Gå til innhold
dj john

school sort finishing pad

Recommended Posts

dj john    163
dj john

jeg har en bmw 1 serie med jet black tak..tokk en en runde på taket med flexen,brukte da først sv pro på gul scholl..kunne ikke se no holos,men tenkte for å være sikker tokk jeg en runde til med sort finishing pad fra scholl..buffer av å se taket fult av holos..trodde denne skulle ta slik jeg?kjørte først på 3 hastigheter fra ca 1600-600 med lite press..ente med sv hvite pute med sv pro,.noen som har vært borti denne sortfargen som har en riktig oppskrift for holosfri flate uten å gjøre dobbel jobb?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Sv pro er ein finishing poleringsmiddel. Er forholdsvis lik S40.

Etter det eg har forstått, so er ikkje denne beregna på grove puter. (men andre kan vel sikkert svare om det er feil)

Er det roterende eller DA du bruker?

Svart scholl fungerer bra med S17. S30 og S40 passer den ikkje so godt med, so da passer sikkert ikkje sv pro godt med denne paden.

Er det berre sv pro du har prøvd? Kva har du av produkter og pads?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

hei,jeg bruker flex roterende.av sv så har jeg bare cf pro ja..men har s30 og s03gold mener jeg den heter.trodde jeg kunne avslutte med den..men brukte sv sin hvite pute da.litt flaut å si men trodde den var en fin pute jeg..men da skjønner jeg jo mer :rofl1:.hvet du hvordan den er i forhold til gul scholl da til å ta sta hard bmw lakk..takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Spernesn    20
Spernesn

ALDRI fått smellen på sort scholl, bruker den sikkert ikke riktig jeg heller. Så styrer unna den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

CF Pro er ett produkt som er meget likt Scholl S40, og hvis man ser på S40 flaska så ser man at denne skal helst brukes med orange pad, bak på flaska står det også at S40 ikke skal brukes sammen med finnishing padder, da dette vil gi hologrammer, regner med at det er samme sak for CF Pro også egentlig.

Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men hardere pute som f.eks orange og gul vil gi mindre hologrammer enn en mykere pute som f.eks svart ved bruk av S40(og sikkert da også CF Pro)

Edit:

Her har Scholl selv skrevet litt, slik at jeg ikke fremstår som en random synser

http://www.schollconcepts.com/en/pads_d.html

Endret av Popp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

ja det stemmer nokk for jeg kjørte først med gul uten at jeg kunne se no holos..men da vet jeg det.så på den linken akuratt popp..så med andre ord kan jeg bruke s17 på den sorte uten å få holos da?

Endret av dj john

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg kjørte en ganske grov kombo på min ener med Sparkling Graphite, holofritt med roterende og scholls puter og poleringsmiddel.

Fikk med en rar orange vaffel-pute med siste bestilling, lurer på om denne "hører med til" S2 Orange. Det var uansett de to jeg brukte sammen på panseret, og det blei blankt og fint. Brukte også gul pute med S3 gold, og orange vanlig pute med S17+.

Men føler lakken er avhengig av varme for å korrigere skikkelig.

Jeg har også blemmet meg ut på sort vaffel med fin polish, he-he, men nå har jeg fått tak i den Scholl-sirkelen og titter på den ganske ofte. (Tror jeg lugget den med fra Parts and Retards etter bilpleiekurset i fjor)

Her er en utgave av den sirkelen som jeg lagret fra Scholls nettsider en gang, mulig den er oppdatert igjen nå.

Schollpad%20circle.jpg ninjaedit:

grønn sirkel betyr ull

gul sirkel er en ekstremt grov håndpad

Endret av Gry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

1-step S17 skal funke knall med Sort ja :)

Men hvis du ser på flaska til S17(mulig kun den store), så ser du nede i høyre hjørne hvilke puter som er anbefalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

På Bmw min må jeg kjøre gul pad på s30gold (mener det er det den heter)med hardt press og mange pass for at det ska ta mesteparten av de dype ripene...men som sagt er det greit å høre hva andre bruker..jeg er jo ikke proff men får det ganske fint til med litt dobbelt opp jobb;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Min erfaring med nyere Scratch resistant lakk er at gul Scholl og S3gold må ha en del pass og press for å bli 100%.. Her er det også viktig å huske forskjellen på vanlig S3 og gold, gold takler denne typen lakk, noe den vanlige har vanskeligheter med.. Mulig man bør vurdere S2 på nyere typer lakk, spesiellt tyske er min erfaring...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

De selger vel ikke vanlig S3 lenger? Jeg har ikke vært i gamet mer enn et år og har ikke sett noe annet enn S3Gold.

Forøvrig var min lille test av S2Orange ganske imponerende, moro å kjøre så grovt med såpass godt resultat! Jeg tok det som en kjapp ettstegs for å få løftet lakken litt i påvente av mildvær og utesesong (og den kommer jo bare nærmere og nærmere B))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

De selger vel ikke vanlig S3 lenger? Jeg har ikke vært i gamet mer enn et år og har ikke sett noe annet enn S3Gold.

Forøvrig var min lille test av S2Orange ganske imponerende, moro å kjøre så grovt med såpass godt resultat! Jeg tok det som en kjapp ettstegs for å få løftet lakken litt i påvente av mildvær og utesesong (og den kommer jo bare nærmere og nærmere B))

Når du sier det s har jeg faktisk ikke sett vanlig S3 på lageret til SS i det siste når jeg har vært innom, men greit å få med forskjellen just for the record tilfelle noen skulle finne en gammel flaske, min flaske med vanlig S3 har fått samme problemet som mange andre sine, at den har gått helt i oppløsning og fått vann-konsistens, funker som før, bare mye mye mere søl :P

Har ikke testa S2 Orange selv ennå, men har hørt den får mye skryt, blir å handle inn denne neste gang jeg er innom tenker jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

nå sjekka jeg lageret mitt:)det er scholl s03 gold edition å ikke s30 gold..har brukt denn med gul pad for å fjerne dype vaskeriper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig