Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Desverre røyk svinghjul og clutch på min A4. Heldigvis har jeg if superforsikring med maskinskade. 31k ble til 4200 i egenandel :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Woho! vant inngangsbillett på Oslo motorshow i helgen i Swissvax sin konkurranse på fb! :D

• DCN Poeng 1
Skrevet

Desverre røyk svinghjul og clutch på min A4. Heldigvis har jeg if superforsikring med maskinskade. 31k ble til 4200 i egenandel :)

Tok de virkelig clutchen også? Har samme forsikring selv.
Skrevet

Tok de virkelig clutchen også? Har samme forsikring selv.

Byttet clutch 1,5 år tidligere på reklamasjon.

If ville ikke først, men innså at det var urimelig og ikke dekke ny da den gamle ikke var eldre. Måtte sende mail med dokumentasjon og da gikk alt iorden og det raskt. Så fornøyd med if [emoji106]

Skrevet

Gratulerer :D

Takker! :D er ikke ofte jeg vinner slike konkurranser, så ble ganske overraska når jeg fikk en mail om at jeg hadde vunnet! :)

Skrevet

Satt i en del kule biler på Bilexpo i Kr.Sand i dag. Blant annet nye Impreza WRX STI, BMW i8 og Alfa Romeo 4C. Kunne godt ha fått prøve 4Cen en tur. Tøff liten gokart.

Skrevet

Tok de virkelig clutchen også? Har samme forsikring se

Det var bra gjort av If !!

_Makki_
Skrevet

Åpner kofferten i dag og alt lukter himelsk! Ikke så rart :P

wp20141014110952prosmall.jpg

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Skrevet

Åpner kofferten i dag og alt lukter himelsk! Ikke så rart :Pwp20141014110952prosmall.jpg

Ekkelt!

- Kenneth Melheim

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Åpner kofferten i dag og alt lukter himelsk! Ikke så rart :P

wp20141014110952prosmall.jpg

Utopia 2,3,4,5? :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

Kränzle K2160TST kom i hus igår! Kjempebra kundeservice av Bilnerden! :thumbup:

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Skrevet

Reklamerte på HD-Waxen jeg kjøpte for noen måneder siden!

Se forskjellen :P

28l47k8.jpg

• DCN Poeng 1
Skrevet

Oij da? Har du prøvd å varme opp den gamle?

Den kom slik som den er på bilde! Første voksen jeg kjøpte, så visste ikke bedre! Helt fryktelig å legge! Har ikke prøvd å varme den nei, måtte sende den inn til AG!

johime(joakim)
Skrevet

Penger til nytt tak i boks. Så nå starter jakten på noen som kan fikse jobben til en ok pris :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Må bare rose VW. Mutter og fatter har en 2013 Golf 7 Highline, kjøpt for noen mnd. siden hos en VW-forhandler i Oslo. Fikk forrige uke en feilmelding på Start/Stop-system. De tok inn bilen i forrige uke og den er der fortsatt. Fant ikke feilen i hele forrige uke og fikk bistand fra VW sentralt og Sverige, til ingen nytte. Men idag fant de feilen, en styreenhet hadde krasjet så nå ble det sendt en styreenhet fra Sverige til Norge, og så ble den sendt til Tyskland isted. Så på lørdag får vi tilbake bilen, tidligst. Fått tilbud om leiebil, de har ringt uoppfordret HVER dag fra verkstedsjefen og de har vært litt flaue for at de ikke fant feilen. Meget bra oppfølgelig av Erik Arnesen Bryn!

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Den følelsen man får når man innser at man har bommet med et år - i egen retning!

Speilrefleksen min fant jo forleden ut at den ikke ville virke mer, og jeg mente bestemt at jeg hadde kjøpt sånn 3-års idiotforsikring som dekker så å si alt unntatt egen blind vold mot kameraet. De siste tre årene har jeg jo vært mer eller mindre i ørska grunnet en smårolling som setter alle kluter til for å slite ut både dragen og meg, så jeg har gått en del i ball på datoer og årstall og sånt, og var sikker på at jeg kjøpte kameraet like etter fødselen hennes - og det gjorde jeg jo. Jeg bommet dog litt, siden jeg trodde jeg kjøpte kameraet i januar/februar 2011 - mens jeg faktisk kjøpte det i februar 2012! Og ikke bare var det 3 års forsikring, men 4! Så jeg har jo jaggu pølse meg over et ÅR igjen på meg til å skrote det!

Men det beste av alt var jo at jeg faktisk fant igjen kvitteringen og forsikringsbeviset uten å måtte rive huset i prosessen, så i morgen blir det tur til Japan Photo for å levere det inn på GRATIS service, muahaha!

Dog, med min vanlige flaks (dette var jo da åpenbart et vesentlig unntak fra regelen) finner de vel ut at dette ikke er noe som dekkes av forsikringen og jeg må punge ut for feilsøking og nytt kamera likevel... :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

ENDELIG har jeg fått bekreftet at jeg ikke er gal!

Siden jeg kjøpte Skodaen, så har den hatt ett temmelig snålt motorproblem. Ved kaldstart, så hører jeg popping og smelling fra eksosanlegg, samt skraping og dunking fra motorrom. Turtellernåla ligger bare og vibrerer, og turboen går helt bananas. Bilen blir veldig nykkete å kjøre, og du hører på lang vei at her er det noe alvorlig galt...

Problemet er at hver gang jeg skal demonstrere lyden for bekjente, og ikke minst verksted, så oppfører den seg eksemplarisk. Siden ingen hører lydene, så betyr jo det at bilen er ok...

Men nå fikk jeg omsider telefon om at hovedkontoret har funnet problemet!

Verksted er bestilt, og bilen skal nå inn å skifte kamakseljustereren. Så nå blir det bra! :thumbup:

johime(joakim)
Skrevet

ENDELIG har jeg fått bekreftet at jeg ikke er gal!

Siden jeg kjøpte Skodaen, så har den hatt ett temmelig snålt motorproblem. Ved kaldstart, så hører jeg popping og smelling fra eksosanlegg, samt skraping og dunking fra motorrom. Turtellernåla ligger bare og vibrerer, og turboen går helt bananas. Bilen blir veldig nykkete å kjøre, og du hører på lang vei at her er det noe alvorlig galt...

Problemet er at hver gang jeg skal demonstrere lyden for bekjente, og ikke minst verksted, så oppfører den seg eksemplarisk. Siden ingen hører lydene, så betyr jo det at bilen er ok...

Men nå fikk jeg omsider telefon om at hovedkontoret har funnet problemet!

Verksted er bestilt, og bilen skal nå inn å skifte kamakseljustereren. Så nå blir det bra! [emoji106]

Hmm kanskje du har samme problem som meg. 1.4tfsi i en Audi A1. Starter brommer, uler fra turbo å styrer på. Men selvfølgelig helt random når det skjer og sist den stod på verksted fant di ingen ting. Skal inn nå etter helgen igjen på ny runde med feilsøking hos Audi. :/
Skrevet

:/

Høres veldig kjent ut ja! Etter å ha gjort litt research, så er visst dette et kjent problem med et utvalg 1,4 TSI/TFSI. Dersom du kjører turtallet opp til 2000 omdreininger etter kaldstart når bilen lager bråk, får du sånn skikkelig rallylyd med knatring i potta da?

johime(joakim)
Skrevet

Høres veldig kjent ut ja! Etter å ha gjort litt research, så er visst dette et kjent problem med et utvalg 1,4 TSI/TFSI. Dersom du kjører turtallet opp til 2000 omdreininger etter kaldstart når bilen lager bråk, får du sånn skikkelig rallylyd med knatring i potta da?

Ja har kanskje det, iallfall en skikkelig Grom lyd i øyeblikket :P typisk at di ikke finner feilen på min p jeg må feilsøke til den nette summen av 1958kroner timen til sulland verkstedet :P

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår