Are G

Hva bruker du på vask av kjøkken/bad?

30 innlegg i emnet

Siden det snart er jul tenkte jeg å sveipe over bad og kjøkken med noe kos fra boden og muligens våtsugeren eventuelt noen mf.

Har følgende godsaker :

Surfex

Grime Reaper

Green clean

Nonsense

Dette er hva jeg ser for meg kanskje kan brukes.. nonsense er vel egentlig flekkfjerner til tekstil.

Har forseglet vask, dass og badekar, så fugene skal til pers når de er rene.

Hva ville (har?) du brukt?

Får neppe godkjent skumlegging og høytrykkspyling av nåværende bad..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker som regel det som står nærmest. Enten surfex HD eller en annen apc. Det meste av apc'er osv kan vel erstatte jif universal.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex, også scholl spam(apc). Bruker sjeldent forsegle noe, men en liten runde autosol på kromdeler er greit.Eller helst noe mildere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det bra med autosol på metallvask og armatur ?

Har en ballbuster til drill som jeg kunne fått testet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk helst en mildere polish :) men blitt bra på badet mitt.klarer det lett for hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. hva mildere ? S40 ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, har du forseglet toalettet? Hvilken nytte gjør det, om jeg tør spørre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. hva mildere ? S40 ?

Nei, mildere metall polish/rens :)Autosol kan ripe. CG sin metal polish er god :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun nanosvamp og mf, kaaaaanskje gr om det er for ille

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har bare autosol.

får se om jeg tar sjansen, kjøkkenvasken er stygg og skal skiftes snart uansett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolotus har jo et flott bad og flise sett ;) Får kjøpt dette på megaflis :) Er forsegling for keramikk og flisefuger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte over både kjøkkenvasken og rista på badegulvet med autosol og en litt sliten pad på roterende, rørleggeren trudde jeg hadde kjøpt ny vask når han kom for å koble på vannet igjen:)

Gikk også over håndtaket på vinduet og lufteventilen i børstet alu også, men da med håndmakt.

Edit glemte å skrive roterende og la til en setning

Endret av Gry
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan pad brukte du ?

Veldig fristet til å finne på noe her for å få litt glans tilbake i den stygge vasken nå..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det enten var en sliten gul scholl eller en gul sonax. Kan sjekke imorra om jeg var smart nok til å ta bilder.

Sånn type arbeid er vel noe av det jeg tenker det kunne vært kjekt med en trykkluftvariant, vrient å komme til nedi skyllekummen (den smale midt i mellom oppvaskdelen og den flate avrenningsdelen). Går jo å ta for hånd, men det tar jo så lang tid i forhold til svisj-svisj med maskin:)

For øvrig gjorde jeg dette mens vasken var demontert, byttet benkeplate, for den svarte autosolguffa var ikke noe jeg ville ha på veggene mine... Sprutet litt mens jeg holdt på, men så sparte jeg ikke på autosolen heller siden jeg allerede sto i kjelleren

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaska badet igår å brukte Nanolotus sin ruteforsegling! Har ikke merka noe til dugging enda... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har bare autosol.

får se om jeg tar sjansen, kjøkkenvasken er stygg og skal skiftes snart uansett :)

Hadde tenkt å skifte vasken her for et par år siden, men etter et par runder autosol følte jeg null behov for å bytte den, brukte gul påføringspad i skum (MG).

Disse skulle også skiftes men etter litt autosol var det heller ikke nødvendig, dog tok det litt tid da jeg måtte ta alle dørene.... ^_^ , her brukte jeg en gammel "fille" og q-tips.

DSC00067.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol er helt fin å bruke til vask i metall, jeg bruker enten Autosol eller Meguiars sin Metal Polysh, bytter på litt.. Ellers så bruker jeg Green Clean 1:16 og CG window cleaner til speil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

greenclean <3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noen gode triks for å rengjøre flisefuger? må teste det der nanolotus settet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive