Gå til innhold

ekstralys.


espen åmodt

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Kjører 3stk NBB alpha 225 halogen som er xenonkonvertert. 2x bred beam, 1x pencil beam.. 100w xenon i alle sammen med 4300k keramiske pærer. Lyser noe helt vanvittig, og jeg får både lengde og bredde på lyset. Cirka 30.000 lumen ;)

Du burde kanskje investert i en plog også :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Du burde kanskje investert i en plog også :)

Hehe, brøyter med dekslet som beskytter bunnpanna :) Absolutt ingen problem, så lenge vindusviskerne klarer å ta unna snøen som blir kastet opp og over ruta :)

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Jeg tenker absolutt nytte foran skjønnhet. Jeg driter i om det er pent eller stygt ettersom behovet for mer lys er prekært.

Har venta i 7 uker på at mr Ling skulle sende meg noen ekstralys nå, men de har Panda Expressen rota bort.

Så nå ser jeg på nye alternativer, og da dukket spørsmålet opp:

9" 100w

9" 55w

7" 75w

7" 55w

Prismessig er det relativt små forskjeller.

tstumlien: LED-bar? Gir det noe skikkelig lys?

Hei Har Rigid sr20 led bar på en mazda mx5 og det lyser meget bra 10 led i midten lyser rett frem (spot) og 5 led på hver side lyser ut til siden (flood) Har hatt svenske rally 3000 (37,5) med 100 watt pærer men led baren lyser bedre synes jeg, bruker mye mindre strøm og tar latterlig liten plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg importert og solgt led & hid arbeidslys og fjernlys i 3 år... sier bare 1 ting, vær forsiktige med noen av de billige sykt "bra" lampene som frister på alibaba osv... jeg har liggende et par skrekkeksempler i garasjen fra før jeg fant seriøse leverandører... i dag har jeg selv 4x75w 4" hid i trynet på grand vitaraen... 2 flood 2 spot... lyser som hakka møkk! men hadde det vært større reflektor hadde det vært enda mer lys... men Aldri gå over 7", ser ikke bra ut på annet en taket av en lastebil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

nå har jeg importert og solgt led & hid arbeidslys og fjernlys i 3 år... sier bare 1 ting, vær forsiktige med noen av de billige sykt "bra" lampene som frister på alibaba osv... jeg har liggende et par skrekkeksempler i garasjen fra før jeg fant seriøse leverandører... i dag har jeg selv 4x75w 4" hid i trynet på grand vitaraen... 2 flood 2 spot... lyser som hakka møkk! men hadde det vært større reflektor hadde det vært enda mer lys... men Aldri gå over 7", ser ikke bra ut på annet en taket av en lastebil...

At ting ser bra ut står ikke i samme kategori som lysutbytte. Her i gården er det det siste som teller :) Demonteres på sommeren uansett, for sommerlooken sin del ;)

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Kjører 3stk NBB alpha 225 halogen som er xenonkonvertert. 2x bred beam, 1x pencil beam.. 100w xenon i alle sammen med 4300k keramiske pærer. Lyser noe helt vanvittig, og jeg får både lengde og bredde på lyset. Cirka 30.000 lumen  ;)

Viktig med godt lys på brøytebil ;)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ting ser bra ut står ikke i samme kategori som lysutbytte. Her i gården er det det siste som teller :) Demonteres på sommeren uansett, for sommerlooken sin del ;)

fatter den asså :)

men jeg er den typen som liker at det ser fint ut 24/7 365 :P

2013-12-01130618_zpscca5f356.jpg

2013-12-01122915_zpsd38cf6ec.jpg

Endret av Daniel R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i år kjøpt meg 3 stk nbb alpha 225 (2 stk vanlige og 1 stk pencil) som jeg har montert 100w xenon kit i.
disse lyktene er noe av det bedre jeg har vært borti, skulle jeg bytta dem ut måtte det blitt light force.
fantastisk fornøyd, da jeg har et veldig bredt lysbildet takket være 2 vanlige lamper som står litt justert ut, mens pencil beamen i midten sørger for et ekstremt lang kast :)

anbefales på det sterkeste!

bilde av disse montert på vinter sleden:
2d2ac29.jpg

og siden det var lagt ut brøyte bilde her allerede må vel jeg og det!

258b80g.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få fikset bilde og link når jeg kommer hjem.....har ikke giddet å skjule den...den står på skiltbrakett....singelrad

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 3stk NBB alpha 225 halogen som er xenonkonvertert. 2x bred beam, 1x pencil beam.. 100w xenon i alle sammen med 4300k keramiske pærer. Lyser noe helt vanvittig, og jeg får både lengde og bredde på lyset. Cirka 30.000 lumen ;)

Steike, er det du som lager hull i bakken rundt omkring i norge ?? må jo være helt penetrerende det lyset der :D

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå på lover og regler mtp ekstralys.

Man har maksimalt lov til å ha fire lyspunkter på en personbil. Dvs at du sammen med langlys kan ha to ekstralykter (1000-metere).

Man har i tillegg lov til å ha to tåkelys som lyser samme med parklyset. Det vil si maksimalt fire ekstralykter totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og innsett at jeg må ha mer lys på 'pappa'bilen, en A6 C4, og da lommeboka har lidd i høst, skal jeg legge pengene i å kable skikkelig og så monterer jeg et par 7"lykter fra Biltema som jeg fikk av en kollega(link lengre ned..) bare for å ha noe der i vinter. Så får vi se neste vinter om det blir oppgradering til mer skikkelige saker :)

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-7-2-stk-42342/

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...