Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Stå på ditt og dra tilbake og klag og klag og klag til de enten får det bra, eller alt går til helv.. og du får ny bil :thumbup:

Jeg hadde ikke latt det være for å si det sånn..

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Daniel R

17

• Simen

6

• trogha

5

• Oluf

4

Mest aktive i dette emnet

Daniel R
Skrevet

Nei er helt for jævli... Mesteparten kan jeg jo fikse selv, (våtslip å polere det opp igjen... lykter osv) men er jo ikke min jobb...

Men på mandag drar jeg tilbake å sier at jeg kan ordne dette selv, mot at jeg fakturerer dem for jobben... og med min "ekspertise" (om jeg får kalle det for det da, men vertfall satans mye bedre en de er!) føler jeg at det blir 800,- eks.mva pr time... :P

Simen
Skrevet

Men hva med gummipakninger da? De må vel bytte dem først, om de har brukt kniv på dem..

JensChristian
Skrevet

Nei er helt for jævli... Mesteparten kan jeg jo fikse selv, (våtslip å polere det opp igjen... lykter osv) men er jo ikke min jobb...

Men på mandag drar jeg tilbake å sier at jeg kan ordne dette selv, mot at jeg fakturerer dem for jobben... og med min "ekspertise" (om jeg får kalle det for det da, men vertfall satans mye bedre en de er!) føler jeg at det blir 800,- eks.mva pr time... :P

I sånne situasjoner har jeg sagt at jeg kommer til å fakturerer 1650,- + mva per påbegynte halvtime knyttet til saken. Da har pipa ofte fått en ny tone rimelig kjapt! :)

Og det gjelder da ALLE saker, la det være reklamasjon på datamaskiner eller en jakke :) Funker bra!

tharshan
Skrevet

Det er rart at nesten alt av proffosjonelt er dårlegare enn amatør arbeid. Rart at eg aldri stola på verksted?

Eg vil nå seie at du skal sette fram krava dine til du blir fornøgd... Heilt utruleg at det går an å drive verksted på den måten.

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Tommy
Skrevet

Uff da. :( Nå blir det vel.. Egersund Slakteri? :P

Spøk til side, dette var kjedelig lesning.

Nei, slakteriet er i nabobygget (nortura) :rofl1:

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Simen
Skrevet

Hehe :)

Vet seriøst ikke hva jeg hadde gjort i din situasjon, Daniel. De har jo åpenbart ikke kunnskap til å gjøre ting noe bedre..

Skrevet

Syns dessverre det ofte er slik at "amatør" arbeid er mye bedre enn "proffesjonellt" arbeid. De skal tjene penger, og har ikke tid til å "pirke" slik som vi her inne gjør. At det er litt lakkstøv på lister og har bilen full av slipestøv er dessverre blitt "standarden".

Ikke for å tale verkstedet sin sak her altså, men forventningene vi her inne har er nok i overkant høye i forhold til bransjen generelt.

Skrevet

Ikke for å tale verkstedet sin sak her altså, men forventningene vi her inne har er nok i overkant høye i forhold til bransjen generelt.

Da bør jo strengt tatt verkstedene jobbe mot å heve standarden istedet for at vi skal senke den, virker som det bare er blitt værre med årene, evt. er vi blitt mer oppmerksom på hvordan det skal/bør være ;)

Skrevet

Tror jeg dropper å dra til hjembyen når jeg skal lakkere:-)

Skrevet

Da bør jo strengt tatt verkstedene jobbe mot å heve standarden istedet for at vi skal senke den, virker som det bare er blitt værre med årene, evt. er vi blitt mer oppmerksom på hvordan det skal/bør være ;)

Jeg er helt enig!

Skrevet

Dette er jo bare helt hårreisende! Att noen kan holde på slik er jo helt latterlig!

Tror jeg på dette tidspunktet hadde kontaktet forbrukerrådet og forhørt meg litt med dem.

Stå på kravene dine og ikke la dem slippe unna med dette!

Skrevet (endret)

Jesus, dette er jo helt drøyt! At det går an å faktisk gjøre sånt, er jo helt hårreisende.. Og disse folkene tar 1000kr timen vanligvis? De er ikke verdt 10kr timen en gang. Støtter det med å høre med forbrukerrådet, og ta det til TV2 Hjelper deg også! Skriv innlegg i avisen! Facebook! Kjør på med negativ omtale, disse fortjener ikke annet.

Men på en annen side så blir jeg stolt av å lese noen som står på krava så hardt. Her er det bare å kjøre på, og oppdatere oss fortløpende! Litt interessant å følge med på dette. Har du noen oppdatering forresten? :)

Endret av Anaxyd
JanEspen
Skrevet

Blir litt dårlig når jeg ser resultat av "lakkjobben" som er gjort hær. Er lakkerer selv, og skal ikke si at alt blir 100% bestandig, men har man litt yrkesstolthet ordner man opp etter seg før man leverer bilen ut til kunde.

En mulighet som jeg ser det er å dra på et annet verksted, forklare situvasjonene og få en takst på dette. Viss disse er seriøse burde de forholde seg til en slik takst.. Eventuelt ta kontakt med takstmann for forsikringsselskapet å få han til å se på det.

Daniel R
Skrevet

skal gå ut å ta et bilde av noe de klarte å få til denne gangen..... kommer om 5 min.

Simen
Skrevet

Venter i spenning, og forventer ikke at det ser pent ut..

Daniel R
Skrevet (endret)

Kommer noen av "de samme" bildene her... men ser jo klart og tydelig at de denne gang bare teipa en rett strek de lakka opp til, ga faen i å "fade ut"...

pakning og list som er skrapa istykker og av en eller annet idiotisk grunn skulle de dra HT slangen over H.framskjerm!!!!

samt glemme å spyle av pussestøv fra kanaler og ta med seg hele maskeringstapen!

IMG_5701.jpg

IMG_5700.jpg

IMG_5699.jpg

IMG_5697.jpg

IMG_5693.jpg

IMG_5692.jpg

IMG_5690.jpg

Endret av Daniel R
Skrevet (endret)

Dra tilbake og klag igjen, blir de vanskelig blir det media og forbrukerrådet neste....dessverre <_<

Endret av trogha
Skovdahl
Skrevet

Hjelpe meg....

Virker jo som de bare gir en god f... i hele bilen, deg som kunde og tydeligvis også sitt omdømme(om de i hele tatt har noe...?).

Denne saken hadde jeg kjørt så langt jeg klarte, uansett. Tipper TV2 hjelper deg er klar for å hjelpe deg.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Det virker nesten som at de gjør det bare på faenskap for å se hvor langt de kan trekke deg.

Hadde dette vært meg hadde Forbrukerrådet og media vært på saken for lenge siden. Ikke gi deg på dette her, gi dem så mye tyn som du klarer og sett det som finnes av instanser på saken.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Det virker nesten som at de gjør det bare på faenskap for å se hvor langt de kan trekke deg.

Hadde dette vært meg hadde Forbrukerrådet og media vært på saken for lenge siden. Ikke gi deg på dette her, gi dem så mye tyn som du klarer og sett det som finnes av instanser på saken.

Thumbs up! :thumbup:

Skrevet

Dette viser bare det at merkeverksteder ikke er så fantastisk som mange skal ha det til.De tar overbetalt for jobbene de gjør og det er ikke sikkert de gjør alt de tar bet for heller.

Trodde merkeverkstedene demonterte alt,noe de også tar bet for i en takst.

De bruker DBS systemet når de takserer jobber,og det er vel ingen jobber som prises i hodet.

At de skal ha 2000 kr ekstra for og rette 2 små bonker på en bakluke som allerede skal lakkes er latterlig.Det tar dem kanskje en halvtime,altså 500 kr og rette de.

Møller er jo ikke ak lett og ha med og gjøre når det gjelder reklamasjon.Det er som og diskutere med en murstein.

Du kan jo ta bilen din til biltekninske eller naf for en vurdering av jobben som er utført og få de til og skrive en rapport på dette hvis ikke møller gir etter.

Naf var jo et kontrollorgan for forsikringsjobbene til gjensidige,og de var nøye.

Regningen får selvfølgelig Møller ta.

Jeg er lakkerer selv og hadde slutte som lakkerer hvis jeg hadde levert ut et slikt resultat.Hadde vært så flau at jeg ikke hadde turt og se kunden i øynene.

Dette er jo en reklamasjon så det holder og jeg forstår godt at du er misfornøyd med resultatet.

Ikke gi deg;)

Tror Møller er så stor at de egentlig driter fullstendig i om de får noen misfornøyde kunder.

Hvis du skal ta jobben selv,og ordne opp i det som de har gjort,så ville jeg tatt ak den samme timesprisen som de tar og litt til.

Men du må jo uansett ha nye pakninger....og evt nye baklykter og deksler på døren.

Har en nabo av meg som skal inn igjen til Møller nå for 4 gang på 1 år pga fargeforskjell og bobler i lakken....innstiget.Samme som du har...vært rust der.Sist de hadde den inne tok de knekken på hjernen på bilen hans.Bilen stått med dørene åpne og cupelysene på.Bilen gikk strømtom og de kjørte booster på den.På nyere biler kan man ødelegge mye hvis man gjør det.Bilen må lades og ikke boostes.

Det er en annen ting du bør følge med på fremover.Der som det er lakket i innstiget.Hvis dørene har blitt lukket for fort igjen etter lakkering,vil det begynne og boble der som gummipakningen rundt døren treffer.Selv om lakken er tørr er det fremdeles mange løsemidler som skal ut.Derfor man skal vente ca 1 mnd med og legge voks på en nylakkert flate.

Hvordan legger man ut bilder her egentlig....Bare lyst til og legge ut et bilde av et panser vi lakkerte på jobben!

Lykke til med Møller.Diskutert med dem før og det er IKKE lett og komme igjennom det systemet der.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår