Gå til innhold

Kranzle Klubben


Fenwick

Recommended Posts

johnsen90
7 timer siden, Niebelheim skrev:
Jeg skal bygge en garasje til våren og er fryktelig ubesluttsom på hva jeg skal gjøre.
 
Jeg har en gammel Kränzle 1151 TST nå.
Jeg har veldig lyst på en 2160, men syns den er litt stor for mine planer.
Planen var å få en slangetrommel på veggen for spyleren, og dermed få høyttrykkspyleren på en hylle på veggen eller evt. å ha den liggende oppå et par skap i hjørnet der den blir å stå om jeg går for en 2160, men da mister jeg litt benkeplass.
 
Det som har vært skikkelig pent, er å få en 10/122 TS på en hylle på veggen.
Da får jeg frigjort litt gulv- og benkeplass.
Det jeg lurer litt på er om man merker trykkforskjellen mellom den og 2160 godt?
2160 har jo litt høyere trykk og litt mer vann/time.
Men 10/122 leverer jo 600l/min.
 
Er det verdt å heller investere i en 2160 for å få litt høyere trykk og vannmengde, eller holder 10/122 koken?
Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg..
 
Er det noen her som har erfaring med både 10/122 og 2160?

Kjør på med en 2160 når du først er igang så slipper du å angre senere når du først får fastmontert det. 

Avbildet under er Hydroscand trommel med 2160

Screenshot_20200131_065501_com.google.android.apps.photos.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
10 timer siden, Niebelheim skrev:
Jeg skal bygge en garasje til våren og er fryktelig ubesluttsom på hva jeg skal gjøre.
 
Jeg har en gammel Kränzle 1151 TST nå.
Jeg har veldig lyst på en 2160, men syns den er litt stor for mine planer.
Planen var å få en slangetrommel på veggen for spyleren, og dermed få høyttrykkspyleren på en hylle på veggen eller evt. å ha den liggende oppå et par skap i hjørnet der den blir å stå om jeg går for en 2160, men da mister jeg litt benkeplass.
 
Det som har vært skikkelig pent, er å få en 10/122 TS på en hylle på veggen.
Da får jeg frigjort litt gulv- og benkeplass.
Det jeg lurer litt på er om man merker trykkforskjellen mellom den og 2160 godt?
2160 har jo litt høyere trykk og litt mer vann/time.
Men 10/122 leverer jo 600l/min.
 
Er det verdt å heller investere i en 2160 for å få litt høyere trykk og vannmengde, eller holder 10/122 koken?
Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg..
 
Er det noen her som har erfaring med både 10/122 og 2160?

Jeg har en 1152, den er tilsvarende 10/122. Du merker bittelitt forskjell på de 10% ekstra vannmengde, trykket har ingenting å si. I ditt tilfelle høres det ut som for meg at størrelse og andre forhold enn den marginale økningen veier opp :) Gå for 10/122!

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det noen her som har litt inngående kunnskap om hvordan trykkregulatoren fungerer på Kränzle sine maskiner?

Jeg drev på og eksperimenterte litt, men ble veldig usikker på hvor "heldig" det er å kjøre maskinen med redusert trykk over tid. Den forandret lydbilde, og jeg ble litt bekymret.

 

- Pleier folk å kjøre på full blast hele tiden?

 

- Gir maskinen da dette overtrykket som det står i spesifikasjonene?

 

- Vil det isåfall påvirke levetid til maskinens komponenter i positiv retning ved å redusere trykket ørlite?

 

- Hvor stor belastning er det på maskinen (og ventilen) å strupe den ned?

 

- Hvordan blir forbrukt vannmengde påvirket av å justere trykket? Kan nedjustering av trykk kompensere for vannmangel fra nettet? Her regner jeg med at fysikk kommer inn i bildet, men jeg vet ikke hvordan ventilen er konstruert.

 

Ble plutselig veldig nysgjerrig, men Google hadde svært lite informasjon om saken...

 

Ellers så er jeg fremdeles superfornøyd etter 5 år med min 2160TST! :thumbup:

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link! [emoji106]

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, Då har eg endelig fått lov å bli med i kranzle klubben. Har lenge sett etter gode kjøpe på finn, då eg syns prisen på  ein ny 2160 TST var i overkant mykje penge. Kom over ein 2015 modell som virket bra. Prisen var høg nok, men etter omdømme frå dokke her inne så er kranzle "evigvarande" produkt så eg tok sjansen. No står den i garasja og kjøpet ser lovande ut :) Her står mykje god info på forumet, har tenkt å investere i litt hurtigkoblinger, skumkanon og ein ny kortare pistol. ( fekk med underspylingslanse) Ser Starlet pistol går igjen her, men det er og komt inn anbefalinger på kjøp frå obssessed? noke forslag eller tips? Eg er ikkje noke dedikert bilvasker men liker å utstyret i orden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic
28 minutter siden, Steffs skrev:

Hei, Då har eg endelig fått lov å bli med i kranzle klubben. Har lenge sett etter gode kjøpe på finn, då eg syns prisen på  ein ny 2160 TST var i overkant mykje penge. Kom over ein 2015 modell som virket bra. Prisen var høg nok, men etter omdømme frå dokke her inne så er kranzle "evigvarande" produkt så eg tok sjansen. No står den i garasja og kjøpet ser lovande ut :) Her står mykje god info på forumet, har tenkt å investere i litt hurtigkoblinger, skumkanon og ein ny kortare pistol. ( fekk med underspylingslanse) Ser Starlet pistol går igjen her, men det er og komt inn anbefalinger på kjøp frå obssessed? noke forslag eller tips? Eg er ikkje noke dedikert bilvasker men liker å utstyret i orden.  

Hei

 

Eg har lillebroren å har ikkje kjøpt ny pistol ennå men skal ha det med hurtig koblinger da man blir lei av å skifte. Storefot.no eller Tommy som han heter har god kontroll på hva som varer og er egnet

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Tommy
17.5.2020 - 1.06, Chris83 skrev:

Hei,

 

Vurderer å melde meg inn klubben og lurer på hvor man får beste tilbud på en 1152? Budsjettet er allerede brukt opp på ny bil😀

Er ikke så mye tilbud på denne, men du har jo 10% VIP rabatt på den hos Bilnerden.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A. Gaastjønn
17.5.2020 - 1.06, Chris83 skrev:

Hei,

 

Vurderer å melde meg inn klubben og lurer på hvor man får beste tilbud på en 1152? Budsjettet er allerede brukt opp på ny bil😀

https://bilnerden.no/kranzle-k1152tst

10% i dag.

Står at dei har 15% på heile butikken, så send dei ei melding på facebook å spør kvifor det ikkje er 15% på den maskina.

Endret av A. Gaastjønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å pusler med en bestilling hos Bilnerden på en 1152.

Ønsker å slenge med litt idrobase utstyr i samme slengen.

 

Er det noen som kan komme med litt tips til akkurat hva jeg trenger?

Det jeg vet jeg trenger så langt er:

 

Hurtigkobling til 2 stk skumkanon samt til lanse.

Lanse 700mm(fastmontert dyse i enden eller dyseholder?)

Dyseholder til montering rett i pistol.

25 grader og 40 grader dyser.

Red 40 pistol.

 

Stemmer det med denne mot kranzle sin slange?

https://bilnerden.no/idrobase-overgang-til-m22-han

 

Hva slags overgang skal mellom hurtigkoblingen og dyseholderen ved montering rett i pistol?

Tenker typ som dette: https://www.storefot.no/produkt/idrobase-quick-connect-dyseholder/

 

Eventuelt noe annet jeg skulle mangle?

Kom gjerne også med innspill på antall jeg trenger av hver så det ikke blir noe bommert der.

 

Endret av Lyngaas

- 2016 LR D4 3.0SDV6 HSE

- 1995 AR GTV 2.0TS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Lyngaas said:

Sitter å pusler med en bestilling hos Bilnerden på en 1152.

Ønsker å slenge med litt idrobase utstyr i samme slengen.

 

Er det noen som kan komme med litt tips til akkurat hva jeg trenger?

Det jeg vet jeg trenger så langt er:

 

Hurtigkobling til 2 stk skumkanon samt til lanse.

Lanse 700mm(fastmontert dyse i enden eller dyseholder?)

Dyseholder til montering rett i pistol.

25 grader og 40 grader dyser.

Red 40 pistol.

 

Stemmer det med denne mot kranzle sin slange?

https://bilnerden.no/idrobase-overgang-til-m22-han

 

Hva slags overgang skal mellom hurtigkoblingen og dyseholderen ved montering rett i pistol?

Tenker typ som dette: https://www.storefot.no/produkt/idrobase-quick-connect-dyseholder/

 

Eventuelt noe annet jeg skulle mangle?

Kom gjerne også med innspill på antall jeg trenger av hver så det ikke blir noe bommert der.

 

Jeg hadde noenlunde de samme spørsmålene som deg og bestilte i henhold til anbefalingene jeg fikk fra Bilnerden (1 skumkanon):

 

KRZ-1152 - Kränzle K1152TST høytrykksvasker - 1 stykk
IDB-ZX.1841 - Idrobase RED 40 Pistol m/svivel og hurtigkobling - 1 stykk
IDB-CDR.7372 - Idrobase Overgang til M22 han - 1 stykk
IDB-CDR.7574 - Idrobase Lanse CdR80 700 mm - 1 stykk
IDB-CDR.7026 - Idrobase Dyseholder Quick Connect - 1 stykk
IDB-ES.NOQS-4004.5 - Idrobase Quick Connect Dyse 40° spredning - 1 stykk
IDB-ES.NOQS-2504.5 - Idrobase Quick Connect Dyse 25° spredning - 1 stykk
IDB-AB.0004 - Idrobase Hurtigkobling KW - 1 stykk
SKUMK1 - Skumkanon - 1 stykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kjetil- skrev:

Hadde det ikke vært like greit med 2 stk KW hurtikoblinger: en til lanse og en til skumkanon? Eventuelt en tredje til den der dyseholderen.

Var det jeg tenkte også, men ser i dyseholderen til storefot at den også har en overgang med han til han i midten mellom KW og dyseholder.

- 2016 LR D4 3.0SDV6 HSE

- 1995 AR GTV 2.0TS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lyngaas skrev:

Var det jeg tenkte også, men ser i dyseholderen til storefot at den også har en overgang med han til han i midten mellom KW og dyseholder.

Det er vel muligens en sånn: https://www.storefot.no/produkt/idrobase-mellomstykke-14-m-m-rustfritt-stal/

Ser ikke ut som bilnerden har noe tilsvarende i sitt sortiment, kun hurtigkobling med dyseholder (https://bilnerden.no/idrobase-hurtigkobling-med-quick-connect-dyseholder), men den er de visst tom for akkurat nå. Du kan vel kontakte dem angående dette for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kjetil- skrev:

Det er vel muligens en sånn: https://www.storefot.no/produkt/idrobase-mellomstykke-14-m-m-rustfritt-stal/

Ser ikke ut som bilnerden har noe tilsvarende i sitt sortiment, kun hurtigkobling med dyseholder (https://bilnerden.no/idrobase-hurtigkobling-med-quick-connect-dyseholder), men den er de visst tom for akkurat nå. Du kan vel kontakte dem angående dette for sikkerhetsskyld.

Der var den ja, da ble det en liten bestilling hos Tommy også :)

Satser på ikke så altfor lang leveringstid fra Bilnerden på 1152'n og alt idrobase utstyret.


PS: Husk å logge inn på brukeren deres dersom dere har hos Bilnerden. Totalen hos meg med DCN rabatt gikk fra ca 8900 til ca 8400 ved å logge inn. Hvorfor vet jeg ikke🙃

- 2016 LR D4 3.0SDV6 HSE

- 1995 AR GTV 2.0TS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2020 at 1:02 AM, Kjetil- said:

Hadde det ikke vært like greit med 2 stk KW hurtikoblinger: en til lanse og en til skumkanon? Eventuelt en tredje til den der dyseholderen.

Det har du nok helt rett i, så der har jeg bommet litt. Så først på den originale skumkanonen til Idrobase der hurtigkoblingen ser ut til å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Abarthisti

Da ble det 1 ny Kranzle 2160 TST 😎

Skal bli gøy og få ordentlig spyler. 

Endret av Abarthisti
  • Liker 1

Norges råeste Abart 595 Competizione :thumbs:

Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning +++HP - Target ++++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...