Gå til innhold
hmsilset

S&S53: hmsilset-Sort 99mod A4 holo edition=0-1 ...

Recommended Posts

hmsilset    3 830
hmsilset

Alt er timet og tilrettelagt :) Denne gangen dukket det opp en sunnmøring fra forumet her som ville ha shinet Audien sin.Den så ganske bra ut til å være 99 modell!001.jpg

Maxi suds2 og grønn chenille.

002.jpg

003.jpg

Iron-X har blitt fast som felgrens.Må oftest ta det mest ekstreme i bruk på møkkete vinderfelger.

004.jpg

Tar flere runder med surfex 1-5,iron.x og prickbort som vi brukte først.

Bøttevask.005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

010.jpg

Caly etter halve panseret.

011.jpg

Clay helt til slutt.ser ut som biltema hageslangen min tar det meste gang på gang :thumbup:

012.jpg

Kan brukes til felger senere.

013.jpg

Bruker 3M sirtusspray på gammel lim etter vektlodd.måtte bruke neglene faktisk, da denne limen satt akkurat like godt etterpå..

014.jpg

Clay.

015.jpg

så maskerer vi opp alt det viktigste.Overganger,lister osv.

016.jpg

Lakken rundt det meste av bilen var nesten ok.Fra 90-130 for det meste, men også over 200 og under 80 på panser.Derfor fikk jeg ikke vekk veldig dype riper på ett par områder..

017.jpg

018.jpg

Skummelt, men jeg tok sjansen flere ganger.

019.jpg

020.jpg

021.jpg

Finner frem det jeg har planlagt å bruke i dag.

022.jpg

Er massehologrammer fra før her.

023.jpg

Finner ett testområde på panser.Bruker S03gold,lilla scholl pad og

kjører opp til 1500-1700rpm med medium press etter at produktet er spredd.

024.jpg

Det tok jo en del, og jeg klarer å ta mye riper på panseret

senere.Ihvertfall der det fantes litt lakk å ta av.Kjørte kun ett pass for å sjekke om jeg hadde grov nok kombo tilresten av bilen her.

025.jpg

026.jpg

027.jpg

028.jpg

030.jpg

Felgene blir vokset med collinite 845.

031.jpg

033.jpg

Jeg får trøsta meg med 50/50 videre.Tenker ikke mye over hologrammene.Bruker jo oftest å være lett å få bort di..

034.jpg

035.jpg

036.jpg

038.jpg

Ser nesten ut som det er de samme hologrammene som har lagt under ripene.

039.jpg

Eieren får bruke Hologramdødaren min.Flex DA med orange scholl og S30.

040.jpg

041.jpg

Dette blir brukt i dørhåndtak.

043.jpg

Litt slitt på midten paden,enda jeg ikke kjører helt tørt.

044.jpg

Derfor finner jeg frem en pad(gul scholl) som har akkurat samme skaden :)Jeg brukte denne en del også.Liker den like godt som lilla.

045.jpg

046.jpg

På dette tidspunktet har vi funnet ut at hologrammer vil bli ett stort problem.Jeg blir litt lei og koser meg isteden med 50/50 på en slitt bakluke og bakfanger.Viktig å få bort tankene noen ganger.

047.jpg

048.jpg

049.jpg

050.jpg

052.jpg

Vi prøver oss frem.Masse press her.

054.jpg

Kanskje litt bedre.Var ihvertfall denne vi endte opp med.Jeg tok ver maskina og gikk løs på hele bilen med trinn 4 S30 og MYE press.Det fjerna en god del på panser ihvertfall, men det var fortsatt ikke.

056.jpg

057.jpg

Det ble heller værre..

058.jpg

059.jpg

S17 virka ikke heller.

060.jpg

061.jpg

Nee.

062.jpg

063.jpg

064.jpg

065.jpg

Hmm, ikke så ille.

066.jpg

Jo, var visst det alikevel :P

067.jpg

Prøvde wipwdown med surfex.Så ille ut etter grundig avtørking.brukte scholl sin inspeksjonsspray flere ganger også.

068.jpg

069.jpg

071.jpg

072.jpg

073.jpg

076.jpg

Eier har på polytrol rundt på alt av plast nesten.

078.jpg

Rar skade på frontfangeren.Fikk ikke bort dette.

079.jpg

080.jpg

Blir vel mørkt snart.

081.jpg

Tror han demonterte for å ha på polytrol.

082.jpg

glans blir det jo..

083.jpg

084.jpg

Trodde en stund at dette var løsninga da vi holdt på, men ga opp ganske fort.

086.jpg

Vasker vinduer.

087.jpg

Vi kunne holde på bittelitt neste dag, men jeg ville bli ferdig, eller finne ut om vi kunne klare det..Liker ikke kombinere bilpleie og jobb.

Ringte Arne for å høre om han hadde tips til denne lakken.Jeg fikk spørsmål om jeg hadde dynamitt :) Det viser seg at han har brukt lang tid på å prøve å fjerne hologrammer på sånn lakk selv en gang.Uten hell. Jeg liker ikke å ringe på en lørdag å plage folk jeg ikke kjenner så godt, men følte at jeg bare måtte i dette tilfellet.

Arne ga meg nr. til en annen her på forumet som heter Tommy.Jeg ringte med en gang og fikk svar heldigvis!Jeg forklarte saken, og han kom med noe jeg ikke hadde tenkt over. Nemmelig å kjøre med en medium kombinasjon før jeg går videre med noe finere igjen, da spranget på noen lakker kan bli for stort fra veldig grovt(f.eks S2 orange) til veldig fint(f.eks S40). Kjøres ett steg imellom, vil det være lettere å få en fin finish.Ble en travel dag dette, så rett meg om jeg sier noe veldig feil dere :) Takk igjen for hjelpen fra begge 2.Kanskje kunne komboen ha virka.Mulig jeg ikke fikk det til bare.

Brukte lilla pad og S17 som jeg fikk tips om.Kjørte rolig over panseret ett par ganger.Litt press og ca. 1300rpm. Etter å ha tørka rent for polishrester, kjører jeg denne ei runde ånn jeg bruker å gjøre.

089.jpg

det ble dessverre ikke bedre.Heller værre.I ettertid tenker jeg mer press, men det får vi prøve en gang i sommer.Hadde vært morro å fått det til.

090.jpg

Går over hele bilen med mye press og mye produkt.Synes en dårlig/vanelig prima pad ga helt forferdelig tydelige hologrammer så...Dette hjalp en del.

091.jpg

092.jpg

Ille på enkelte områder.Kjørte flere ganger over panser.

093.jpg

CG metal shine på endestuss.

095.jpg

Bare jonas i hjulbuer.

096.jpg

097.jpg

Collinite 845 til slutt.

098.jpg

099.jpg

100.jpg

Samme hvor ille det er så må vi jo ha litt kos :)

103.jpg

seal feed.

106.jpg

108.jpg

109.jpg

111.jpg

Sov 3,5 timer og lagde denne S&Sn nå etter 18 timer arbeid der igjen.Men håper dere liker etterbildene ihvertfall :) Har igjen lært at om en ikke får til noe en sjelden gang, så er det bare sunt.Håper noen kommer med gode tips her, og om ikke at ingen av dere tar på dere en sånn jobb :) God natt folks, og takk for titten!

113.jpg

115.jpg

117.jpg

119.jpg

122.jpg

124.jpg

126.jpg

127.jpg

128.jpg

130.jpg

132.jpg

133.jpg

134.jpg

135.jpg

137.jpg

138.jpg

139.jpg

140.jpg

141.jpg

142.jpg

143.jpg

146.jpg

149.jpg

152.jpg

• DCN Poeng 24

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Cred for ærlig S&S! Noen ganger kommer en bare ikke i mål.

Jeg har fått 95% kontroll på holos, på kranglete lakk, ved å kjøre grov, medium og fin kombo først. Deretter kjørte jeg hvit cyclo og Meguiar's #82 på 900 rpm uten press på roterende. Avsluttet mens polishen var vaselinaktig og oljete. Jobbet videre og buffet av først når panelet var iskaldt.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Skummet bare igjennom alle bildene, leser igjenom i morgen:) Men ser ut som du har brukt mye tid,og bilen ble jo shiny.. Hva synes du om P10? Bruker p10 og p30 mye på jobben og liker de meget godt:) Sov godt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Virker som du har kommet borti en skikkelig drittlakk :P Men hva med en normal DA uten tvungen rotasjon? Har vært borti flere ganger at jeg må på med fineste polish og DA uten press omtrent, og da tror jeg at tvungen rotasjon kanskje kan lage trøbbel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Du prøvde ihvertfall det meste, ved å teste alle mulige komboer og blankt ble det iallefall :)

Cred for bra innsats! Ble noen timer tilsammen dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Bra pågangsmot dette! Bra jobbet :)

Ang. holohelvete så har jeg og opplevd det, og det er ikke gøy. Har måttet gå over på Biltema DA med Meguiars Ultimate Compund, da selv ikke S40 klarte jobben på Biltema DA eller roterende. Det er aldri noe gøy, og derfor har jeg kjøpt meg Kestrel DAS6-Pro :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Stemmer i at det ble blankt ja :)

Og innsatsviljen står det ikke på iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
svenrik    41
svenrik

Dette var en bra S&S :) Cred gitt!

Jeg har selv vært i samme situasjon! På en Svart Avensis.. Der kjørte jeg alle kombinasjonene jeg kom på! Det endte med at jeg måtte bruke grovere kombinasjoner enn jeg trodde for å få fjernet hologrammene, for så gå videre til finere steg. Det er ikke noe moro å komme borti sånne prosjekter, men du gjorde en knalljobb med denne!

Endret av svenrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Bra writeup dette her, kjedelig med lakk som en sliter med å få bra..

DA + Meguiars Ultimate Compound kunne nok gjort litt her, men det er vrient å si før en har testet skikkelig på den lakken. Har vært bra redskap her i allefall på SS lakk bla som det er vrient å fjerne hologrammer på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Bra SS Silset! Jeg skjønner frustrasjonen etter at jeg opplevde det samme på min forrige... Holos ødelegger humøret noe grenseløst! :s Creds

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Cred for ærlig S&S! Noen ganger kommer en bare ikke i mål.

Jeg har fått 95% kontroll på holos, på kranglete lakk, ved å kjøre grov, medium og fin kombo først. Deretter kjørte jeg hvit cyclo og Meguiar's #82 på 900 rpm uten press på roterende. Avsluttet mens polishen var vaselinaktig og oljete. Jobbet videre og buffet av først når panelet var iskaldt.

Takk, og takk for gode tips :) Høres bra ut!

Skummet bare igjennom alle bildene, leser igjenom i morgen:) Men ser ut som du har brukt mye tid,og bilen ble jo shiny.. Hva synes du om P10? Bruker p10 og p30 mye på jobben og liker de meget godt:) Sov godt!

Takk :) Jeg liker å bruke den på ullpad! Synes den går litt for fort varm/tørr på skumpad.

Virker som du har kommet borti en skikkelig drittlakk :P Men hva med en normal DA uten tvungen rotasjon? Har vært borti flere ganger at jeg må på med fineste polish og DA uten press omtrent, og da tror jeg at tvungen rotasjon kanskje kan lage trøbbel

:) En DA uten rotasjon ville kanskje vært løsningen.

Du prøvde ihvertfall det meste, ved å teste alle mulige komboer og blankt ble det iallefall :)

Cred for bra innsats! Ble noen timer tilsammen dette?

Takk!Det ble 12 timer.2 som holdt på hele tiden.4 på det meste til slutt.Folk som tilfeldigvis kommer innom slipper ikke unna ;)

Bra pågangsmot dette! Bra jobbet :)

Ang. holohelvete så har jeg og opplevd det, og det er ikke gøy. Har måttet gå over på Biltema DA med Meguiars Ultimate Compund, da selv ikke S40 klarte jobben på Biltema DA eller roterende. Det er aldri noe gøy, og derfor har jeg kjøpt meg Kestrel DAS6-Pro :)

Godt mulig jeg kjøper inn en sånn maskin kun til hologramfjerning :) Takker!

Stemmer i at det ble blankt ja :)

Og innsatsviljen står det ikke på iallefall :)

Innsatsviljen var ok.Men da alt var som mørkest, ble arbeidslysten liten, og jeg ble fysisk kvalm av hologrammene.Var først når jeg hadde prøvd det meste og ringt for tips at kvalmen gikk over til bare å være misfornøyd..

Dette var en bra S&S :) Cred gitt!

Jeg har selv vært i samme situasjon! På en Svart Avensis.. Der kjørte jeg alle kombinasjonene jeg kom på! Det endte med at jeg måtte bruke grovere kombinasjoner enn jeg trodde for å få fjernet hologrammene, for så gå videre til finere steg. Det er ikke noe moro å komme borti sånne prosjekter, men du gjorde en knalljobb med denne!

Takk :) føler med deg på svart avensis,hehe.Ser ut som flere steg er veien å gå på enkelte lakker.

Bra writeup dette her, kjedelig med lakk som en sliter med å få bra..

DA + Meguiars Ultimate Compound kunne nok gjort litt her, men det er vrient å si før en har testet skikkelig på den lakken. Har vært bra redskap her i allefall på SS lakk bla som det er vrient å fjerne hologrammer på..

ser ut som litt ultimate compound må kjøpes neste gang jeg er på tess :) Takk!

Bra SS Silset! Jeg skjønner frustrasjonen etter at jeg opplevde det samme på min forrige... Holos ødelegger humøret noe grenseløst! :s Creds

Takk Meringdal! Synes det er fælt når så unge mennesker skal oppleve hologram ;) Jeg slapp unna lenge!Har vært heldig frem til nå.

Bra jobba det Hans, me tek dei neste gang! :thumbup:

Sant det ;) Takk, og takk for pizza og hjelp på bilen enda du såvidt har blitt frisk fra lungebetennelsen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Christian    26
Tom Christian

Holosikker combo er nye S30 og krauss på orange pad, jobbet selv med slik lakk forrige uke ;)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dawl    42
Dawl

Utrulig bra writeup, cred gitt både for SS og eit stykke godt arbeid! Såg ikkje så gale ut i sola som e hadde frykta, etter en vask og ei runde med QD! Trur nok en må vere kjenner for å legge merke til dei hologramma ved første øyekast! :)

Endret av Dawl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Holosikker combo er nye S30 og krauss på orange pad, jobbet selv med slik lakk forrige uke ;)

Legger en stk krauss i handlevogna mi :) Sikker på at det var samme lakk? er ikke metallic denne.

Utrulig bra writeup, cred gitt både for SS og eit stykke godt arbeid! Såg ikkje så gale ut i sola som e hadde frykta, etter en vask og ei runde med QD! Trur nok en må vere kjenne for å legge merke til dei hologramma ved første øyekast! :)

Takk!Kjempebra at di ikke synes med en gang da :) håper det blir lite sol på sunnmøre frem til vi har retta dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Legger en stk krauss i handlevogna mi :) Sikker på at det var samme lakk? er ikke metallic denne.

Takk!Kjempebra at di ikke synes med en gang da :) håper det blir lite sol på sunnmøre frem til vi har retta dette.

Sol er sjeldnere på sunnmøre enn hologrammer på dine jobber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Sol er sjeldnere på sunnmøre enn hologrammer på dine jobber.

Hehe :) Jeg håper dere får mye sol i sommer egentlig altså! Bor ikke mange mil unna i luftsstrekning, så har igrunn mye av det samme været her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar    2 321
Reidar

Cred for ståpå vilje og resultat. Utrolig kjipt og irriterende når en ikke får det slik en vil ha det.

Håper du finner ut av det ved neste anledning :)

Veldig bra jobba!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Utifra bildene ser det kanskje ut som om s3gold og lilla med gitt antall pass ikke tok nok?

I tillegg er dette med varmesensitiv lakk en uting, og der må man bare prøve å la panelene kjøle seg skikkelig ned før man prøver å buffe eller kjøre over med finere kombo. Utrolig vanskelig å skulle bedømme noe slikt ut ifra bilder, men jeg lurer på om det kanskje hadde vært en ide å kjøre over med en grovere kombo først, eller flere pass med s3g+gul/blå/lilla, så opp på s17+ på svart Scholl før s30+ på orange eller hvit CG MPT pad.

Jeg liker å ha litt forskjellige pads inne, for ofte kommer man borti en lakktype som ikke følger "normene", og da vil det være greit å bytte til et hakk grovere eller et hakk finere, som kanskje Scholl ikke har feks. Derfor anbefaler jeg CG MPT pads med god samvittighet. :) De har utfylt pad-skalaen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig