Gå til innhold
Høydal

Ofra Ferrari for pinnsvin

Recommended Posts

Karmann63    29
Karmann63

Jeg er ualminnelig glad i dyr så jeg hadde av ren refleks lagt enhver bil i autovernet, uansett prislapp.

Biler er normalt forsikra. Knuser man den så blir den enten fiksa eller så kjøper man en annen.

Endret av Karmann63

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MikaelØ    149
MikaelØ

Syns de var snilt gjort jeg!!! Godt ingen kom til skade...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rolf    5
Rolf

Ville glatt ofra pinnsvinet forran bilen min, kansje gitt litt gass for å være sikker på at den ikke ble liggende igjen hardt skadd. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dawl    42
Dawl

Eg ville ikkje sendt A4n min i autovernet for eit pinnsvin, og enda mindre ein klassisk ferrari. Etter mi meining finnast det ikkje eit pinnsvin i verden som er verdt 300 000, sjølv om en ikkje må betale det sjølv er det alltids nokon som må ta rekninga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

Han fortjener iallefall honør med salutt for valget sitt, uansett om det er refleks eller ikke!

Vet dog ikke om jeg hadde gjort det samme selv for å være brutalt ærlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pasient    1
Pasient

Tror det går mest på refleks. Samme om det var et pinnsvin eller en hund, så vil jeg tro at min naturlige refleks hadde vært å unngå sammenstøt.

Mistenker også litt sensasjonsjournalistikk fra NRK sin side her. Holder en knapp på naturlig instinkt istedet for en unormalt stor forkjærlighet for pinnsvin ;)

Endret av Pasient

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Høydal    7
Høydal

Han skal ha cred for at han ofra testarosaen. Tror desverre ikke jeg hadde hatt baller til å ofra bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Hadde jeg ofret bilen,hadde jeg i allefall sagt det var en elg eller noe i den duren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Jeg tror også dette går på refleks.. Jeg reagerer ihvertfall når en liten pip flyr i veien foran meg, så svinger jeg unna den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 766
Tommy

Han skal ha cred for at han ofra testarosaen. Tror desverre ikke jeg hadde hatt baller til å ofra bilen

Er ikke en testarossa, men en Ferrari 512M Laget i ca 500 eks, og kun i 1995-96

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Uansett bare en Ferrari, og i mine øyne mindre interresant enn etthvert pinnsvin :D

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Høydal    7
Høydal

Er ikke noe spesielt inni de ulike Ferrari modelene, så bare de skreiv Testarossa i artikelen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Ferrari 512 :wub:

Jeg hadde nok kjørt over dyret ja. Hadde hvert noe annet hvis det hadde hvert et barn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Fort gjordt, som nevnt over, man reagerer på refleks på dyr eller plutselig bevegelse i vei banen. MEN; Et pinnsvin er gaaaaanske tregt... og ser det vel på relativt grei avstand om man følger med? Burde kanskje fått tid til å bremse ned eller til og med stoppe?

Men i Tyskland er jo fartsgrensene noe for seg sjøl så er kanskje ikkje så overaskande at det ikkje var mulig :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mgdesign    15
Mgdesign

Jeg og ville nok sagt det var et pinnsvin i veien og ikke jeg som grisekjørte den sjeldne dyre bilen min til det smalt.... ;---)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg bruker å prøve å unngå påkjørsel av små dyr, men ikke til enhver pris.Skulle testa Omegaen min litt da jeg var i begynnelsen av 20 åra.Var 06.40 omtrent på morgenen og jeg var på vei til jobb utenfor molde.Nådde ganske bra fart da jeg så noe i veien.Stod på bremsepedalen og fikk ikke stoppa før jeg var 3 meter ifra det jeg så.4 reveunger som stod helt rolig å så opp på bilen :) Så gikk de ut av veien og inn i skogen etter en liten stund.Håper det var første og siste gang de så en bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg er glad i både små og store dyr og bilen min, og har blitt innprentet av min far:

Er det et lite dyr som ikke vil skade bilen så ille at det skader deg, men tvert i mot så kan en unnamanøver være til fare for deg selv og andre trafikanter? Sorry, Bolla Pinnsvin.

Synes det lukter mer av en dårlig unnskyldning;)

Skrivi fra mobilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Hadde nok heller ikke risikert mitt eller andres liv i landeveisfart for å spare et piggsvin selv om tanken er god, men man vet jo aldri hvordan disse refleksene hadde spilt inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

MEN; Et pinnsvin er gaaaaanske tregt... og ser det vel på relativt grei avstand om man følger med?

Tvert imot synes jeg piggsvin er overraskende kjappe! Tror du forveksler med skilpadde her. :P Men klart, alt er jo relativt. Morsomme lyder lager de når de har seg å :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig