Gå til innhold

Ozon generator, hvor?

Recommended Posts

Skrevet
4 minutter siden, Gunnarmikal skrev:

Timer på den, så jeg stiller inn tid å starter den, så skruer den seg av etter tida, pluss noe "cooldown"

=)

Tøft, fant en lik i 7.0g modell, så bestiller jeg nok den :)

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter

- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

Skrevet

Fikk sms i går fra DHL om at pakken kommer på torsdag, hvis dette er riktig blir jeg imponert. 1 uke fra Zhongshan i Kina til Namsos, vel det gjenstår å se....:)

Gunnarmikal
Skrevet
36 minutter siden, Rotiform skrev:

Fikk sms i går fra DHL om at pakken kommer på torsdag, hvis dette er riktig blir jeg imponert. 1 uke fra Zhongshan i Kina til Namsos, vel det gjenstår å se....:)

Min ble sendt fredag kveld, kommpå døra i garasjen mandag kveld. Samme plass

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Tror jeg må fleske til snart, jeg også, før dere handlegale kjøper alle generatorene i Kina...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet (endret)
2 timer siden, Christer skrev:

Tror jeg må fleske til snart, jeg også, før dere handlegale kjøper alle generatorene i Kina...

Kinesisk Nyttår (Vårfestivalen) starter i disse dager og varer til langt ut i februar, ikke regn med å få pakker sendt fra kina i denne perioden. Men er du rask å bestiller fra  Better air -- Better life, så står det både 27 og 28 som siste leveringsdag før høytiden:)

Endret av Rotiform
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Så mye haster det ikke, og jeg må uansett vente til etter at årsavgiftene på tre biler er betalt...

Gunnarmikal
Skrevet

Da var 4 bil Ozon behandlet, vasket og støvsugd. Denne gang måtte det ozoneres 7 timer totalt, først 1t før start, da jeg kastet nesten opp av lukten som møtte meg, og 2 * 3timer over 2 dager.

Denne stinket da som sagt Råten fisk, de hadde glemt "fersk" fisk i bilen i en bøtte i 5 dager på sommerstid... Det verste var vel at bilen fortsatt var i bruk :eek:

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Vennesla-BilSpa
Skrevet
21. januar 2016 at 23.26, HermanStein skrev:

Er det mulig å koble til slange på denne?

det gikk ikke an å koble slange på denne     glemte å sjekke som lovet

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Vennesla-BilSpa
Skrevet
22. januar 2016 at 8.38, Rotiform skrev:

Da har jeg bestilte denne jeg også, tok det lang tid fra du bestilte til den ble levert? :)

nei det gikk rasende fort    under en uke

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Skrevet
Akkurat nå, Vennesla-BilSpa skrev:

nei det gikk rasende fort    under en uke

Fikk min på en uke jeg også:thumbup:

• DCN Poeng 1
HermanStein
Skrevet
45 minutter siden, Vennesla-BilSpa skrev:

det gikk ikke an å koble slange på denne     glemte å sjekke som lovet

Takk for svar:thumbup:

Audi S8
Skrevet
2 timer siden, Gunnarmikal skrev:

Da var 4 bil Ozon behandlet, vasket og støvsugd. Denne gang måtte det ozoneres 7 timer totalt, først 1t før start, da jeg kastet nesten opp av lukten som møtte meg, og 2 * 3timer over 2 dager.

Denne stinket da som sagt Råten fisk, de hadde glemt "fersk" fisk i bilen i en bøtte i 5 dager på sommerstid... Det verste var vel at bilen fortsatt var i bruk :eek:

oj så pass gale ja, fikk du fjernet all lukt å hva hvar årsaken til dette da?

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Gunnarmikal
Skrevet
2 minutter siden, Audi S8 skrev:

oj så pass gale ja, fikk du fjernet all lukt å hva hvar årsaken til dette da?

Årsaken var at fisken hadde ligget å gasset råten lukt i sola i 5 dager. Det var ikke lekket ut noe form for veske, men lukta satt som f... denne ozon generatoren har allerede tjent inn 5* prisen :thumbs:

• Moderatorer
Christer
Skrevet

....

Hva er i veien med folk?

"Det lukter litt råtten fisk her"
-"Nææh, det går sikkert over"

En uke senere...

"Det lukter JÆVLIG råtten fisk her!"
-"Ja, det står en bøtte fisk baki, vi burde kanskje tatt den ut..."

Gunnarmikal
Skrevet
16 minutter siden, Christer skrev:

....

Hva er i veien med folk?

"Det lukter litt råtten fisk her"
-"Nææh, det går sikkert over"

En uke senere...

"Det lukter JÆVLIG råtten fisk her!"
-"Ja, det står en bøtte fisk baki, vi burde kanskje tatt den ut..."

Tror rett å slett de reiste vekk å glemte den baki, når de endelig sko bruke bilen igjen, ja da lukta det....

Skrevet
16 timer siden, KennethB skrev:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Interior-tillbehor/Luftrenare-Ozon-2000032448/

Noen som har prøvd denne? Er det noe å kjøpe, eller burde man koste på seg?

Denne er alt for liten til den slags bruk. Er meningen denne skal stå på hele tiden og dermed forfriske miljøet i feks en campingvogn under lagring.
For å ozon-behandle en bil trenger du en som produserer mye mer gass.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg har den fra Biltema, og den funker forsåvidt greit til ozonering av bil, men det tar 24-36 timer å behandle den... bruk heller pengene på en kraftigere maskin.

• Admins
Skrevet

Er det der samme greiene som Ionizer? Har en Ionizer funksjon i Teslaen. Står bare i manualen at den frisker opp miljøet i bilen :P

ionizer.thumb.jpg.0c7ba0a29ebc05f4b9f091

Gunnarmikal
Skrevet
15 minutter siden, Dennis skrev:

Er det der samme greiene som Ionizer? Har en Ionizer funksjon i Teslaen. Står bare i manualen at den frisker opp miljøet i bilen :P

ionizer.thumb.jpg.0c7ba0a29ebc05f4b9f091

Tviler på de slipper ozon ut i bilen, men det er sikker en eller annen form for "gass" lukt. Ozon gir en rimelig sterk "klor" lukt å trenger utlufting, vil ikke si det lukter blomster å bier etter en behandling ,før vask, utlufting å litt new car smell på slutten ;)

Audi S8
Skrevet

Meiner på eg har samme funksjon heime i huset  på A/Cn   står litt om det her http://www.livestrong.com/article/258609-how-do-ionizers-work/

Ions versus ozone

Ionisers should not be confused with ozone generators, even though both devices operate in a similar way. Ionisers use electrostatically charged plates to produce positively or negatively charged gas ions (for instance N2 or O2) that particulate matter sticks to in an effect similar to static electricity. Ozone generators are optimised to attract an extra oxygen ion to an O2 molecule, using either a corona discharge tube or UV light. Even the best ionisers will produce a small amount of ozone.[2]

At high concentrations, ozone can also be toxic to air-borne bacteria, and may destroy or kill these sometimes infectious organisms. However, the required concentrations are sufficiently toxic to humans and animals that the FDA in the United States declares that ozone has no place in medical treatment[3] and has taken action against businesses that violate this regulation by offering therapeutic ozone generators or ozone therapy.[4] Ozone is a highly toxic and extremely reactive gas.[5] A higher daily average than 0.1 ppm (0.2 mg/m³) is not recommended and can damage the lungs and olfactory bulb cells directly.[6]

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

• Admins
Skrevet

Takker :) Altså samme greiene som ofte er på varmepumper/air condition for hus.

• 4 weeks later...
Skrevet (endret)

Klinte til med denne varianten selv; http://www.aliexpress.com/item/5-0G-portable-ozone-generator-air-purifier/32339646232.html

Blir spennende å se om den tar knekken på lukta hos meg - forrige eier hadde både våt bikkje og det lukter som begge to røyka - inni luftdysene. 

Edit: Minus at man ikke kan koble til slange, feks for å rense skikkelig inni klimaanlegget - men da tenker jeg - kan man ikke bare sette på vifter og full resirkulering inni bilen? så vil jo ozon blåses rundt om?

Alternativt kjøpe denne ved siden av, for å benytte kun i klimaanlegget:

http://www.aliexpress.com/item/whole-sales-factory-new-type-cheap-ozone-car-air-purifier/666405907.html

Jeg tar gjerne imot tips for å bruke den store varianten. feks så leser jeg at man bør få friskluft inn, siden det trengs for å produsere ozon. skal man ta la et vindu stå litt oppe, eller hvordan løser dere andre det?

Endret av aarnes

--

aarnes @ vccn

Volvo C40 '23

Nickname
Skrevet
11 minutter siden, aarnes skrev:

Klinte til med denne varianten selv; http://www.aliexpress.com/item/5-0G-portable-ozone-generator-air-purifier/32339646232.html

Blir spennende å se om den tar knekken på lukta hos meg - forrige eier hadde både våt bikkje og det lukter som begge to røyka - inni luftdysene. 

Har ikke fått testet min enda, men jeg har brukt den fra biltema på en bil som luktet hund. Etter et pa dager var lukten borte, men med denne burde det være borte på et par timer. Og det verste er at biltema sin med nettadapter kostet 718kr som er ca halvparten av hva den du akkurat kjøpt på ali.:) 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår