Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Er inne i avslutningen (he-he, lov å håpe) på oppussing av leiligheten min. Har bodd her i tre og et halvt år, mye er pusset opp fordi det var slitent og ekkelt da jeg flyttet inn. Dvs alt trengte en sterk salmiakkvask og overmaling og mye trenger litt grundigere jobb. Og nå vil jeg selge for å kjøpe hus med typen, så jeg anstrenger meg for å bli ferdig. Dvs den lange lista jeg har med ting jeg gjerne skulle ha ordnet, er blitt kortere og billigere. Istedet for å legge parkett satser jeg på å friske opp eksisterende gulv.

Kan jeg bone gulvbelegget med roterende maskin? Dvs polere og så bone (har en flaske i kjelleren som er merket gulvpolish eller noe slikt, LSP som blir blank og glatt). Ser på jobben så ordner de gulvet med en svær roterende sak og får renset og får opp glansen. Jeg har jo litt mindre rom så tenker det bør være overkommelig med noen timer på kne og en stor bakplate. Men hva slags poleringsmiddel bruker jeg? Pad (ull, kanskje?)?

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Skrevet

Vask ned skikkelig og kjøp deg ei flaske Johnson :) fungerer ganske bra og relativt bra levetid :) Ikke minst rimelig, og kan kjøpes på de fleste matvarebutikker :)

De bruker vell mest den pussemaskinen i mer industri og større overflater, der hvor skitt har satt seg i boninga over tid...

Skrevet

Du får leige bonemaskin hos f.eks Ramirent eller butikker som selger gulvbelegg f.eks Fargeriket. Koster mellom 150 til 250 pr dag. Så slipper du å slite ut armer og knær :-)

Skrevet

Jeg trur egentlig ikke gulvene her er så veldig inngrodd av gammel polish, har ikke sett noe til det hittil (har flyttet på nok skap..), jeg vil bare få vasket og reingjort dem skikkelig før jeg tar på ny polish... Så på den flaska jeg har i kjelleren, noe greier fra Casco som skal blandes ut med litt vann og strykes utover. Men det er LSPen. På flaska anbefalte de en rens fra seg selv hvis gulvet var veldig inngrodd

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår