Gry

Bone gulv

Er inne i avslutningen (he-he, lov å håpe) på oppussing av leiligheten min. Har bodd her i tre og et halvt år, mye er pusset opp fordi det var slitent og ekkelt da jeg flyttet inn. Dvs alt trengte en sterk salmiakkvask og overmaling og mye trenger litt grundigere jobb. Og nå vil jeg selge for å kjøpe hus med typen, så jeg anstrenger meg for å bli ferdig. Dvs den lange lista jeg har med ting jeg gjerne skulle ha ordnet, er blitt kortere og billigere. Istedet for å legge parkett satser jeg på å friske opp eksisterende gulv.

Kan jeg bone gulvbelegget med roterende maskin? Dvs polere og så bone (har en flaske i kjelleren som er merket gulvpolish eller noe slikt, LSP som blir blank og glatt). Ser på jobben så ordner de gulvet med en svær roterende sak og får renset og får opp glansen. Jeg har jo litt mindre rom så tenker det bør være overkommelig med noen timer på kne og en stor bakplate. Men hva slags poleringsmiddel bruker jeg? Pad (ull, kanskje?)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask ned skikkelig og kjøp deg ei flaske Johnson :) fungerer ganske bra og relativt bra levetid :) Ikke minst rimelig, og kan kjøpes på de fleste matvarebutikker :)

De bruker vell mest den pussemaskinen i mer industri og større overflater, der hvor skitt har satt seg i boninga over tid...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får leige bonemaskin hos f.eks Ramirent eller butikker som selger gulvbelegg f.eks Fargeriket. Koster mellom 150 til 250 pr dag. Så slipper du å slite ut armer og knær :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trur egentlig ikke gulvene her er så veldig inngrodd av gammel polish, har ikke sett noe til det hittil (har flyttet på nok skap..), jeg vil bare få vasket og reingjort dem skikkelig før jeg tar på ny polish... Så på den flaska jeg har i kjelleren, noe greier fra Casco som skal blandes ut med litt vann og strykes utover. Men det er LSPen. På flaska anbefalte de en rens fra seg selv hvis gulvet var veldig inngrodd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive