Geir

Arbeidsbenk og skap til garasjen?

Hei!

Jeg driver og kikker litt rundt på arbeidsbenker og skap til å ha i garasjen. Jeg er en perfeksjonist av rang, og trenger orden for å være fornøyd. Pr. i dag har jeg to reoler i garasjen, men jeg ønsker meg også en arbeidsbenk og et eller flere skap.

Har dere noen tips til butikker som selger skap alá dette;

VAR205001_2_0.jpg

Og arbeidsbenker alá dette;

VAR23650_2_0.jpg

Jeg trenger litt bredde på dette, og dybden er perfekt om den er ca 40-50 cm.

Jeg vet om de største leverandørene (AJ Produkter etc), men tenker som så at det sikkert er noen smarte sjeler her inne som vet om noen mindre aktører som kanskje har litt hyggelige priser?

Mvh,

Geir

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IKEA har vel noen fine løsninger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har de, men foreløpig har jeg kun funnet noe jeg anser som litt for pinglete på IKEA. Når du sa IKEA, så kom jeg på Smart Club. Kanskje de har noe?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpe en rimelig kjøkkenskapløsning med benkplate fra IKEA?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bauhaus har dette og de har det på tilbud denne uka

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, Andreas!

Bernhard; Det kan forsåvidt fungere det, ja! Håper bare benkeplatene isåfall tåler en støyt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle benkeplatene jeg har vært borti fra IKEA (bortsett fra de i ubehandlet tre) har hvertfall tålt jævlig med juling. Det beste er at om den går i stykker, så koster det ikke skjorta for en ny.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha noe som tåler litt ville jeg ikke valgt ikea. Ville kjøpt noe som tåler litt fukt og kjemikalier, og da gjerne benkeplate i stål feks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt på stål selv. Det vil jo være litt fukt der ute, og det vil jo også bli litt søl av nettopp kjemikalier. Det eneste negative jeg ser med det er at det fort blir dyrt, men noen ganger så....:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 2 stk, en presset behandlet tre husker ikke hva det heter å en kjøkken øy plate jeg har bygget om.. begge deler er omtrent like fine som nye.. (har hatt harde liv begge 2).

Ikke de beste bildene men du skjønner hva det går i..

IMG_1011.jpg

Denne er gammel 15år eller mer :P

P1160887-Copy.jpg

denne er et par år gammel.

DSCF0085.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt på det de har på Bauhaus og det virker ganske solid. Hvertfall arbeidsbenken med tykk treplate.

IKEA funker knall i garasjen, det ser jeg fra et verksted i Skien som har gjort. Der blei det lagt en tynn stålplate over benken igjen.

Flott om du kommer med en tilbakemelding på hva slags løsning du går for, siden jeg skal handle slikt selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp den billigste benkeplaten du får tak i og dra til en blikkenslager å få han til å bøye til noe blikk å ha på platen :) da har du arbeidsbenk som tåler en del, er lett å reingjøre og ser bra ut. Sånn har jeg i garasjen + at vi har det sånn på verkstedet på jobb.

Jeg anbefaler også å kjøpe ett sånn skap du har øverst i posten din for å ha div stasj i evt bare for bilpleiesamlingen din. har ikke bilde av arbeidsbordet, men har bildet av skapet mitt :)

IMG_7693.jpg

Pris på alt dette husker jeg rett og slett ikke. skapet fikk jeg på jobben :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Looking good, Ælen! Vi har slike skap på jobben, men pr. i dag er alle i bruk. Jeg får snoke litt ekstra....hadde vært konge å få tak i et slikt brukt. Syntes slike skap er noe overpriset, men de er vel til gjengjeld ganske solide.

Stålplate eller blekk på IKEA var et godt forslag. Det tar jeg med meg videre! Jeg skal si fra, Sondre. Det blir dog ikke kjøpt inn med det første, for her skal det ikke hastekjøpes noe. Dette skal bli slikjeg har sett det for meg, så da må jeg ta tiden til hjelp slik at jeg ikke snubler :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Looking good, Ælen! Vi har slike skap på jobben, men pr. i dag er alle i bruk. Jeg får snoke litt ekstra....hadde vært konge å få tak i et slikt brukt. Syntes slike skap er noe overpriset, men de er vel til gjengjeld ganske solide.

Stålplate eller blekk på IKEA var et godt forslag. Det tar jeg med meg videre! Jeg skal si fra, Sondre. Det blir dog ikke kjøpt inn med det første, for her skal det ikke hastekjøpes noe. Dette skal bli slikjeg har sett det for meg, så da må jeg ta tiden til hjelp slik at jeg ikke snubler :D

ja hva ble det? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle tråder blir som nye :) Ikea kjøkken funker bra det i garasjen, kan anbefale det. litt dårlig bilde men, 4,5m med overskap, benkskap og benkplate kosta under 8000kr, rullemalte frontene med skumrulle, skal ha opp 8-10m til i høst, men alt skal ned først, så skal garasjen isoleres:

20130713_202337_zpsd37129b6.jpeg

Endret av cesandberg
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp den billigste benkeplaten du får tak i og dra til en blikkenslager å få han til å bøye til noe blikk å ha på platen :) da har du arbeidsbenk som tåler en del, er lett å reingjøre og ser bra ut. Sånn har jeg i garasjen + at vi har det sånn på verkstedet på jobb.

Jeg anbefaler også å kjøpe ett sånn skap du har øverst i posten din for å ha div stasj i evt bare for bilpleiesamlingen din. har ikke bilde av arbeidsbordet, men har bildet av skapet mitt :)

IMG_7693.jpg

Pris på alt dette husker jeg rett og slett ikke. skapet fikk jeg på jobben :-)

kor kjøpte du det skapet? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bygde benk i boden min i går. Brukte en benkeplate på 220 fra ikea. Laminat-sak som het Fyndig el. Kosta 299,-. Jeg har denne til den blir sliten og bytter den, evt kler den med blikk.

Viktigste for meg var "understellet" ettersom jeg lader ammunisjon som krever at benken er stiv.. Så rammen ble bygd av 48x48 og 148x48.

Er meget fornøyd. Nå er det bare å kline opp litt verktøyhyller osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive