Gå til innhold
Are G

Interessant bilannonse "detailing" dokumentert

Recommended Posts

Are G    94
Are G

Her ser vi en som virkelig er flink med dokumentasjon på hardcore detailing....

Surfex sa du? Nei faen kan jeg ete av tallerken etter kost og sunlight kan jeg da faen meg bruke det på bilen også..

8401886_720x0.jpg

8401889_720x0.jpg

Alt linet opp på ekte detailervis, bare at det ikke akkurat ligger på MF..

Tørkepapir funker jo i ræ.. så da går det vel på bilen også..

8401607_720x0.jpg

http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results;AdItemId=1394213;AdItemId=1394213%001244550;SimilarAdItemId=1244550;cb=2882.72481841452

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norfoc76    91
Norfoc76

VEDLIKEHOLD:1500 ! (ETT-TUSEN-FEM-HUNDRE) BILDER bektefter det uvanlig gode vedlikeholdet !

Hmmm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skovdahl    58
Skovdahl

Haha, han klarte å nevne det med oljeskift hver 5000km hele 3 ganger i samme annonsen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Ser for meg swirlorama på den lakken der hvis det er sånn han har vasket den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Nei ikke jeg heller...

Ble litt for mye av det gode, la dog merke til at han hevder xenon kom med facelift i 99, noe som er interessant da min 98 modell har det.

Tror kanskje han hadde gjort det bra om han visste litt bedre om produkter og fremgangsmåte da det tydelig ikke skorter på innsatsvilje :)

x2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bigbird    11
Bigbird

Tørkerull, sun light og oppvaskkost! Uvanlig bra vedlikehold? Stryk ordet "bra", så passer kommentaren.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir    335
Geir

Vi får krysse fingrene for at han kommer seg inn hit. Innsatsen er jo upåklagelig! Lurer på hvor mange timer han hadde spart med sterkere og mer riktige produkter?

Endret av Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Med sånt pågangsmot så kunne det nok blitt bra med rette utstyret og litt veiledning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norfoc76    91
Norfoc76

Tørkerull, sun light og oppvaskkost! Uvanlig bra vedlikehold? Stryk ordet "bra", så passer kommentaren.

Hva?? Han har jo tatt 1500 bilder av dette ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Han steller da i hvert fall nøye med bilen sin og viser interesse for at ting skal være i orden. Jeg hadde kjøpt bil av en sånn person tvert.

Det finnes verre ting enn Sunlight og Zalo på bilen som rengjøring. Tardis, IronX, sterk SurfexHD etc er ikke akkurat helsekost for lakken det heller ;)

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Håhå...gidda ikke å klikke meg inn på annonsen en gang, men vi kan jo gi han pluss i boka for å i det minste legge litt papir på lakken før han stablet opp alle godsakene...sikkert en "spesiell" fyr :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83

Er jammen ikke mer enn 4-5 år siden jeg hadde syntes denne karen hadde vært helt "bilpleie freak" og hadde beundret han for arbeidet.

Kjøkkensåpe har jeg riktignok aldri brukt på biler, men biltema svamp og slitt oppvaskbørste har jeg brukt MYE av. Bruker det for så vidt idag også, bare på en litt annen måte enn før. Tørkepapir bruker jeg mye av, bare ikke på lakken.

Zalo og oppvaskbørste på mattene fungerer da også helt suverent!

Jeg tror egentlig denne karen er som oss alle her inne jeg, bare at han ikke har oppdaget DCN ennå :-)

Endret av Morten83

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Ja tanken slo meg.

Synd at så mye energi blir lagt ned i "feil metode".

8401610_720x0.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

Er nesten litt synd at han har lagt ned så mye arbeid med så feil produkter.

Tenk hvor bra den bilen hadde blitt med ''skikkelige'' produkter.

Litt gøy er det dog.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Så, så, nå må vi ikke la hysteriet ta helt overhånd. Hvor mange av dere skrubber forstilling/bakstilling på deres egen bruksbil med børste og såpe? Enig med ØHN, en slik person hadde jeg handlet bil av på dagen! Jaja, så er det vel kanskje swirls i lakken, men hvor mange her inne klarer å holde en bruksbil 100% fri for swirls?! Ihvertfall ikke jeg! Hvor mange her kan med hånden på hjertet si at f.eks Surfex eller Iron-X er riktigere å vaske f.eks understell med enn Zalo? Kan noen dokumentere påstanden evt? Ok, det er "laget til bil", men ikke glem at de som produserer bilpleie skal selge varer de også, som alle andre..

(Opens can of worms...)

Endret av Torby
  • DCN Poeng 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Siste bilen jeg kjøpte var ikke så godt vedlikehold. Sikkert en del swirls i lakken men det kan rettes opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig