverte jeg den tilbake fordi de ikke gjorde en god nok jobb, og så solgte jeg den til min far, i god tro.. Han hadde den i dag på reklamasjon, pga de samme 4 dørene som endelig liksom ble fikset til slutt i juni i fjor :eek:

Trondbrandsen
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde fortrengt Møllers arbeid på min 06`A3 S-line 2,0 TDI Quattro i fjor, rett etter jul. Var rustreklamasjon som var greia, flere steder ved kanaler og på dører. 4-fire ganger leverte jeg den tilbake fordi de ikke gjorde en god nok jobb, og så solgte jeg den til min far, i god tro.. Han hadde den i dag på reklamasjon, pga de samme 4 dørene som endelig liksom ble fikset til slutt i juni i fjor :eek:

Og nå lover de forøvrig min far å flikke og fixe det på nytt, hva med å gjøre det skikkelig første gang? Dette er på Ammerud. På min "gamle" 03" BMW e46, sa de tvert at "her bytter vi dører og bakluke", selv om vi var inne i siste uka dekket av garanti, og bilen var en importbil, resultatet på det var selvsagt som nytt, da det var nytt... Meeen en ting skal de ha for på Møller på Ammerud, og det er kundeservicen, den er meget god, null protester når jeg har kommet med petimeterkrav i etterkant, og bilen har vært ren innv. når den var klar for henting. Ingen appelsinhud eller sig heller :thumbup:

trogha
Skrevet

OPPDATERING:

07:30

i dag var jeg på Møller bil og leverte fra meg en minnepenn med de samme bildene som er lagt ut her.

Jeg sa på en høflig og grei måte til kundebehandler om å se gjennom disse bildene og se om han ville sette sin signatur under på at disse var ok og denne jobben var bra.

Deretter sa jeg at jeg kom tilbake etter jobb i 3 tiden, og at han da burde ha en plan for fremgang.

15:10

Jeg går inn på møller og møter samme kundebehandler som sa han hadde sett litt på bildene sammen med en annen kar men visste ikke helt hva han skulle si...

Jeg begynte å koke litt i toppen så ble med til et kontor litt utenfor butikkdelen...

Der la jeg frem som tidligere nevnt hva som skulle skje nå...

Jeg hadde selfølgelig med bilen som jeg ikke har brukt i helgen, tok med kundebehandler ut og viste og forklarte akuratt hva jeg mente om dette og at jeg krevde leiebil NÅ!

Så nå kjører jeg VW Polo 2011 mod :) (grei bil, 90 hk DSG)

Bilen min står igjen på Møller og de begynner på den i morgen :)

Det er ihvertfall en god begynnelse på å ordne opp i ting, så er det jo bare å vente i spenning på resultatet ;)

Daniel R
Skrevet

OPPDATERING:

16:04 i dag fikk jeg telefon...

Han hadde snakka med lakken og de hadde blitt enige om å ta noe på nytt...(NOE!?!?!)

Det hadde desverre regna ute så det var vanskelig å se alt fikk jeg beskjed om... (kjør bilen inn da for faen!)

I morgen fikk jeg bilen igjen, de kunne ikke begynne på den før de hadde fått det godkjent av noen høyere oppe i systemet...

FY F*** så jalla sier bare jeg, men men... gir dem 1 uke til å ordne me de andre lakksko folkene, så får jeg se hva som skjer :)

Simen
Skrevet

DR.B is pissed! :lol:

Neida, jeg skjønner deg godt jeg. Ikke gi deg, det så jo ikke ut!

Daniel R
Skrevet

DR.B is pissed! :lol:

Neida, jeg skjønner deg godt jeg. Ikke gi deg, det så jo ikke ut!

Hehe. en liten smule muligens :P

Gir meg aldri, rett skal være rett... jeg er nøye på ting, men fy f for et jalla arbeid :angry:

Erik Elverum Guldseth
Skrevet

Steike ta, her har lakkerer hatt det travelt..... Skjemmes nesten av å være lakkerer når jeg ser slike ting, at maskering slipper kan skje men det er jo en smal sak å vaske bort fersk lakk. Rondellstriper på lykter og dørstolper er også klassiske lærlingefeil :( Dog. det er ikke bare lærlinger som gjør slike feil ;)

Uansett så er dette helt for jævlig mtp. at om lakkerer har tatt seg 5 minutter ekstra tid totalt på maskeringa, samt ikke stressa i boksen når han la klarlakken så hadde du hatt et strøkent resultat. Er alltid bedre med et lite sig som er lett å fjerne enn en hel bil full av "appelsin"...

Daniel R
Skrevet

Steike ta, her har lakkerer hatt det travelt..... Skjemmes nesten av å være lakkerer når jeg ser slike ting, at maskering slipper kan skje men det er jo en smal sak å vaske bort fersk lakk. Rondellstriper på lykter og dørstolper er også klassiske lærlingefeil :( Dog. det er ikke bare lærlinger som gjør slike feil ;)

Uansett så er dette helt for jævlig mtp. at om lakkerer har tatt seg 5 minutter ekstra tid totalt på maskeringa, samt ikke stressa i boksen når han la klarlakken så hadde du hatt et strøkent resultat. Er alltid bedre med et lite sig som er lett å fjerne enn en hel bil full av "appelsin"...

Ja er også lettere å gjøre jobben bra med en gang for å slippe å ta samme bil 2-3-4 ganger :P

Det er selfølgelig stor forskjell på lakkering, men som du sier... bedre å bruke noen min ekstra... :)

Daniel R
Skrevet

OPPDATERING:

Trenger nok en uke til... Har ikke hørt noe fra dem og har bestemt meg for å gi dem 1 uke til før jeg begynner å slakte folk... ( har det travelt nok for tiden :P )

Einstein
Skrevet

Steike! Dette var drøyt :o Du beholdt Poloen inntil videre?

Daniel R
Skrevet

Nei polo'n ble levert tilbake når jeg henta bilen igjen.... Men krever leiebil når de skal rette opp i alt igjen...

_Makki_
Skrevet

Huff, tenkt på en ting. Hvor MANGE er det som ikke reklamerer for sånt? Fordi de ikke har peiling...

De derre proffe lakkversteder har sikkert både penger og tid til å ta en bil, fra en eier som DR.B, en gang i blant på reklamasjonsarbeid. Resten kjører de glatt gjennom QA systemet (kvalitetssjekk) og gir blanke F.

Ser ut som du DR.B er ganske flink til å holde igjen nervene. Jeg klarer dessverre ikke å diskutere med slike selgere eller kunderådgivere som forteller meg at hvit er svart. :ph34r:

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Daniel R
Skrevet

Sant som du sier makki...

Eneste grunnen til at jeg klarer å holde meg er for at en av oss (mellom meg og kundebehandler) skal være voksen og saklig...

Men kjenner det begynner å krible... har jo hatt et par små strofer der oppe allerede, men prøver å holde meg litt i nakken... :)

Simen
Skrevet

OPPDATERING:

Trenger nok en uke til... Har ikke hørt noe fra dem og har bestemt meg for å gi dem 1 uke til før jeg begynner å slakte folk... ( har det travelt nok for tiden :P )

Så, nå har det gått en uke.. Har du begynt slaktinga? :P

Christoffer A
Skrevet

Hehe bare å få satt de på plass! :thumbs:

Utrolig kjipt når slike ting skjer og som makki sier er det sikkert aaaaaltfor mange tilfeller rundt omkring som går ut på akkurat det samme.

Har jo forståelse for at det kan bli stress i blandt og det er jo bare mennesker dette og; som kan gjøre feil. Men da bør de søren i meg hive seg rundt og fikse problemet fortere enn svint når de får klager på slikt som dette! Lykke til videre i hvertfall :thumbup:

• 2 weeks later...
Daniel R
Skrevet

Her har jeg ikke oppdatert.... Slaktinga starta den ja og bilen leveres i morgen :P leiebil står å venter på meg...

får se hvordan det går denne gangen da :) oppdaterer når bilen er tilbake!

Daniel R
Skrevet

ja da var bilen tilbake...

å.....

FY FAEN! :angry: :angry: :angry: :angry: :mad:

nå har de jo ødelagt resten av bilen, de har flekka med stift eller noe tull, sprøyta inn syke renninger, kun tatt 10% av det de skulle... men har fått med seg h. kanal denne gangen, så nå har de føkka høyre siden av bilen også...

"Lakk på pakninger, oi ... det fjerner vi med kniv!!" :blink:

Stygt å si det, men jeg savner at det var rust!

Eneste positive er at de 2 dekslene til frontfangeren som jeg leverte inn ekstra for å få lakka er 100% nydelige... Perfekt utført lakkjobb uten appelsinhud eller støv! det var sikkert lærlingen som fikk prøve seg på de 2 små dekslene :D:rofl1:

Forbanna jallaplass, jeg bruker aldri å nevne navn... og beklager hvis noen ikke liker dette...

MEN HOLL DERE UNNA MØLLER BIL EGERSUND, OG EGERSUND LAKK!!! (egersund støv å anger)

Simen
Skrevet

Uff da. :( Nå blir det vel.. Egersund Slakteri? :P

Spøk til side, dette var kjedelig lesning.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår