Gå til innhold
TeeBee

Krom

Recommended Posts

TeeBee    0
TeeBee

Har lest så mye jeg har funnet om krom, men klarer ikke finne svar på følgende: Bruker man noe på krom (etter vask og rengjøring, f.eks. med Autosol) som et LSP for å "forsegle"? Og er det i så fall forskjell på krom som ikke blir varm (pynt) kontra krom som blir det (f.eks. eksosanlegg)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Swissvax Autobahn blir ofte brukt på eksosanlegg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hassel    4
Hassel

På kromlister rund på bilen som ikke blir varme så har det vel ikke stort å si hvordan voks en bruker. Så lenge du bruker en :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer A    4
Christoffer A

Vet ikke helt grunnen, men jeg opplevde for noen år siden at autosol ble veldig påvirket om det regnte. Gikk over eksosanlegget på lett sykkelen og det ble helt "prikkete" etter bruk av autosol. Mulig det skulle vært lagt en type voks e.l etter at jeg var ferdig da autosol i utgangpunktet sliper vekk og polerer (?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Autosol legger også igjen litt beskyttelse, selv om den muligens ikke er av den mest holdbare sorten.

Så litt voks etter autosol vil gi bedre beskyttelse, selv om det kan være vanskelig å få noe til å sitte ordentlig på eksosanlegget pga.varmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hassel    4
Hassel

På eksosen så blir det grufult igjen med en gang uansett hva du gjør, det kommer også av at den henger ned mot bakken! Får veldig mye møkk på seg og steinsprut og alt sammen! Hvis det er rustfritt stål så er det lettere enn om det er krom eksos da :)

Aldri hatt noe problemer med autosol og syns det er supert produkt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasDaaland    13
AndreasDaaland

Swissvax autobahn funker bra for meg på eksosen. Holdbarheten er kortere enn på felger, Men det er jo ikke en stor jobb å legge litt voks på stussene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TeeBee    0
TeeBee

Da har jeg lagt inn bestilling på Swissvax Autobahn, og en mengde annet. Dette blir nok bra. Takk for all input.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Autosol er mer en polish enn beskyttelse, denne inneholder slipemidler og man burde vel egentlig være forsiktig med autosol på tynn crom av plast f.eks. Autobahn er sterkt å anbefale for krom detaljer, ting som får ekstra mye utsatt for metalstøv og lignende (felger) og ting som blir varmt, (eksos og kalippere f.eks). MG Metalpolish er det vel også mange som bruker til rens og vask av crom og metall detaljer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Jeg bruker Meguiar's All Metal Polysh til å gnukke skitne eksosstumper rene og blanke, og Swissvax Autobahn som beskyttelse. Det holdt på min bil fra 1. juni 2011 til en gang nå i januar, og det var lett å få vekk skitten når jeg først gadd bøye meg ned for å ta det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Meguiars sin metal polish er litt mildere enn autosol, og veldig fin å bruke på krom.

Dog har jeg testet autosol på krom hvor det ikke har vært så nøye, samme på lister med tynt messing(?) belegg, og det har gått helt fint selv om det muligens ikke er bra i lengden. Den fjernet såvidt de aller fineste ripene på en gammel eksosstuss i krom, så den er ikke så fryktelig grov som alle skal ha det til, den er også anbefalt til bruk på lakk, plast, gelcoat og en del andre harde overflater.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Har sett i Bernhard sine tråder at han har brukt Autosol Anti-blau, men finner ikke så mye info om denne. Den kommer på flaske og det står "fjerner enkelt og uten å slipe..". Parts and Retards selger den selvfølgelig..

På den elendige amerikanske nettsida til autosol kalles produket Bluing remover (?!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig