Gå til innhold

Bilpleie-foredrag (teaser)


Gry

Recommended Posts

Jeg tenkte jeg også kunne lage et ark med oversikt over hva det koster for de tingene du bare må ha! Kjøpt over disk og kjøpt på nett (helst uten å måtte registrere seg i sju forskjellige butikker og vente på tollvesenet i tillegg).

Leste akkurat gjennom noen gamle Jakt og Fiske før de gikk i resirk.bøtta, og der hadde de en sånn "Storviltjegeren for studenten, læreren og børsmegleren".

Ser for meg én kjøpt over disk (vanskelig å få alt man trenger over disk egentlig, surfex er vel ikke å få tak i), og to med nettbutkker: én med ganske billige men ok produkter og én der bare det beste er godt nok...

Og hvor mye produkt man bruker på en vask/korrigering. Vet noen har laget en liste, tror de snakket om en 1000-lapp for full korrigering, bare i produkter. På en vedlikeholdsvask er det relativt lite, 0.5dl surfex, en kork med såpe, 1-1.5dl felgrens? Og legg til 3dl prickbort, 1dl surfex for en kraftigere vask.. tja

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,5 dl surfex er mye..

1 liter vann + 0,5 dl gir jo 1:20

Det holder fint til 2-3 biler ved normalt behov i en god flaske :D

Folk snakker vel om 200-1000 kr alt etter hvor nøye de er på sparing av produkt eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Jeg tenkte jeg også kunne lage et ark med oversikt over hva det koster for de tingene du bare må ha! Kjøpt over disk og kjøpt på nett (helst uten å måtte registrere seg i sju forskjellige butikker og vente på tollvesenet i tillegg).

Leste akkurat gjennom noen gamle Jakt og Fiske før de gikk i resirk.bøtta, og der hadde de en sånn "Storviltjegeren for studenten, læreren og børsmegleren".

Ser for meg én kjøpt over disk (vanskelig å få alt man trenger over disk egentlig, surfex er vel ikke å få tak i), og to med nettbutkker: én med ganske billige men ok produkter og én der bare det beste er godt nok...

Hørtes spennende ut! Håper det legges ut etterhvert, når du er klar :D

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opprettet konto på Slideshare for å teste den, men den viser dessverre ikke notatene... Såvidt jeg har fått til. Synes det er en grei måte å pakke litt mer info i en kraftpeker på, enkle oversiktlige plansjer med litt mer forklarende tekst under for den som vil vite litt mer. Pokker da

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Det var dumt.. Håper du får det til! :)

EDIT:

Hva slags notater mener du egentlig? Det ser ut som du kun kan laste opp PP-presentasjonen i "bilder", altså det du har lagt ut i førstetråden. All tekst som er i PP-presentasjonen kommer vel med?

Jeg vet du kan skrive noen notater i eget felt under bildene når du lager en PP-presentasjon, men det vil ikke komme med, om jeg ikke er helt på jordet. :)

Legg gjerne ut presentasjonen uten de notatene, om det ikke er alt for mye notater og sånne ting som mangler da :P

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har lagt ut foredraget på slideshare igjen (etter den første runden med bare litt forsøk), trodde jeg hadde klart å få til en fiks så jeg fikk med notatene.

Ikke langt mellom fiks og feil.

I tillegg til at notatene er blitt bare rot (jeg ville jo ha følgeteksten på siden av hvert enkelt ark, ikke stablet oppå hverandre hele dritten), så er høyden på arkene for liten i forhold til teksten jeg redigerte etter. Ikke helt fornøyd med åssen det ble seende ut..

Linkene fungerer, ha-ha, hvem skulle trodde det!

Fila er 6.7MB for den som ønsker en kopi per epost.

Noen som vet åssen jeg får lagt inn en slide embedded?

Lakk og lær, på Slideshare

Ellers så er det jo lov å komme med kommentarer hvis det er noe åpenbart som mangler eller er helt feil. Har som sagt forsøkt å lage den litt tilgjengelig for nybegynnere men fåglarna veit

ninjaedit:

Hei, der er jo notatene mine!

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut detta Gry. Grundig har du også hvert :)

Jeg ville bare ikke anbefalt 1-2-3 steg fra Meguiars.. Da ville jeg heller anbefalt Ultimate compund og NXT voksen fra Meguiars..da får du et bedre og mer holdbart resultat på 2 steg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...