Gå til innhold
code13

s&s #6: Audi A4 2.7 B8 2009 Svart

Recommended Posts

code13    179
code13

Audi A4 B8 2.7 2009

DSC_0648.jpg

Naboen sin bil. Hadde tidligere tatt en dør på bilen og hjelpet med å få vekk malingssprut oppover siden på døren og bakfanger.

Så nå skulle den få seg en liten shine. Tidsforbruk: Lørdag 11-21, Søndag 9-20, Mandag 17-2030.

Bilen har knallhard lakk og jeg fikk ikke tatt alt desverre. Ligger igjen rds og swirls og jeg tror jeg ikke ble kvitt hologrammene helt heller. Burde nok ha tatt 3 steg, men tida strekker ikke til. Så jeg får ta det igjen senere, eller sende bilen vekk til pro-gutta i Ålesund område.

Vask bestod av:

prickbort

surfex HD 1:3

NXT såpe i bøtte og skumkanon

Hvit clay etter inspeksjon

sonax felgrens

Wolfs Decon gel på felg og lakk

Skumlegging:

DSC_0649.jpg

Sonax Felgrens jobber:

DSC_0651.jpg

div. Lakk inspeksjon:

DSC_0652.jpg

DSC_0654.jpg

DSC_0656.jpg

DSC_0657.jpg

DSC_0661.jpg

DSC_0665.jpg

DSC_0667.jpg

DSC_0669.jpg

DSC_0670.jpg

DSC_0672.jpg

DSC_0676.jpg

DSC_0677.jpg

DSC_0678.jpg

DSC_0685.jpg

DSC_0687.jpg

DSC_0695.jpg

(teipet igjen pga rustskade, ville ikke kjøre der redd for å dra opp lakkbiter)

DSC_0700.jpg

her har fangeren blitt korrigert før ser det ut som og har blitt brent:

DSC_0712.jpg

DSC_0713.jpg

Korrigering:

Prøvde meg litt fram på megs burgunder so1o ull og s03+, og 3m fcp. Gikk dårlig, aldri brukt ullpad før hadde sikkert ikke teknikken riktig. Så jeg ga opp, og prøvde heller s03 og 3m fcp på grønn 3m pad. Var hipp som happ - så jeg gikk for scholl sin s03+ på 3m grønn pad. Prøvde også s03+ på orange pad, s17 på orange+svart (eller skrive det oransj?)

Kjørte med ca. 1800rpm i 3 pass med MASSE press (blir ganske brennvarmt!) og 2 pass uten press og ned til 1300 rpm ca ingen press. Fikk fjernet noe men ikke alt, sykt irriterendes.

Litt bilder fra kombo testing og korrigering under:

DSC_0696.jpg

DSC_0697.jpg

DSC_0703.jpg

DSC_0710.jpg

DSC_0711.jpg

DSC_0716.jpg

DSC_0719.jpg

DSC_0721.jpg

DSC_0794.jpg

DSC_0796.jpg

DSC_0797.jpg

DSC_0799.jpg

DSC_0802.jpg

(ene skjermen var omlakkert, uten klarlakk. og halve frontfangeren var også omlakkert uten klarlakk)

DSC_0800.jpg

DSC_0801.jpg

her er rennemerke fra lakkering på frontfangeren:

DSC_0803.jpg

DSC_0812.jpg

DSC_0823.jpg

DSC_0824.jpg

DSC_0829.jpg

Litt holosjekk, noen bilder her og der før og etter kontrollspray+3m UFSE. Husker ikke hvor eller hva egentlig.

Prøvde også med DA + blå pad, s30 + orange pad på roterende.

Ser ut som ufse på roterende funket best av disse alternativene.

DSC_0727.jpg

DSC_0729.jpg

DSC_0730.jpg

DSC_0731.jpg

DSC_0732.jpg

DSC_0733.jpg

DSC_0737.jpg

DSC_0752.jpg

DSC_0758.jpg

DSC_0759.jpg

DSC_0761.jpg

DSC_0767.jpg

DSC_0778.jpg

LSP:

CG blacklight

Hybrid V7

AG HD

CG black trim på dekk

Rain X ruterens med forsegling på vinduer

Autosol på eksos

DSC_0832.jpg

DSC_0839.jpg

DSC_0838.jpg

DSC_0835.jpg

DSC_0836.jpg

DSC_0841.jpg

Takk for titten. Konstruktiv ris tas imot - hvordan ta denne lakken sikkelig?

mvh nybegynneren Code13

• DCN Poeng 27

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Herlig S&S som virkelig får frem en detailers gleder og sorger. Jeg vet hvordan det er når en må kjøre 6-7 ganger med roterende, grov pad, polish og hele kroppen som press. Det er rett og slett en fysisk maraton he he. Du har fått den npe sinnsykt deilige refleksjonsbilder og bilen ble blank blank blank.

På så steinhard lakk fikk jeg vekk holos etter roterende grovrubbing ved å kjøre samme grove polish og pad på FlexDA etterpå. Det ryddet opp hardt sittende holos før jeg polerte et medium og fint steg til slutt for glansen sin skyld :)

Cred fra meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stigtm    42
Stigtm

Syge himmel så den såg ut..utrolig hva folk får til :) Men du fikk til et bra løft på denne bilen..Kan skrive under på at audi er steinhardt..Bra jobbet..Cred ++:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thomas_K    131
Thomas_K

Er det mulig å få en såpass ny bil til å se sånn ut a? Vasket den med stålull eller?

Slettes ikke dårlig løft av denne dette her da... 50/50 bildene taler jo for seg...

Cred levert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Dette syntes jeg ble veldig bra løft av bilen Viet.Om du ikke klarte og få vekk alt så er den 98% bedre enn det den var når du fikk den,og jeg tror ikke eier ser at du ikke har gjort den 100%. Cred gitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

er det mulig..så flott bil å så dårlig behandlet..ble jo kjempe mye bedre da :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 877
Tommy

Meget bra løft på denne, den var jo skikkelig herpa før du begynte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Jeg kjenner jeg dør litt inni meg når jeg ser så nye biler i en så mishandlet tilstand...

Flott jobb og kjempeløft på hard, sliten lakk. 1up fra meg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 038
_Makki_

Huff, for en mishandlet B8 :(

Flott at denne har fått litt kjærlighet.

På min A4 B8 og en til sort B8 så måtte jeg faktisk ned på S03 gold og gul/blå Scholl..

Cred er gitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Denne var ILLE i lakken. Men du gjorde den da 99% som ny igjen til tross for at du ikke fikk vekk alt. Flott jobb. Creds gitt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Flott jobb! Kan kan ikke ha vasket med sunn fornuft den eieren der. Det så for meg ut som den ene døren var verst. Var det denne du fjernet malingsflekker på? Brukte du clay?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Det skrives orange(du spurte om det:) Ble jo veldig fin denne!Artig å se hardt brukte slitere med masse småskader bli seende nesten ut som ny igjen :)

Endret av hmsilset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Veldig bra jobb! :) SKjønner ikke at en så ny bil kan ha så herpa lakk, til og med golfen min fra 83 har penere lakk en denne :P

Cred er gitt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil    257
Scandic Shine / Ketil

Bra foranding på denne bilen gitt, gikk fra jævlig til meget bra ;)

Et lite tips, bruk en rubbing pute med Scholl S03+ Gold neste gang. Den orange er en poleringspute og vil bli for mild i combo med S03+ Gold. Vil anbefale gul, blå eller lilla neste gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
code13    179
code13

Herlig S&S som virkelig får frem en detailers gleder og sorger. Jeg vet hvordan det er når en må kjøre 6-7 ganger med roterende, grov pad, polish og hele kroppen som press. Det er rett og slett en fysisk maraton he he. Du har fått den npe sinnsykt deilige refleksjonsbilder og bilen ble blank blank blank.

På så steinhard lakk fikk jeg vekk holos etter roterende grovrubbing ved å kjøre samme grove polish og pad på FlexDA etterpå. Det ryddet opp hardt sittende holos før jeg polerte et medium og fint steg til slutt for glansen sin skyld :)

Cred fra meg.

tusen takk for tips om DA og grov polish og pad :) skal huskes til neste gang. ja maraton å legge kroppen som press :/ merker at jeg strammer litt ekstra at jeg presser håndflata fettet mellom maskina, får små blemmer nesten. joda, syns svart blir blankt uansett nesten, det blir nesten litt juks pga svarte fargen.

Syge himmel så den såg ut..utrolig hva folk får til :) Men du fikk til et bra løft på denne bilen..Kan skrive under på at audi er steinhardt..Bra jobbet..Cred ++ :)

ja, helt utrolig hvor mye en såpass ny bil kan se ut :(

Er det mulig å få en såpass ny bil til å se sånn ut a? Vasket den med stålull eller?

Slettes ikke dårlig løft av denne dette her da... 50/50 bildene taler jo for seg...

Cred levert :)

den er kjørt mye i maskin. det var vært på sidene av bilene.

Dette syntes jeg ble veldig bra løft av bilen Viet.Om du ikke klarte og få vekk alt så er den 98% bedre enn det den var når du fikk den,og jeg tror ikke eier ser at du ikke har gjort den 100%. Cred gitt.

Takk Arne :) joda eiren virket meget fornøyd. den var ikke grå lengre sa han :) men siste biten er for megselv. skulle ønske den fra rds fri og helt 100% så langt det er mulig.

er det mulig..så flott bil å så dårlig behandlet..ble jo kjempe mye bedre da :thumbup:

enig! men dette er vel ikke den enste som blir vasket i maskin.

Meget bra løft på denne, den var jo skikkelig herpa før du begynte.

ja, litt uheldig med skraper og sånt i tillegg til maskinvask.

Jeg kjenner jeg dør litt inni meg når jeg ser så nye biler i en så mishandlet tilstand...

Flott jobb og kjempeløft på hard, sliten lakk. 1up fra meg. :)

slite biler er mest gøy å ta, men også mest slitsomt når det er såpass hard lakk :(

Huff, for en mishandlet B8 :(

Flott at denne har fått litt kjærlighet.

På min A4 B8 og en til sort B8 så måtte jeg faktisk ned på S03 gold og gul/blå Scholl..

Cred er gitt.

ja tror det er s03 gold jeg har, er det ikke det samme som s3+? trodde det var forkortelsen. Tror

eier har skjønt nå at man ikke skal kjøre den i maskin.

Denne var ILLE i lakken. Men du gjorde den da 99% som ny igjen til tross for at du ikke fikk vekk alt. Flott jobb. Creds gitt :)

99% var litt å ta i, vil heller si 70% kanskje. men den ble klart 1000% ganger bedre.

Flott jobb! Kan kan ikke ha vasket med sunn fornuft den eieren der. Det så for meg ut som den ene døren var verst. Var det denne du fjernet malingsflekker på? Brukte du clay?

hele sidene var i l l e samt bakluke. men var ganske greit på panser og tak.

Det skrives orange(du spurte om det:) Ble jo veldig fin denne!Artig å se hardt brukte slitere med masse småskader bli seende nesten ut som ny igjen :)

takk :) alltid lurt på det med organge vs oransj.

Veldig bra jobb! :) SKjønner ikke at en så ny bil kan ha så herpa lakk, til og med golfen min fra 83 har penere lakk en denne :P

Cred er gitt! :)

tipper golfen din får bedre behandling ;)

Bra foranding på denne bilen gitt, gikk fra jævlig til meget bra ;)

Et lite tips, bruk en rubbing pute med Scholl S03+ Gold neste gang. Den orange er en poleringspute og vil bli for mild i combo med S03+ Gold. Vil anbefale gul, blå eller lilla neste gang :)

Jeg brukte bare orange pad og s17+ på lakkerte flater når jeg fant ut at det var lakkert. ellers brukte jeg grønn 3m pad og s03 gold. men vil skaffe meg flere pads ja. takk for tips :)

Tusen takk for alle creds, men føler at jeg ikke fortjener de ettersom dette ikke når helt opp til standaren her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

2009 modell, også så sliten i lakken! :o

Men du fikk gjort en veldig bra jobb der og fikk opp glansen skikkelig.

Cred er gitt :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

code: Du når godt opp på standarden her, så alle kreds er helt fortjent :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
code13    179
code13

Anders AA: takker så mye

Hmsilset: Tusen takk for hyggelig kommentar *rødme*

Kom hjem fra jobb idag ettermiddag, bilen stod ute og da måtte jeg bare inn og hente kameraet:

DSC_0828.jpg

DSC_0826.jpg

DSC_0822.jpg

DSC_0827.jpg

DSC_0823.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkart    398
jkart

Ser virkelig flott ut, både på bildene i første post og dagens bilder :thumbup:

cred var visst gitt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig