Gå til innhold

Hva bruker du på vask av kjøkken/bad?

Recommended Posts

Skrevet

Siden det snart er jul tenkte jeg å sveipe over bad og kjøkken med noe kos fra boden og muligens våtsugeren eventuelt noen mf.

Har følgende godsaker :

Surfex

Grime Reaper

Green clean

Nonsense

Dette er hva jeg ser for meg kanskje kan brukes.. nonsense er vel egentlig flekkfjerner til tekstil.

Har forseglet vask, dass og badekar, så fugene skal til pers når de er rene.

Hva ville (har?) du brukt?

Får neppe godkjent skumlegging og høytrykkspyling av nåværende bad..

Skrevet

Jeg bruker som regel det som står nærmest. Enten surfex HD eller en annen apc. Det meste av apc'er osv kan vel erstatte jif universal.

Ja, jeg vasker med svamp!

hmsilset
Skrevet

Surfex, også scholl spam(apc). Bruker sjeldent forsegle noe, men en liten runde autosol på kromdeler er greit.Eller helst noe mildere.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

Blir det bra med autosol på metallvask og armatur ?

Har en ballbuster til drill som jeg kunne fått testet :)

hmsilset
Skrevet

Bruk helst en mildere polish :) men blitt bra på badet mitt.klarer det lett for hånd.

Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

Haha, har du forseglet toalettet? Hvilken nytte gjør det, om jeg tør spørre?

Asbjørnsen Automobilvaskeri

hmsilset
Skrevet

Hmm.. hva mildere ? S40 ?

Nei, mildere metall polish/rens :)Autosol kan ripe. CG sin metal polish er god :)

Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

Kun nanosvamp og mf, kaaaaanskje gr om det er for ille

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Skrevet

Hmm.. Jeg har bare autosol.

får se om jeg tar sjansen, kjøkkenvasken er stygg og skal skiftes snart uansett :)

Skrevet

Nanolotus har jo et flott bad og flise sett ;) Får kjøpt dette på megaflis :) Er forsegling for keramikk og flisefuger ;)

Kjøretøy:

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Skrevet (endret)

Jeg kjørte over både kjøkkenvasken og rista på badegulvet med autosol og en litt sliten pad på roterende, rørleggeren trudde jeg hadde kjøpt ny vask når han kom for å koble på vannet igjen:)

Gikk også over håndtaket på vinduet og lufteventilen i børstet alu også, men da med håndmakt.

Edit glemte å skrive roterende og la til en setning

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Skrevet

Hvordan pad brukte du ?

Veldig fristet til å finne på noe her for å få litt glans tilbake i den stygge vasken nå..

Skrevet

Lurer på om det enten var en sliten gul scholl eller en gul sonax. Kan sjekke imorra om jeg var smart nok til å ta bilder.

Sånn type arbeid er vel noe av det jeg tenker det kunne vært kjekt med en trykkluftvariant, vrient å komme til nedi skyllekummen (den smale midt i mellom oppvaskdelen og den flate avrenningsdelen). Går jo å ta for hånd, men det tar jo så lang tid i forhold til svisj-svisj med maskin:)

For øvrig gjorde jeg dette mens vasken var demontert, byttet benkeplate, for den svarte autosolguffa var ikke noe jeg ville ha på veggene mine... Sprutet litt mens jeg holdt på, men så sparte jeg ikke på autosolen heller siden jeg allerede sto i kjelleren

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Skrevet

Hmm.. Jeg har bare autosol.

får se om jeg tar sjansen, kjøkkenvasken er stygg og skal skiftes snart uansett :)

Hadde tenkt å skifte vasken her for et par år siden, men etter et par runder autosol følte jeg null behov for å bytte den, brukte gul påføringspad i skum (MG).

Disse skulle også skiftes men etter litt autosol var det heller ikke nødvendig, dog tok det litt tid da jeg måtte ta alle dørene.... ^_^ , her brukte jeg en gammel "fille" og q-tips.

DSC00067.jpg

Skrevet

Autosol er helt fin å bruke til vask i metall, jeg bruker enten Autosol eller Meguiars sin Metal Polysh, bytter på litt.. Ellers så bruker jeg Green Clean 1:16 og CG window cleaner til speil.

Skrevet

noen som har noen gode triks for å rengjøre flisefuger? må teste det der nanolotus settet

Skrevet

Ja, da har jeg prøvd autosol på vasken, det ser ut til å hjelpe veldig fint, meeeeen... Den fo...lte drillen min var tom for strøm etter ca 1-2 minutter, selv om den har lada i noen timer nå, er vel bare å innse at batteriet er dødt..

Tror jeg skal kjøpe meg en ny drill med bedre batterikvalitet.

Jeg skal ta meg en kopp kaffe og dra frem Flex DA tror jeg..

Skal f... meg bli fint på kjøkkenet om stua skal være ødelagt.. :)

Hva slags pute burde jeg bruke på dette?

Jeg har Lake Country CCS puter i følgende farger:

Gul: Cutting

Oransje: Light cutting

Hvit: Polish

Grønn: Polish/Finish

Svart: Finishing

Blå: Finessing

Grønn kanskje?

Skrevet

Jeg holdt på med komfyren i leiligheta til dama i gårkveld, men ble ikke fornøyd etter å ha brukt ganske lang tid med ordinære husholdningsprodukter.

Platetoppen hadde endel fastbrente ting som ikke kom bort med skrape og rens for keramiske topper, og da fikk jeg mest lyst til å kjøre hjem for å hente maskin og en grov polish :)

Tilfeldigvis fant jeg en tube Biltema Scratch Remover som jeg jobbet inn med tørkepapir :P

Etter litt jobbing var faktisk toppen helst strøken! Nå er det kun noen mikroskopiske riper i glasset..

Tørka av med en tørr vanlig microfiber for kjøkkenbruk til slutt, og toppen så strøken ut.

I helga tok jeg teppene med Meguiar's APC, steam og våtsuger - også det med veldig bra resultat.

Skrevet

Har aldri brukt maskin eller drill på vasken, holder lenge med en pad og håndkraft her :)

Skrevet

Har aldri brukt maskin eller drill på vasken, holder lenge med en pad og håndkraft her :)

Jeg er lat :)

Du vet, de later jobber seg i hjel for å spare arbeid.... :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår