_Makki_

Forsegling i oljeindustri - #845

22 innlegg i emnet

Hei

Jeg jobber mye med HMS og noen av utfordringa på dette prosjektet som vi er ansvarlig for nå er støv, vann, koks, mye koks og enda mer koksstøv.

Generelt DRITT overalt..

Ting og tang blir jo ofte spylt. Nå må vi stadig øke rundene mtp rengjørig og spyling.

Men det jeg bryr meg om er alt mulig info og andre type skilt, lysarmatur og divere som er laget for sikkerhet.

Øke bemanning mtp rengjøring = utgivter fra A til Å.

Så nå lager jeg et kjempeforslagt til Statoil ang bruk av Colli #845. Altså man kan jo dekke alt med voks, men jeg tenker på dette som går på sikkerhet altså lys, infoskilt, påbudskilt osv.

Jeg jobber tett med Statoil og kjenner de, så vet hvordan ting fungerer men det er sikkert ikke så lett å få godkjent Colli #845 innen for Statoil sitt anlegg.

Og siste ting er hvem som skal gjøre dette? Områdeoperatører? Hmm, tvilsomt. Bruke en helflaske på et skilt eller lysarmatur kan jo bli dyrt :P

Når disse store firmene begynner med kursing av folk så blir det nesten som å planlegge sommer OL.

Hmmmm :)

Hva tror dere? Er det i det hele tatt noe poeng å komme med slike forslag?

Jeg er nesten ferdig med å legge det inn i Statoil systemet nå. Dette blir spenende, hva svar jeg får :)

Info ang #845 "Voksen ble opprinnelig laget til kraftselskaper for å beskytte mot elektriske branner og eksplosjoner." Tror ikke det er vits å anbefale Insignis V2 her :P

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første du må begynne med er å henvende deg til importør (om det finnes?) for å få tilsendt sikkerhetsdatablad/produktinfo. Du må deretter overbevise de(n) rette vedkommende om at dette faktisk har noe for seg - både å kjøpe, samt bruke folk for å legge.

Jeg tror det er vanskelig å bryte gjennom "muren" i innkjøpssystemer som de du finner hos denne type selskaper med ett eller få produkter, men det er vel du i bedre posisjon enn meg til å finne ut av... ;)

Men, den som intet våger, intet vinner - lykke til!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Liker tankegangen din her. Har selv 7 år på Kårstø anlegget.Dette er jo et nokså rent anlegg men kan tenke meg hvordan det er på sjøen med olje og dritt.

Min erfaring er at statoil er åpne for det meste av nye ting så sant produktene har skikkelige dokumenter (hms datablad osv og ikke har noen skumle stoffer i seg).Og hvis du kan vise at dette er god hms og ikke koster skjorta er de hvertfall med :P .

Hvem som skal utføre dette?Etter min erfaring er det som regel malere/overflatebehandlere som får denslags oppgaver.

Evt kan du starte eget firma og kalle deg spesialist....statoil elsker spesialister til enkle oppgaver :P .

Men i mitt hode går dette under overflatebehandling og enhver maler som kan lese burde klare en så enkel oppgave.

største problemet kommer når neste gjeng som skal vaske ned kommer og dynker det i feit avfetting blandet på øyemål og tanken "statoil betaler og det skal jo bli reint" .

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første du må begynne med er å henvende deg til importør (om det finnes?) for å få tilsendt sikkerhetsdatablad/produktinfo. Du må deretter overbevise de(n) rette vedkommende om at dette faktisk har noe for seg - både å kjøpe, samt bruke folk for å legge.

Jeg tror det er vanskelig å bryte gjennom "muren" i innkjøpssystemer som de du finner hos denne type selskaper med ett eller få produkter, men det er vel du i bedre posisjon enn meg til å finne ut av... ;)

Men, den som intet våger, intet vinner - lykke til!

Takk for tipset Dag men jeg jobber også mye med kjemikalie databaser for Statoil, Kvaerner og BP så jeg vet dette ang sikkerhetsdatablad. Først må ting og tang være godkjent innen for de før de i det hele tatt begynner å vurdere produktet..

Og jeg kjenner riktige folk innen bransjen men de vasker jo bilene sine med Zalo så å begynne med Colli innen for oljeindustri kan være en utfordring ja. Men det liker jeg.

Takk for det, lykke er viktig i livet :)

Hei

Liker tankegangen din her. Har selv 7 år på Kårstø anlegget.Dette er jo et nokså rent anlegg men kan tenke meg hvordan det er på sjøen med olje og dritt.

Min erfaring er at statoil er åpne for det meste av nye ting så sant produktene har skikkelige dokumenter (hms datablad osv og ikke har noen skumle stoffer i seg).Og hvis du kan vise at dette er god hms og ikke koster skjorta er de hvertfall med :P .

Hvem som skal utføre dette?Etter min erfaring er det som regel malere/overflatebehandlere som får denslags oppgaver.

Evt kan du starte eget firma og kalle deg spesialist....statoil elsker spesialister til enkle oppgaver :P .

Men i mitt hode går dette under overflatebehandling og enhver maler som kan lese burde klare en så enkel oppgave.

største problemet kommer når neste gjeng som skal vaske ned kommer og dynker det i feit avfetting blandet på øyemål og tanken "statoil betaler og det skal jo bli reint" .

Jada, ser på dette som er artig prosjekt. Jeg skal ikke gjøre noe sånt da jeg har nok med biler å gjøre. Det er det jeg liker og

1. Jeg er funksjonær og ikke en operatør

2. Det bryter min business policy

3. Liker å komme med gode forslagg som sparer penger og tid

4. Jeg har en plan B :P

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle selskaper er opptatt av å spare penger, så kan du vise til at de kan redusere vaskekostnadene og kjemikaliebruken ifm vask med 30% om de forsegler alt av skilt, armaturer, håndtaker etc så er de nok med på tanken.

Selskaper i den bransjen ønsker jo også å bli oppfattet som "grønne" utad, så om de kan si at de reduserer kjemikaliebruken sin ifm vask, så er jo det bra!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt collonite 915 på en del rustfri på bruket her. Det viser seg og være veldig effektivt(Kontamineringen her inneholder ikke hydrokarboner som vil antageligvis løse opp colloniten). Men om jeg ser poenget med og forsegle det meste med parfinvoks i industrien så får man store problemer med leveringskvanta og alt mannskap som skal behandle det.

Nå er jeg heller ikke sikker på hvor antistatisk dette her, pad mot plastik med parafin voks blir statisk etter min erfaring. Statisk elektrisitet i olje og gass industrien er fyfy.

Men lykke til :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig forslag, og nå vet jeg ikke hvilket prosjekt du jobber med.

Men utifra min erfaring med Collinite 845 og rengjøring av oljebasert mud på riggen så kan jeg trygt si at der jeg jobber hadde ikke 845 fungert lenge før det ble løst opp.

Men dersom vi bare snakker litt sjøsprut og slikt så har nok 845 en funksjon.

Kan nevne at i leiligheten min og andres hus har jeg brukt collinite #126 på utvendige vinduer.

Dette er en slags AIO fra Collinite, som både renser veldig bra og legger igjen strålende beskyttelse.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville valgt en billig og varig QD :)Spraya på en stund etter vask.Trenger ikke buffe av etterpå.Kjøpe inn fat med den voksen/QD dere går for, og ikke bruke vanelig sprayflaske :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er landanlegg det er snakk om her, ikke offshore. Jeg driver med HMS innen for koksanlegget som vi bygger for Statoil. Så utfordringen her ute er å holde diverse skilt og lys armatur rent mtp hydrocarboner og maaaaaaaaaaaaaaaaaaase koks. Gamle anlegget er i drift mens vi holder på..

Så noe må gjøres, vask holder ikke i lengden da det begynte å koste mere enn det smaker..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er landanlegg det er snakk om her, ikke offshore. Jeg driver med HMS innen for koksanlegget som vi bygger for Statoil. Så utfordringen her ute er å holde diverse skilt og lys armatur rent mtp hydrocarboner og maaaaaaaaaaaaaaaaaaase koks. Gamle anlegget er i drift mens vi holder på..

Så noe må gjøres, vask holder ikke i lengden da det begynte å koste mere enn det smaker..

Jeg ville sjekket litt rundt lamineringer istedet for voks, slik som mange nye vinduer og bilruter kommer med, varer lenge pluss at møkk og skitt bare preller av med litt vann..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg er nylig blitt importør av Permanon, dette er under testing nå og funker bra på alle harde flater.

Permanon er Tysk, og lager bla produktene for GTECHNIQ.

http://www.permanonuk.co.uk/what_is_permanon.htm

Regner med at disse produktene gjør susen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5starshine.com

Er noe som blir brukt av det Amerikanske forsvaret.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg er nylig blitt importør av Permanon, dette er under testing nå og funker bra på alle harde flater.

Permanon er Tysk, og lager bla produktene for GTECHNIQ.

http://www.permanonuk.co.uk/what_is_permanon.htm

Regner med at disse produktene gjør susen.

For du betalt for markedsføring eller? :P

5starshine.com

Er noe som blir brukt av det Amerikanske forsvaret.

Du tror på dette ja?

NEVER WAX YOUR CAR AGAIN.. lol

Jeg ville sjekket litt rundt lamineringer istedet for voks, slik som mange nye vinduer og bilruter kommer med, varer lenge pluss at møkk og skitt bare preller av med litt vann..

For dyrt og for mye styr med sånt. Det skal gjøres med tingene som allerede er der. Altså påføre noe som funker og holder litt lenger enn vanlig vask..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er rapporten "Chemical sealing of various safety equipment" registrert i Statoil systemet :P

Blir spennende å få et svar her :fun:

De som eventuelt jobber for Statoil her og har tilgang til Synergi systemet kan følge med..

Ser for meg i VG nå "Makki voks'er for Statoil" :rofl1:

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

_Makki_ skrev: For du betalt for markedsføring eller? :P

Nope ;) , men alle tester som er utført er veldig positive, og produktene er veldig lettbrukte

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke så mye på det nei, men har jobbet med dette produktet før og vet at dette er good stuff.

5starshine er et eget brand med sine egne reklame stunts.

Orginalt er dette fra GuardGroup i Canada eller USA(Vet ikke)

Heter da bare PPS.

Prøv a før du lol´er folk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv a før du lol´er folk.

Du har ikke forstått ironien min du. Beklager hvis du har misforstått og ble såret.

"NEVER WAX YOUR CAR AGAIN" - er ikke noe gøy! Jeg elsker voks og voksing, men oljeindustri og koks er noe HELT annet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he, men nok ikke såra gitt:-)

Jobber selv i mineralbransjen som serviceteknikker og vet endel om disse problemene.

eneste som hjelper er vel et lukket system. erfaringinger fra Svalbard, Leca, Norgips o.l. er at det er lite som hjelper når finstøv svever rundt. Oljeindustrien vet jeg lite om.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TTT:

Dagens svar fra Statoil:

Hei, har mottatt din RUH, har du navnet på produktet og noe opplysninger om produsent, leverandør etc?

:thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
:thumbs:
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive