Daniel R

Skrekk eksempel fra lakkeringsjobb

76 innlegg i emnet

Hadde akuratt Tore Jan (vw touran'n min) inne til rust rep hos møller...

Fikk igjen bilen på fredag å må si meg meeeget godt fornøyd... ELLER IKKE!

Her kommer det noen skrekk bilder fra en bil som kommer rett fra rust rep (de glemte å ta alt) og lakkering som ser føkk ut!

80% av panelene på bilen er lakka, appelsinhud som f***, støv, dårlig feste på lakk, grunning som viser osv....

Bilde av interiør er kun for å vise hvordan den så ut inni, var strøken når jeg leverte den inn...

IMG_5203.jpg

IMG_5202.jpg

IMG_5201.jpg

IMG_5200.jpg

IMG_5199.jpg

IMG_5198.jpg

IMG_5197.jpg

IMG_5196.jpg

IMG_5195.jpg

IMG_5194.jpg

IMG_5193.jpg

IMG_5192.jpg

IMG_5191.jpg

IMG_5190.jpg

IMG_5189.jpg

IMG_5188.jpg

IMG_5187.jpg

IMG_5186.jpg

IMG_5185.jpg

IMG_5184.jpg

IMG_5183.jpg

IMG_5182.jpg

IMG_5181.jpg

IMG_5180.jpg

IMG_5179.jpg

IMG_5178.jpg

IMG_5177.jpg

IMG_5176.jpg

IMG_5175.jpg

IMG_5174.jpg

IMG_5173.jpg

IMG_5172.jpg

IMG_5171.jpg

IMG_5169.jpg

IMG_5168.jpg

IMG_5167.jpg

IMG_5166.jpg

IMG_5165.jpg

IMG_5164.jpg

IMG_5163.jpg

IMG_5162.jpg

IMG_5161.jpg

IMG_5160.jpg

IMG_5159.jpg

IMG_5158.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde reist til forhandleren og krevd at de hadde fikset det!!!! rett og slett dårlig arbeid...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde reist til forhandleren og krevd at de hadde fikset det!!!! rett og slett dårlig arbeid...

07:00 i morgen tidlig står jeg der ja, dette aksepterer jeg aldri...
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Såg ut som en herlige lakk jobb.. (fodle han så gjore det?)

Endret av R3m0
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der var jo direkte forkastelig....

At en seriøs forhandler kan levere ut en bil som ser slik ut må jeg si overrasker meg stort.

For all del, gå rett tilbake og krev at samtlige feil blir rettet opp i, på deres regning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne like gjerne vært i Bergen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta er jo helt horribelt. Lærling på lakkverkstedet eller??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg jobbet i Møller systemet, og jeg regner med at det er skadesenteret til møller i sør rogaland som har hatt denne jobben, å til dette har jeg bare en ting å si. Helt som forventet etter deres standard. (en god grunn for å ikke kjøre VrAG her i distriktet)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta er jo helt horribelt. Lærling på lakkverkstedet eller??

Om det er lærling eller ikkje så skal jo fagperson kontrollere og evt. fikse opp om noe ikkje er "up to standard" ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser egentlig mest for meg at det er en med mange år i "gamet", som ikke eier yrkesstolthet og bare venter på at klokken skal bli 4...

Evt, som nevnt at det er en lærling, og at "fagpersonen" ikke gjør mer enn å kaste et blikk fra 20 meters avstand for å godkjenne.

Håper iallefall det ordner seg for deg og at de får gjort dette skikkelig neste gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal le eller grine jeg.. Hold oss oppdatert på hvordan det går i denne saken! Lykke til!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At noen kan levere fra seg noe slikt er ubegripelig... <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2 kjenninger som har hatt bilen inne hos Møller sitt skadesenter på Kvål.

Q5 som var inne 3 ganger før den var ok etter omlakk på en lakkskade på bakfanger.

Golf6 der forsikringsselskapet anbefalte kunden å gå til et annet verksted etter at Møller hadde utført uakseptabel jobb 2 ganger.

If anbefalte Golfeieren å kontakte Toyota lakkverksted:-) (If var tydlig kjent med slike saker fra Møller)

Så jeg håper at det ordner seg fint for deg, men det er ingen selvfølge:-(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trist å se slikt - jeg hadde som deg, møtt opp rimelig frustrert.

Det er ikke sikkert det bare er fagfolkenes feil. Det kan hende de ikke får tid til å gjøre jobben skikkelig. Slike dårlige reklamasjonsjobber er velkjent for oss som har eid Mercedes-Benz fra siste halvdel av 90-tallet. De får bare dekket inn et minimum at tid brukt på slikt, og grensene for hva som regnes som "innenfor akseptabelt" er ganske deprimerende. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært greit (mener at alle kan gjøre feil) hvis de hadde sagt ved overlevering av nøklene til meg at de hadde vært uheldige med jobben og det kan ta en uke før du får ny time slik at vi kan ordne opp i dette...

Men jeg fikk nøklene av en smilende kundebehandler som sa; beklager at vi glemte høyre kanal... men det kan nok ta en stund da jeg må sende inn ny "skade" på den siden den ikke ble tatt med denne gangen... (sist "skade" hadde behandlingstid på godt 2-2,5 mnd!!)

gleder meg som en unge til å møte opp der i morgen, blir en hard start på uken for kundebehandleren som snakker med meg...

Krav som stilles blir:

- Ny lakkering på alle panel for å rette opp i apelsin, støv og de punktene det allerede slipper...

- Nye baklykter

- Nye pakninger rundt alle vindu, godtar ikke 1 ny slik at det blir en SYK fargeforskjell... deres feil, deres tap

- Arbeid skal påbegynnes med en gang

- Skal ha tilbake LED diodene i skiltlysa!

- LEIEBIL mens de retter opp sin egen tabbe

+ jeg fakturerer dem for innvendig rens etter bilen er ferdig... går for faen an å lukke døra når de sliper sparkel !

Edit: måtte rette litt skrivefeil som kom til verden av en oppgitt VAG eier

Endret av DR.B
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en ting å gjøre her, krev omlakk av alt som er dårlig lakkert. Ser ut som store mengder klarlakk som ikke er fjernet også. Her har de en stor jobb i vente.

Her har du krav på gratisl leiebil vil jeg tro. Dette ordner seg nok. Lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panser før:

IMG_4835.jpg

Panser etter:

IMG_5195.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DR.B: det er bare å kondolere her. Dessverre er det bare blitt slik hos VELDIG mange lakksjapper. Det skal gjøres fortest mulig (uansett så TTT hos de lel) og billigst mulig. Og disse sjappene bryr seg så veldig lite om det da sånne folk som oss her inne finnes det kanskje, hmm det vet jeg faktisk ikke men kanskje 3% ?

Hvor mange som inspiserer bilene etter lakkjobb i sola etter sikkelig vask og avfetting? Tror ikke det er så mange nei.

Så leveres jo disse bilene eller delen ut med sjulte defekter sånn at det ikke skal vises med en gang..

Uansett så ville jeg nektet å tatt imot bilen en gang, men skal love deg at du kommer til å bli veldig vanskelig kunde nå. Trust me, det er fordi du vet for mye...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var drøyt! Støtter deg 100%. Har akkurat hatt en full hellakkering på min egen bil, og er glad det jeg fikk tilbake

ikke så slik ut... Noe småtteri var det(pga tidsnød fra min side til slutt), men det var det åpenhet om, og har blitt tatt tak i, og fixet. Og da snakker om småting sammenlignet med dette :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bavaria Bryne har en dyktig lakkerer (Sven) men Møller insisterer vel på å fikse opp i dette selv. Tragisk at et firma kan levere fra seg et slikt resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive