Gå til innhold
Daniel R

Wolf's Chemicals - The Mask

Recommended Posts

Daniel R    144
Daniel R

Fikk akuratt i dag hjem dette produktet som jeg har lurt på en stund...

IMG_5157.jpg

Rett ut av pakken og test med en gang..

CD plate ble offeret...

IMG_5106.jpg

IMG_5107.jpg

Dekka til halve plata og spraya på....

IMG_5108.jpg

Rett etter påføring...

IMG_5109.jpg

De neste bildene er tatt med 2-5 min mellomrom i 1 time... Så måtte jeg gå å rense et A6 interiør og ble vekke noen timer før jeg kom igjen...

IMG_5111.jpg

IMG_5112.jpg

IMG_5113.jpg

IMG_5114.jpg

IMG_5115.jpg

IMG_5116.jpg

IMG_5117.jpg

IMG_5118.jpg

IMG_5119.jpg

IMG_5120.jpg

IMG_5121.jpg

IMG_5122.jpg

IMG_5123.jpg

IMG_5124.jpg

IMG_5125.jpg

IMG_5126.jpg

IMG_5127.jpg

IMG_5128.jpg

IMG_5129.jpg

Når jeg kom igjen så det slik ut...

IMG_5130.jpg

IMG_5131.jpg

IMG_5132.jpg

IMG_5134.jpg

IMG_5136.jpg

Prøvde å buffe litt med mf for å se hva som skjedde... Det ble det bare rot av, hang igjen små "lodotter"

IMG_5137.jpg

IMG_5138.jpg

IMG_5139.jpg

Så var det frem med en kniv, noen dype og noen der jeg bare så vidt berørte platen...

Strøk over fra ikke behandlet til behandlet side med samme "trykk"

IMG_5140.jpg

IMG_5141.jpg

Så var det å finne frem "mekaniker som gnikker seg til framskjerm på verksted test"

Det ble arbeidsbuksen og nederst på beinet som er ganske skittent...

Gnikka noen få ganger frem å tilbake med medium press..

IMG_5142.jpg

IMG_5143.jpg

IMG_5144.jpg

IMG_5145.jpg

Under rennende vann og strøk forsiktig bort The Mask med en ren finger... gikk lett som f*** av...

IMG_5146.jpg

IMG_5147.jpg

IMG_5148.jpg

Tørka med hårføner for å ikke lage noen mulige småriper med noe mf eller noe annet...

IMG_5149.jpg

Resultat:

IMG_5150.jpg

IMG_5151.jpg

IMG_5152.jpg

Kniven så jeg ikke noe forskjeld på, her var ripene helt identiske uansett "trykk"...

Merkene etter buksen så jeg forskjeld på, men ikke noe jeg ble imponert over med tanke på at jeg ikke la noe serlig press, og ikke over tid slik som en mekaniker kan henge på en fremskjerm...

Konklusjon:

Dette er sikkert flott mot mygg som kan spyles lett av, men med tanke på resultat når det er påført vet ikke jeg om det er noe jeg vil kjøre rundt med.... må bli på en evt langtur en sommerkveld...

Mot verksted besøk gidder jeg nok aldri bruke dette... 1,5 - 2 t tørketid i 22 grader varme + at det ikke tålte noe vann (regner jo omtrent alltid her) + den lite effektive beskyttelsen mot motstand og "skader" gjør den ikke til en favoritt hoss meg vertfall...

Takk for meg :)

Edit: Skriveleif

Endret av DR.B
  • DCN Poeng 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

Fin test.

Den kan jo brukes til mye annet. Som f.eks mot lakkstøv hvis du skal lakkere noen deler på bilen eller hvis du skal tectylere understell. Tror også den kan være grei å bruke på biler som blir lagret. Isteden for trekk eller itillegg til trekk.

Vet at noen pågyggere (lurer på om det er Maur bilpåbygg) bruker dette eller et lignende produkt under byggingen. Dette er for å beskytte mot det som er i luften på et sånt type verksted som dette som f.eks slipestøv.

(kommer bare med forslag om bruksområder)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Daniel R    144
Daniel R

Bra dokumentert CD-test :)

Takker

Fin test.

Den kan jo brukes til mye annet. Som f.eks mot lakkstøv hvis du skal lakkere noen deler på bilen eller hvis du skal tectylere understell. Tror også den kan være grei å bruke på biler som blir lagret. Isteden for trekk eller itillegg til trekk.

Vet at noen pågyggere (lurer på om det er Maur bilpåbygg) bruker dette eller et lignende produkt under byggingen. Dette er for å beskytte mot det som er i luften på et sånt type verksted som dette som f.eks slipestøv.

(kommer bare med forslag om bruksområder)

Ja det er sant, men har vært snakk om denne i tidligere sammenheng med versteds besøk... Så nå testa jeg den opp mot noe i den duren :)

Den har nok mange andre bruktsområdet som du sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Cred for fin test. Jeg tenkte på dette som en mulig vinterbeskyttelse, men ble ikke overbevist etter denne testen. Tror jeg heller hadde sprayet fronten full av den nye gummigreia det finnes en tråd om nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Daniel R    144
Daniel R

Cred for fin test. Jeg tenkte på dette som en mulig vinterbeskyttelse, men ble ikke overbevist etter denne testen. Tror jeg heller hadde sprayet fronten full av den nye gummigreia det finnes en tråd om nå :)

Link? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R3m0    4
R3m0

Det så ikke ut som et produkt mot slitasje men personligt funke det veldigt bra til vinterlagring..

Funker også bra under maskeringe på lakkering for å hindre lakkstøvet hefter seg.. ( bruker det for å hindre eventult ekstra arbeid ;) )

Bra test uanz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg fyller bare på i samme tråd, da jeg testet denne på det store blå marerittet av en Avensis jeg sliter med å få solgt (2007 Avensis ble forøvrig kåret av svenskenes Biltilsyn som en av tre beste :fun: Min er blå, det er bare å ringe!)

Etter en omgang med salgsklargjøring av denne var jeg forsåvidt ikke interessert i flere merker, så da bilen skulle på NAF og få en salgsrapport (tilstandsrapport) guffet jeg den ned i The Mask etter en vask.

Vask var kun med citrus wash, følte ikke noe forvask annet enn med høyttrykk var nødvendig da den ikke har kjørt mer enn femten meter siden den fikk voks på seg, og står på inngjerdet område med minimalt med trafikk.

Hadde produktet over på en ledig sprayflaske, dette er noe fra benzern det har vært avfetting på en gang i tida (et innhusmerke fra en av bensinstasjonene)

_DSC7876.jpg

Rister godt

_DSC7877.jpg

Sprayer på

_DSC7879.jpg

Skjønner fort at dette sprutehodet ikke var egnet til formålet, da den sikler og harker og spytter som en sliten hore :eek:

_DSC7888.jpg

Produktet skal altså sprayes på, litt usikker på beste påføringsmåte for pent resultat, så noen bilder på detailersworld og der var det påført veldig jevnt og tørket også jevnt... Det gjorde ikke min. Og så var det mengden, jeg hadde på nok :blush:

Jeg hadde på over hele bilen unntatt tak og vinduer (jeg tok stolper, det er jo et typisk sted folk lener seg på, griper etter på vei inn og ut av bil)

Bakluka tørket nemlig ikke før det var gått halvannen time og den fikk stått utendørs i ti minutter før jeg dro. Produktet skal tørke av seg selv på en halvtime, så kanskje garasjen blei mettet av fuktighet? Bilen hadde jo blitt vasket også før den ble kjørt inn.

_DSC7892.jpg

Her er omtrent samme utsnitt av bilen i tre faser.

Før

_DSC7871.jpg

Etter påføring

_DSC7880.jpg

Tørket produkt

_DSC7889.jpg

Testet ikke faktisk om den har skrapebeskyttende effekt, der stoler jeg rett og slett på produsenten.

Jeg hentet bilen på NAF etter å ha sovet noen timer etter nattevakt, og dro ned til Vianor for å fikse opp en av R'ene i rapporten: skrue i bakdekk. Og da regnet det.

Har bare mobil-bilder.

Ser ikke fullt så digg ut når den smelter igjen gitt...

IMG_142136.jpg

IMG_142141.jpg

Her er taket ubehandlet og perler fint. Utenfor stativet... æsj

IMG_142233.jpg

Men jeg gir meg ikke, jeg driter en lang marsj i at bilen ikke ser helt topp ut, på vei til et verkstedbesøk. Når jeg vet jeg kan spyle bilen og så er den topp etterpå :)

Neste gang skal jeg prøve en annen sprayflaske og håper det blir litt mindre såpeboblemønster.

Forøvrig kom jeg på at det å legge dette produktet med nennsom hånd under dørhåndtak og f.eks på fangere kan være greit i det daglige. Så lenge det ikke regner. Eller snør...

Den lukter ganske friskt, ikke så påtrengende, men merket at det var ganske massivt når den hadde fått stå en stund. Det er jo et eller annet lurium der som skal ut i lufta før den blir tørr.

Og som R3m0 sier, vinterlagring! Må være perfekt, men kan du legge trekk utenpå igjen? Eller blir det rein erstatning for et trekk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig