Kim

S&S: BMW E46 Coupe 325Ci

38 innlegg i emnet

Fikk denne levert klokken 9 på morgenen, Torsdag 09.02.2012

Eieren kjøpte denne for drøye 2 uker siden og ønsket å få denne noen hakk blankere.

Bilen hadde blitt vasket kvelden før av eieren, men det viser seg at det ikke skulle mye til for at skitten festet seg

Inspeksjon før vask:

IMG_0051.jpg

IMG_0040.jpg

IMG_0050.jpg

IMG_0054.jpg

IMG_0045.jpg

IMG_0044.jpg

Ute var det 4 grader, så jeg startet å varme lokalet mens jeg vasket bilen utendørs

Vask:

Dynket i Prick Bort og Surfex HD 1:2

Lot dette ligge i 5-6 min, før jeg la skum over det hele.

IMG_0063.jpg

IMG_0064.jpg

IMG_0066.jpg

IMG_0078.jpg

Skumblanding

25% Meguiars NXT,

25% Elite Snow Foam

50% Vann

Innjobbet med detailerkost langs lister etc

IMG_0085.jpg

IMG_0087.jpg

IMG_0091.jpg

IMG_0094.jpg

Mer detailerkost på ikke-skumbare plasser sammen med Surfex HD 1:2

IMG_0095.jpg

IMG_0097.jpg

IMG_0098.jpg

IMG_0107.jpg

Berøringsvask før IronX denne gangen:

Meguiars mit ble brukt på undersiden av skjørt, MF-mit på resten av de lakkerte flatene.

IMG_0106.jpg

IMG_0112.jpg

Bilen fikk tørke en time mens jeg leverte noen pakker for GotSmoked.no Tuningshop

Når jeg kom tilbake så det slik ut:

IMG_0115.jpg

IMG_0116.jpg

IMG_0117.jpg

IMG_0118.jpg

Uansett hvor rent det ser ut til å være, så er det tid for IronX.

IMG_0123-1.jpg

Ser ut til å være en del dritt i lakken fortsatt

IMG_0126-1.jpg

IMG_0127-1.jpg

IMG_0134-1.jpg

IMG_0138-1.jpg

La så skum over det hele før jeg startet på motorrommet. La på en runde med SPAM før jeg spylte av.

IMG_0158.jpg

Bilen ble til slutt grundig skyllet med HT og kjørt inn i oppvarmet lokale

IMG_0169-1.jpg

Clay:

2stk Meguiars Claybars sammensatt til 1

ONR Som claylube (16 ml ONR på 1 liter)

Dette var etter hele bilen:

IMG_0351.jpg

Hjulbue:

Scholl SPAM

Skrubbet i flere rundet med All Purpose-børste.

Rent vann i trykksprøyte som rinse

Shag MF med Spam på lakkerte områder rundt hjulbuen

IMG_0175-1.jpg

IMG_0176-1.jpg

IMG_0178.jpg

IMG_0179.jpg

IMG_0181-1.jpg

IMG_0183.jpg

IMG_0185-1.jpg

IMG_0186.jpg

IMG_0189.jpg

IMG_0190.jpg

IMG_0229-1.jpg

IMG_0230-1.jpg

IMG_0348-1.jpg

IMG_0350.jpg

Da jeg fikk drøssevis av gratisvarer fra Muc-Off samme dagen bestemte jeg meg for å prøve denne:

Muc Off Silicon Shine.

Denne ble sprayet på synlige områder hvor den fikk ligge noen min før den ble buffet av.

IMG_0356.jpg

IMG_0355.jpg

IMG_0357.jpg

Felgene ble behandlet med:

En runde Prick Bort/Surfex HD

Surfex HD 1:1 innskrubbet i dekksidene

ValetPro Bilberry 1:2 i foamblaster

Skum: 1:1 Muc Off ubershine og Elite Snow Foam delvis tynnet med rent vann

IronX

Diverse bilder i riktig rekkefølge:

IMG_0196-1.jpg

IMG_0197.jpg

IMG_0198-1.jpg

IMG_0201.jpg

IMG_0203.jpg

IMG_0205.jpg

IMG_0213.jpg

IMG_0215.jpg

IMG_0216.jpg

IMG_0217.jpg

IMG_0218.jpg

IMG_0223.jpg

Så fikk disse 2 lag Chemical Guys Wheelgard og litt Swissvax Penu matt

IMG_0318-1.jpg

IMG_0319-1.jpg

Så fikk jeg brukt No Rinse som QD etter Scholl SPAM:

IMG_0366.jpg

IMG_0367.jpg

IMG_0372.jpg

IMG_0373-1.jpg

IMG_0374.jpg

IMG_0391.jpg

Så fikk jeg besøk av øyvind som var meget begeistret over den nye maskinen jeg hadde hentet meg.

IMG_0397.jpg

Dette er altså en Foma Mimo, en grønn en sådan!

Her ble det lagt ValetPro interior APC 1:80, børstet inn med Meguiars Interiorbrush, sugd med tilføring av vann fra Mimo og sugd uten vann tilslutt.

IMG_0404.jpg

På en matte med så korte hår så var det ikke mye dritt, men flekkene forsvant og det ble litt bedre.

IMG_0412.jpg

Så prøvde vi på mattene, samme kjøremåte:

IMG_0401.jpg

IMG_0419.jpg

IMG_0422-1.jpg

IMG_0410.jpg

Pedaler ble vasket med Interior APC 1:20 og Muc Off sin litt stive og smidige børste

IMG_0416-1.jpg

IMG_0417.jpg

Scholl SPAM på vinyl og plast

IMG_0439.jpg

Krinker og kroker støvsugd

IMG_0434.jpg

Skinn pleiet med:

Leather Masters Soft Cleaner og Leather Protection Cream

Soft Cleaner skrubbet inn med skinnbørste før det ble buffet av med en håndduk

IMG_0470-1.jpg

IMG_0474.jpg

Det der er skitt fra kun den ene ruta av sitteputa

øyvind gjorde dette mens jeg starta med korrigeringen, så jeg fikk ikke tatt bilder av alt som ble gjort.

IMG_0506.jpg

Korrigering

Combotesting, fra venstre

Würth P20 på Orange Scholl

Scholl S17 på Orange Scholl

Scholl S3g på Orange Scholl

IMG_0233.jpg

S3gold på Orange tok mest, men ikke nok. Gikk ned på S3g på Gul Scholl

Spredde på 600rpm, 1 runde, opp til 900 rpm 2 runder, 1200rpm 2 runder og ned på 600rpm 1 runde.

IMG_0264.jpg

IMG_0275-1.jpg

IMG_0279.jpg

IMG_0285.jpg

IMG_0289.jpg

IMG_0290.jpg

IMG_0291.jpg

IMG_0296-1.jpg

IMG_0299-1.jpg

IMG_0325-1.jpg

Würth 2000 på Scholl Rondell lot seg polere opp:

IMG_0330-1.jpg

IMG_0331.jpg

IMG_0333-1.jpg

IMG_0334-1.jpg

Lyktene

Virka som de var matt på innsiden, demonterte lykteglass

IMG_0236-1.jpg

IMG_0255.jpg

Rengjorde med 1 dråpe Zalo i 1L vann

Våtsliping

IMG_0337-1.jpg

IMG_0338.jpg

IMG_0340.jpg

IMG_0341-1.jpg

IMG_0554.jpg

S3g så ikke ut til å legge hologram, better safe than sorry, så jeg kjørte på med S30+ på Orange DA

IMG_0427-1.jpg

IMG_0430-1.jpg

S3gold ble brukt sammen med Grønn 3M på spotpad

IMG_0238-1.jpg

Flex PE 14-2-150, S3gold på Gul Scholl

Rupes Bigfoot Ocillerende, S30+ på Orange Scholl

Spotpad, Scholl Bakplate 4"

S3gold på Grønn 3M

S30+ på Gul 3M

IMG_0442.jpg

Dusjet i IPA

IMG_0441-1.jpg

IMG_0448.jpg

De værste vannrestene blåses av og ut fra små sprekker

IMG_0458-1.jpg

IMG_0463-1.jpg

Så ble det lagt på en Dodo Juice Miracle Dryer

IMG_0466-1.jpg

IMG_0467.jpg

Polytrol på all ulakkert plast:

IMG_0479.jpg

IMG_0487-1.jpg

IMG_0481.jpg

Sealfead ble lagt på alle lister rundtom i samme slengen

Voks:

Swissvax Shield

Ny Swissvax applicator

IMG_0477.jpg

Jeg la 2 lag da det var litt vanskelig å se hvor jeg hadde gått til en hver tid.

Denne tørket før jeg starta bøffe av med en Cookiemonster v2 MF.

Remontering:

IMG_0482.jpg

Noen ferdigbilder:

IMG_0551.jpg

IMG_0562.jpg

IMG_0500.jpg

IMG_0528.jpg

IMG_0535.jpg

IMG_0543.jpg

IMG_0510.jpg

Så ble den kjørt for å få litt bedre lys, bilen skulle leveres før neste morgen, så det ble ingen mulighet for bilder på dagen.

IMG_0510.jpg

IMG_0568.jpg

IMG_0570.jpg

IMG_0572.jpg

IMG_0576.jpg

IMG_0580.jpg

IMG_0581.jpg

IMG_0582.jpg

IMG_0583.jpg

IMG_999.jpg

Btw, det opphenget med strips var ikke noe jeg ordet. Eieren venter på å få opplakert en ny en hvor festene fungerer fungerer.

Endret av KimT
38

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett kjapt gjennom og dette ser veldig bra ut! Tar resten om kvelden..

Godt dokumentert og sikkelig bra turn over :)

Cred

PS: Investere kanskje i sikkelig slange til Nilfisken? :P

IMG_0085.jpg

Endret av _Makki_
6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for meget godt utført jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble veldig bra!Bilen gikk fra å se kjedelig ut og til ett smykke :) cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb, og meget bra dokumentert.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft på denne og grundig jobb :)

Lyktene ble jo som nye de.

Cred.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget grundig og solid utført jobb. Flott resultat som er godt dokumentert. Cred i lange baner! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig detaljert og fin jobb..

Og takk for combotips. Skal snart ta en lik selv. Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett kjapt gjennom og dette ser veldig bra ut! Tar resten om kvelden..

Godt dokumentert og sikkelig bra turn over :)

Cred

PS: Investere kanskje i sikkelig slange til Nilfisken? :P

Fantastisk den høytrykken der ja!

Fikk heldigvis overgangen til Foma nå på Fredag, så blir nilfisken lagt unna. På Fomaen jeg har så er det vel 12 meter med myyyk slange om jeg ikke husker helt feil. :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin jobb¡ artig med våtsliping av lykter.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb og writeup :thumbup:

+cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var saker! :) Mange gode 50/50 bilder(spes lykta). Brukte vel noen timer på dette? Det ser ut til at du har vært grundig, og bilen ble som Hmilseth: et smykke:)

kjedelig med sånn fiberslange på spyleren, men kommer jo vann igjennom:)!

Endret av cocos
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra løft på denne! Spesielt lyktene, ble jo som ny :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott S&S og pent resultat! Det gjorde seg med litt våtsliping på lyktene ;)

Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb som ble godt dokumentert :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var saker! :) Mange gode 50/50 bilder(spes lykta). Brukte vel noen timer på dette? Det ser ut til at du har vært grundig, og bilen ble som Hmilseth: et smykke:)

kjedelig med sånn fiberslange på spyleren, men kommer jo vann igjennom:)!

Naaaw, takk <3 :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra dokumentert, og flott shinings på en flott bil! Cred verdig dette ;)

Endret av Tonytic
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb!

Fikk du av lykteglasset? Trudde dritten måtte bakes i ovn for å få fra hverandre. Har en gammel lykt liggende, prøvekluten min fra da jeg begynte å polere, og den er kjempebedriten inni! Litt vask og den er klar for salg ^_^

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MERK: Dette er DEPO-lykter. (billig) De deler seg jo uten at du prøver i det heletatt. Ferdig dugget i orginalforpakning disse :D

Var bare klipset på med pakning i mellom. Regner med at det ble tettere når den fikk seg SV Seal Feed.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha-ha, OK, tenker jeg lar de være som de er altså

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive