Gå til innhold
Are G

Collinite 845

Recommended Posts

Are G    94
Are G

Hvor flytende skal denne være? Min ser ut til å være relativt stiv..

Noe som litt tykk tannkrem kanskje..

Tenker jo siden den ikke har vanlig lokk men ser ut til å skulle helles ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det kommer an på temperaturen. Nærmer den seg 20 grader eller mindre blir den hard. Over 25 biler den nesten som vann. Rist flasken alltid godt og varm den i varmt vann hvis nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Ok perfekt, takk.

Da hiver jeg den i varmtvann før jeg setter i gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnus    2
Magnus

Hvis du nettopp har fått den levert, har den nok blitt seig ved lagring hos leverandør. Rist flasken godt i 1 min, så er den klar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Stemmer det ja.

Var slik ved levering.

Da skal den få en god rist og litt varmt vann kanskje..

Får se om jeg rekker å legge en runde voks.. Denne tåler vel å bli lagt i hva som helst slags vær?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kenset    29
kenset

Minn ble lagt i tørt vær ca 10 plussgrader og fungerer veldig bra. Gjorde det forrige høst også med upåklagelig holdbarhet. Sikkert greit hvis lakken er tørr når du legger på :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnus    2
Magnus

Hva skal du legge den på? Jeg brukte den på nye alufelger. Beader til den store gullmedaljen ved vask! Spent på hvor lenge den holder. Iflg. produsenten skal 845 simpelthen le seg skakk av f.eks. bremsestøv :) Hittil stemmer det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Jeg tenkte å legge den på bilen.

Er mye dugg/tåke ute og jeg har dårlig tid så jeg gikk for QD i steden..

Bilen ble vokset et lag for 2 uker siden.

Har lagt 476s på vinterfelgene til Mercedesen, tenker å legge et lag til for å være sikker og så tenker jeg det blir gøy når det skal vaskes :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnus    2
Magnus

Kan du ikke, ved anledning, gi en tilbakemelding på hvordan 845 fungerer på lakk? Hvis det viser seg at den er gull på felger, kunne jeg tenke meg å teste den på karrosseriet ved mid-season detail (jan-feb).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norfoc76    91
Norfoc76

Kan du ikke, ved anledning, gi en tilbakemelding på hvordan 845 fungerer på lakk? Hvis det viser seg at den er gull på felger, kunne jeg tenke meg å teste den på karrosseriet ved mid-season detail (jan-feb).

845 fungerer iallefall meget bra på solid sort passat lakk, min er 3 mnd gammel og ser nylagt ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

De fleste her inne som har brukt 845 har nok brukt den på lakk, inkl. meg selv, og det funker bra.

Lett å jobbe med, ser bra ut og holder bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

845 er en vanlig voks som allt annet. Selv om den også kan brukes på felger, som alt annet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

845 er veldig god å jobbe med! :) Topp til kundebiler bl.a!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bakken    125
Bakken

Løfter denne litt med et nytt spørsmål.

Jeg har vokset to biler med Collinite #845 og den nærmer seg allerede halvparten. Bruker jeg alt for mye produkt, eller holder en flaske kun til 5-6 biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

jøss, har sikkert brukt 15prosent på 6 biler og noen felger :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 876
alexanderst

Har vokset omtrent 6 biler, og er snart halveis i flaska. Har vokset 3 sett felger med den også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Rettelse, bortimot halve flaska ligger på garasjegulvet. Fin beading i det ene hjørnet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bakken    125
Bakken

Okei... Da konkluderer jeg med at jeg bruker en anelse for mye produkt, iallefall iforhold til Joakim. :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Okei... Da konkluderer jeg med at jeg bruker en anelse for mye produkt, iallefall iforhold til Joakim. :lol:

Jeg legger så tynt så mulig, så lenge det lakken blir dekt så er det bra nok :-) Selfølgelig litt vanskeligere å se hvor den ligger når man er sparsom, men jeg får ikke noe bedre holdbarhet ved å legge tykt på :-)

3 av bilene jeg har lagt den voksen på er av VW Polo størrelsen så går selfølgelig mindre produkt da. Men flasken burde i allefall vare til 10 biler mener jeg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bakken    125
Bakken

Jeg legger så tynt så mulig, så lenge det lakken blir dekt så er det bra nok :-) Selfølgelig litt vanskeligere å se hvor den ligger når man er sparsom, men jeg får ikke noe bedre holdbarhet ved å legge tykt på :-)

3 av bilene jeg har lagt den voksen på er av VW Polo størrelsen så går selfølgelig mindre produkt da. Men flasken burde i allefall vare til 10 biler mener jeg :P

Ja, skjønner. Prøver også å legge så tynt som overhode mulig, men det er ikke alltid like lett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig