JensChristian

WeShine: 2003 Cayenne Turbo

39 innlegg i emnet

Hei! For en bitteliten stund siden tok Martin og jeg en kjapp shine på en Cayenne. Det ble avtalt en full shine av denne på mandag og jobben skulle utføres denne helgen, 4-6 november.

e842e0f7.jpg

Rett etter skolen på fredag satte jeg meg i bilen og kjørte for å hente den. Vanligvis hater jeg stampekø verre enn pesten, men når man er 18 år og kjører gjennom Oslo med Cayenne Turbo i den verste køen er det utrolig nok ikke så ille :D

I forkant av jobben fant jeg ut at jeg trengte litt diverse saker og ting for å gjøre denne jobben 100%. (Alltid noe man MÅ ha :ph34r: )

"Onkel Ketil" fra SS pakket denne pakken og sendte til meg slik at den var hos meg på fredag ;
9170f13e.jpg

og Bilnerden sendte meg denne pakken;
c4f44773.jpg

WASCHKE-UTSCHTYR;

2BM
Chenille washmitt
Chemical Guys Citrus Wash and Gloss
Chemical Guys Maxi Suds2
Prickbort
Surfex HD
P21S
Diverse børster(Vikan, Swissvax, Mothers)

Ladd med utstyr begynte jeg å inspisere kl 1500 dag 1
6843cec2.jpg

bb5cacf0.jpg

57ae6bd6.jpg

28076f77.jpg

462df4e7.jpg

80646ba8.jpg

24f8d7da.jpg

62c17849.jpg

732ab793.jpg

ef0567a6.jpg

065d7c2d.jpg

04937d50.jpg

ebd5b8c6.jpg

92d90c0f.jpg

bfe96283.jpg

2e4e8d83.jpg

be65224b.jpg

0a0d5594.jpg

42408ae8.jpg

6113c23b.jpg

af6d0ed4.jpg

a8b1cd76.jpg

75ea3a4a.jpg

2bc58fa2.jpg

dc939490.jpg

59ced5b5.jpg

09aeb379.jpg

6dd7ea55.jpg

9a51e650.jpg

9313c1d9.jpg

addb33ba.jpg

cf9ed4a7.jpg

66e178c3.jpg

297266d8.jpg

32751a2d.jpg

e7bb8931.jpg

c83e49c5.jpg

0d8f777d.jpg

36ebec0b.jpg

Etter inspeksjon begynte jeg med vask, og det var da det krøllet seg. Jeg begynte med Prickbort på hele bilen. Etter å ha lagt på det, la jeg på P21S på felger.
Felgene var veldig møkkete. De har ligget på dekkhotell og har ikke blitt vaske nøye. Når jeg begynte på felg nummer 1 skjønte jeg at dette kom til å ta lengre tid for å få gjort det skikkelig.

6a7636d7.jpg

da11d17a.jpg

06848782.jpg

43c32f69.jpg

Prickbort og Surfex HD etter ca 12min

71955b22.jpg

13de0248.jpg

La så på foam for at det ikke skulle tørke.

3afdab69.jpg

ead5b888.jpg

3d8604ee.jpg

02d4b790.jpg

4cce86f8.jpg

b6c89c13.jpg

e05923be.jpg

2038d799.jpg

2038d799.jpg

a069b02f.jpg

86066c8d.jpg

856c603b.jpg

ac0da3af.jpg

259372bf.jpg

cbfa8172.jpg

856c603b.jpg

86066c8d.jpg

54665bf0.jpg

6ed4199e.jpg

70e0a16e.jpg

26a69176.jpg

bad72d7d.jpg

0160f325.jpg

e39f6164.jpg

dbc30b75.jpg

83ec9b3b.jpg

Tok ikke motorvask på denne fredag kveld siden motoren var varm. :)

e546ad6e.jpg

5e44299e.jpg

DIGG med luftfjæring og "Special Terrain-mode". Får skrubba hjulbuer skikkelig da! :wub:

Nå er det dessverre et stort opphold med tanke på bilder. Skjønnte fort at det kom til å da maaange timer å få korrigert skikkelig, brukte ca 5 timer totalt på utvendig vask.

"Loading-level"
e57ef774.jpg

"Special Terrain"
9d9493d3.jpg

Vasket så hjulbuene skikkelig og senket bilen for å komme til på toppen. HØY BIL!
0eb4c337.jpg

Stemning B) Kan fredag bli bedre?
12f05402.jpg

4eeb150f.jpg

e2bc5b65.jpg

6be404b0.jpg

Merk enderørene... Har ingen bilder av disse, men brukte ca 2 timer med våtslipepapir for å få fjernet det verste...
1c1e1b39.jpg

d76c9188.jpg

69c9fd39.jpg

01cd72d5.jpg

570fcb77.jpg

570fcb77.jpg

Så ble bilen kjørt inn og clayet. Nærmest ingen kontaminasjon på lakken foruten om nedre kanaler og taket. Taket var fullt av kvae. Det ble løst med ren Surfex HD og clay. Clayen så ut til å ville gå i oppløsning når jeg brukte det i kontakt med Surfex HD, så er det også nevnt. Clayet med CWG blandet 1:20 i mangel på noe bedre. Bilen kjørt ut igjen og spylt av.

Etter det rygget jeg inn og gikk på kjøkkenet, fikk en aldri så liten service selv i form av Pasta di Parma fra Toro! Anbefales med spekeskinke og loff ved siden av :)

Vel endt måltid og mett inspiserte jeg lakken og forsøkte å ta noen bilder. Fikk ikke til idet hele tatt.

På bildene ser jo bilen strøken ut, men som det sies; pen langt fra, langt fra pen.
91ac2f02.jpg

c0c5878b.jpg

b1c05aa4.jpg

cc7de80e.jpg

b090f237.jpg

72cb5c5d.jpg

d7ff8753.jpg

58cb2892.jpg

bf34e57f.jpg

cc01a6f5.jpg

Ga meg etter å ha kjørte over høyre forskjerm og fordør med gul Scholl og S03G.

Tidsforbruk idag; 9 timer.

DAG 2

Martin og jeg gikk igang kl 0900.

Tok lite bilder dessverre, men har et action foto av Martin igang med tepperens baki. CG GC 1:20 og CG interiør børste :)
26642c08.jpg

Martin tok hele bak før han gikk igang med stoffteppene. Disse bruker laaaaang tid på å bli tørre fant vi ut. GC jobbet inn 1:20 her også, deretter høytrykkspylt. Ble tørket med 2 kW tørkeovn, samme med teppene i bilen.

c8e86d62.jpg

8c396ca1.jpg

1cbce09a.jpg

20298270.jpg

2c93fe47.jpg

e0dc9678.jpg

8295a45e.jpg

Har et bilde av venstre forskjerm/dør for korrigering
8903b7d4.jpg

Listen bak var ganske sliten. Tohodet DA-maskin + Auto-Sol + maskeringsteip = ?

7235f992.jpg

944242e8.jpg

0a223092.jpg

f87d50d0.jpg

d3a7b4f9.jpg

=

80e7b043.jpg

a40e6e9c.jpg

06f2ee86.jpg

704828ae.jpg

0085c9cd.jpg

:D

Så ble resten av listen kjørt, så den ganske enkelt blendet oss! :fun:

Teppet i bagasjerommet trengte en rens. Martin er på saken mens jeg korrigerer.
5b0aca5a.jpg

Etter S03G ble S30+ kjørt på oransje Scholl over hele bilen.

Og sånn gikk dagen da. Oppholdet i korrigeringen ble fylt med rens av skinninteriør med Swissvax Leather Cleaner og børste. Naturligvis ble ALT skinnrenset (hodestøtter, baksider av seter, dashboard, dører).

Her er et actionfoto av Martin igang med maskin på taket + stemningsbelysning.

63aeb5eb.jpg

Jeg vet ikke hva klokka var, men etter at alle paneler var gått over ble bilen kjørt ut, Surfex HD påført. Lot dette virke og foamet bilen.

655e3caa.jpg

d1a4ffe8.jpg

80b4d902.jpg

Blankt?
b0820e4a.jpg

Jobben fortsatte utover kvelden og begynnte voksing rundt kl 2300. Da ga Martin uttrykk for at han var litt sliten. Løsningen var ganske enkelt å finne fram godteriene... Swissvax Shield, Autobahn og Leather Milk. HVORFOR LUKTER ALT SÅ GODT!? :D Martin våknet og begynte å vokse. Jeg gikk over felgene med Cleaner Fluid for hånd og tok wipedown med CF02.

Bilen ble hevet og Bare Bones ble påført i hjulbuer.

All svart plastikk ble behandlet med Protection og svampen fra P21S-settet som jeg ikke har funnet noe bruk for før nå.

Inne i bilen ble det sprayet litt med Stripper Scent (HELT FANTASTISK LUKT) og deretter forseglet med CG Fabric Guard. Dekkene fikk Pneu(lukter også helt fantastisk!)

Ferdigbilder:

54d160ca.jpg

f2fb1efd.jpg

7ba44f65.jpg

829302a7.jpg

c6a4ab41.jpg

bd9030f9.jpg

d99439e6.jpg

6a859c55.jpg

b1d79c24.jpg

1c05ed5e.jpg

Innsteg ble også polert med DA og Auto-Sol.
ef26c47e.jpg

5e8a965a.jpg

8557076c.jpg

1d9220ba.jpg

2d91ca4d.jpg

Bilen ble så kjørt til eier og inspisert. Fantastisk kjøremaskin.

Reaksjonen var ganske enkelt fantastisk og jeg ble ganske klam i henda, gøy å få skryt når Martin og jeg har jobbet så hardt!

Total tidsbruk; 45 timer.

Om du har fulgt med helt ned hit, takk for tålmodigheten :) Dessverre ingen 50/50 bilder som vi alle elsker, ble rett og slett ingen tid til dette. :(

Endret av Christian / WeShine
62

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott makeover på denne fine bilen Christian og Martin :thumbup: .

Cred og stemme gitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra dette er :thumbup:

Cred utlevert!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra jobba ble blank dette:)

hærlig bil:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei greit blankt dette her :) Veldig bra jobbet..Savner som du sier litt 50\50 men det kommer neste gang :) Cred i masse vis :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempejobb dette :thumbup:

Bare et lite spørsmål, S30+ på gul Scholl? Er ikke det litt grov pad til sluttsteget?

Cred er gitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar alltid av skilt og skiltplater:-)

Flott jobb:-)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott makeover på denne fine bilen Christian og Martin :thumbup: .

Cred og stemme gitt.

Tusen takk! :)

Ble bra dette er :thumbup:

Cred utlevert!

Tusen takk, veldig fornøyd med egen innsats!

bra jobba ble blank dette:)

hærlig bil:)

Takk, ja det er en flott bil... Synd bensin koster det det koster, men det koster å være kar!

Blei greit blankt dette her :) Veldig bra jobbet..Savner som du sier litt 50\50 men det kommer neste gang :) Cred i masse vis :)

Will do! Skal ta på neste SS!

Kjempejobb dette :thumbup:

Bare et lite spørsmål, S30+ på gul Scholl? Er ikke det litt grov pad til sluttsteget?

Cred er gitt :)

Er redigert nå. Skulle selvfølgelig stå oransje Scholl, når jeg snakket med Ketil på OMS fikk jeg ikke gå når jeg hadde plukket ut S30+ uten å ta med oransje puter også :fun:

Jeg tar alltid av skilt og skiltplater:-)

Flott jobb:-)

Takk! Jeg turte ikke å ta de av men burde naturligvis gjort det... Heldigvis er bilen booket inn for follow-up behandling til våren! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig veldig bra resultat og utført jobb. Cred og stemme avgitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb dette, å skulle jeg tatt den jobben, så hadde nok fakturaen ligget rundt 6000.-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, kjempe jobb dette her, gutter! :) Synd det ikke ble noen 50/50 bilder, men ser veldig bra ut!!

Cred her i fra gitt :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig bil og enda finere ble den, bra jobba gutter. :)

Cred for denne og svart i avstemningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotters jobb! Selv om det ikke ble noe 50/50 av lakken, så syntes jeg 50/50 bildet av metallistene bak, var vel så bra :thumbs:

Cred skal dere ha!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice jobba:) Fikk full pakke dere da:) Merka på passaten i helga at det hadde vært godt å være 2 ;)

Cred avgitt:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb her som resten her også har nevnt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobb karer :) Fra et relativt greit møkkete utgangspunkt så ble det jo nybilgefühl av dette, skjønner godt at eier ble fornøyd ja!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobbet av dere begge, og for et fantastisk resultat :thumbup:

Cred er naturligvis avgitt B)

Når det kommer til prisen er det ganske mange faktorer som jeg synes spiller inn. Hvor mye erfaring har du/dere, samt at det er en venn av familien. Har du tatt på deg jobben for å være hyggelig overfor en venn av familien, samtidig som du får mer erfaring synes jeg også prisen skal være deretter.

Derfor velger jeg foreløpig å ikke avgi min stemme angående prisen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det ble meget bra jeg! Digger ferdigbildet av plasten inni ene hjulbuen, MEGET cleant der ja!

Hva slags såper brukte du i foam og i bøtten?

Grønn knapp er trykket!

edit: Skrev litt feil..

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra jobba gutta!!! Cred gitt!

Til DR.S : Hvorfor klage på claying etter håndvask? Det er jo slik det skal gjøres for å fjerne det absolutt siste som er igjen av partikler som ikke avfetting og håndvask har tatt.

Før håndvask er det garantert noe møkk igjen på bilen, og dette vil jo møkke til clayen umiddelbart og i værste fall ripe bilen....

Beklager off topic....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig veldig bra resultat og utført jobb. Cred og stemme avgitt :)

Tusen takk, vi har kost oss skikkelig! :)

Flott jobb dette, å skulle jeg tatt den jobben, så hadde nok fakturaen ligget rundt 6000.-

Tusen takk, flott med tilbakemelding på pris! :)

Wow, kjempe jobb dette her, gutter! :) Synd det ikke ble noen 50/50 bilder, men ser veldig bra ut!!

Cred her i fra gitt :D

Ja, skal øve meg på det. :) Lover at det kommer neste gang. Tusen takk!

Herlig bil og enda finere ble den, bra jobba gutter. :)

Cred for denne og svart i avstemningen.

Tusen takk, navnebror :)

Flotters jobb! Selv om det ikke ble noe 50/50 av lakken, så syntes jeg 50/50 bildet av metallistene bak, var vel så bra :thumbs:

Cred skal dere ha!

Tusen takk, det var listen bak som ble lagt best merke til. Eiers reaksjon var bare "WOW" :D Veldig morro!

Nice jobba:) Fikk full pakke dere da:) Merka på passaten i helga at det hadde vært godt å være 2 ;)

Cred avgitt:)

Tusen takk. Veldig greit å være to. Blir ikke så ensomt selvom det er veldig gøy :D

Flott jobb her som resten her også har nevnt.

Tusen takk, veldig hyggelig å høre!

Veldig bra jobb karer :) Fra et relativt greit møkkete utgangspunkt så ble det jo nybilgefühl av dette, skjønner godt at eier ble fornøyd ja!

Tusen takk. Eier sa at det er jo ikke noe vits å kjøpe ny bil når man kan få gjort en jobb som det her :) Godt fornøyd med resultatet. Heldig med bilen også!

Veldig bra jobbet av dere begge, og for et fantastisk resultat :thumbup:

Cred er naturligvis avgitt B)

Når det kommer til prisen er det ganske mange faktorer som jeg synes spiller inn. Hvor mye erfaring har du/dere, samt at det er en venn av familien. Har du tatt på deg jobben for å være hyggelig overfor en venn av familien, samtidig som du får mer erfaring synes jeg også prisen skal være deretter.

Derfor velger jeg foreløpig å ikke avgi min stemme angående prisen ;)

Takk!

Det er veldig sant det du skriver her. Vi har ikke all verdens erfaring og som du, sier en venn av familien. Tror vi har truffet veldig bra på pris skal jeg være ærlig, alt tatt i betraktning. Dette gjøres ikke for å bli millionær, men for erfaringens del og for å få hyggelige tilbakemeldinger her :)

Synes det ble meget bra jeg! Digger ferdigbildet av plasten inni ene hjulbuen, MEGET cleant der ja!

Hva slags såper brukte du i foam og i bøtten?

Grønn knapp er trykket, liten klage bra pga dere clayet etter berøringsvask, bør gjøre det før vasken ;)

Brukte laaaaang tid på å få de rene ja, eier kommenterte hjulbuene og var veldig fornøyd. :) Takk!

Vi brukte MS2 og CWG i skumkannon og bøtta. Jeg får fortsatt ikke helt til skum, får det ikke til å henge mer enn 5-6 minutter.

Når du nevner clay; ville aldri clayet bilen før håndvask. Det blir helt feil, clayen skal jo fjerne det siste fra lakken som håndvask og HT ikke har tatt. Å ta dette andre veien gjør vel håndvask, rent teoretisk, overføldig.

Som sagt vil jeg ALDRI clayet før håndvask og kommer ikke til å endre på akkurat det punktet.

Meget bra jobba gutta!!! Cred gitt!

Til DR.S : Hvorfor klage på claying etter håndvask? Det er jo slik det skal gjøres for å fjerne det absolutt siste som er igjen av partikler som ikke avfetting og håndvask har tatt.

Før håndvask er det garantert noe møkk igjen på bilen, og dette vil jo møkke til clayen umiddelbart og i værste fall ripe bilen....

Beklager off topic....

Tusen takk! :) Hyggelig å høre.

Enig med deg vedr. clay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive