Gå til innhold
mv1

Påskemareritt

Recommended Posts

mv1    1
mv1

HEi holder på med en chrysler grand voager i påsken, og har som mange andre problemer med holos :thumbdown: holder snart på og bli gal. bruker scholl produkter og padder da maskin. har prøvd alle mulige komboer for og få bukt med det..

Første steg s03 gold og gul pad, blir jo bra med tanke på vaskeriper og rds, men blir holos men det er vell kanskje forventet ?

For og få bukt med holos har jeg prøvd følgene: s17+ på svart pad, det blei enda verre

s40 på svart pad belei ikke bra det heller

s40 på orange blei bedre men ikke bra, gikk

da over med svart og s40 men det blei verre

igjenn.

har prøvd de forskjellige stegene flere ganger med forskjellig framgansmetode ikke press i det hele tatt, litt press, mye press, lav fart og høy fart.

Den komboen som blei best blei s40 på orange med moderet press og middels fart, men det jeg ikke skjønner er at vis jeg da gikk over med svart og s40 blir det verre, noe som i utganspuktet skulle vere en mildere kombo.

Kunne skjønt det vis det ikke blei noe forskjell og at det liksom tokk for lite og kanskje måtte bruke s30 og svart, men har ikke det for hånd.

må tas med at jeg er jo ganske ny i gamet så er det en mulighet for at jeg gjør det et på helt feil måte

?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar    2 320
Reidar

S30 på orange er en ganske sikkert holo killer:)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Jeg tok en gammel voyager her om dagen, og den hadde veldig myk lakk.. Jeg brukte vel, meg 101 og 205 tror jeg det var, og det fungerte fint med makitaen.. Er det den sorte wafle padden? Synes det virker som om texturen på den kan lage riper i myk lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Hei, og velkommen hit :)Er det på roterende? Høres ut som du har litt erfaring selv om du ikke har skrivd her før.Var selv ute for en sånn lakk her en dag.Høres ut som du sliter like mye.Les gjerne min siste S&S.Svart Audi A4.Fikk mange gode tips der.Er vel hardere lakk på denne da men.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/12493-ss53-hmsilset-sort-99mod-a4-holo-edition0-1/

Endret av hmsilset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Er diskutert ganske mye dette med S40 og svart pad. Det gjør vondt verre. Har hatt god erfaring med komboen Reidar foreslår. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mv1    1
mv1

Jeg tok en gammel voyager her om dagen, og den hadde veldig myk lakk.. Jeg brukte vel, meg 101 og 205 tror jeg det var, og det fungerte fint med makitaen.. Er det den sorte wafle padden? Synes det virker som om texturen på den kan lage riper i myk lakk?

eEr sort wafel ja.

Hei, og velkommen hit :)Er det på roterende? Høres ut som du har litt erfaring selv om du ikke har skrivd her før.Var selv ute for en sånn lakk her en dag.Høres ut som du sliter like mye.Les gjerne min siste S&S.Svart Audi A4.Fikk mange gode tips der.Er vel hardere lakk på denne da men.

Bruker da maskin.

Takker, har bare tatt en bil før men det var en gammal 99 carisma. Den var det ikke noe problem med blei jo som ny.

Leste SåS du hadde skrevet og det kan du vel si er en tro kopi av det jeg opplever, eneste er at jeg ikke har s30 så blir vell lagt inn en bestiling på det og en annen pad tenker jeg.

http://www.detailers...olo-edition0-1/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Fra produsentens side står det at sort vaffelpute ikke skal benyttes med S40... Go figure. Ikke så mye å diskutere på når Scholl sier det selv.

Og hvis du har DA maskin tilgjengelig er denne også ansett som holokiller med mild kombo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Skikkelig kjedelige greier.Er det tvungen rotasjon på DAn? JEg skal kjøpe krauss ocillerende.Fikk tips om at den var kjekk på sånne tilfeller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mv1    1
mv1

Skikkelig kjedelige greier.Er det tvungen rotasjon på DAn? JEg skal kjøpe krauss ocillerende.Fikk tips om at den var kjekk på sånne tilfeller.

Ja det er til og miste nattesøvnen av hehe. Bruker kauss da maskin.

Takker for tips og svar, er godt og få ut litt frustrasjon.

Blir vell og gå over med den komboen som virka best og vokse ferdig, i påvente av noen nye produkter og prøve igjenn seiner liker det ikke men :thumbdown:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Lykke til :) Jeg sov 3,5 timer etter den hologramjobben og rett på 18 timers skift alene etterpå,hehe.er ikke helt meg selv enda!Kom med oppdatering her etterhvert da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mv1    1
mv1

Da var bilen endelig ferdig ;) etter mye strev, og komboen ble til slutt 1steg s3 gold på gul, 2steg s40 på orange så blei det og gå over med orange pad for hånd med null trykk, fant dette ut da jeg prøvde en runde med s40 på orange ultra lett med maskin men blei fortsatt litt holos.

Gikk da over for hånd og wola det blei bra da var det bare og sette igang, blei både seint og tidlig før jeg blei ferdig men hva gjør man ikke for blank bil :thumbup:

Slenger med noen 50/50 bilder og ferdig resultat, blei bare inne bilder begynte jo selvfølgelig og snø i dag :thumbdown:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig