Gå til innhold
vinnalott

Fjerne lim på dashbord

Recommended Posts

vinnalott    2
vinnalott

Forrige eier hadde limt et handsfree display oppå dashbordet som jeg har fjernet. Sitter igjen lim fra en sånn "skumpad" med dobbeltsidig lim. Jeg har foreløpig ikke gjort noen forsøk på å fjerne dette, er det noen tips til hva jeg kan bruke før jeg starter? Viktig at det løser opp limet uten å misfarge eller på noen annen måte skade interiøret.

post-2812-0-78475000-1316554051_thumb.jp

Endret av vinnalott

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Som nevnt før, 3M citrus spray er rå på sånt! ;) Men denne vil også fjerne alt "fett" i interiøret rundt der du har brukt det så du vil sikkert få en slags hvit flekk.. Men den flekken fjerner du lett ved å tilføre noe som skal gi "fett" tilbake til interiøret..

Eks ArmorAll wipes med matt eller blank finish.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

3M Citrusrens er knallbra (kommer test av den snart! :D), og den misfarga ikke mitt dashbord i det hele tatt faktisk. Men test på et lite synlig sted først, allikevel. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vinnalott    2
vinnalott

Takk for svar, høres lovende ut med Citrus spray. Jeg får ta med meg en sånn ved neste bestilling.

Krisfje: Nei er faktisk ikke Volvo i det hele tatt, er en BMW 5-serie (e61). Men er litt vel closeup da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg innrømmer glatt at jeg bruker Plasterfjerner, kjøpt på Apoteket... Den inneholder noe olje-greier siden den i utgangspunktet er tenkt brukt på hud. Har brukt den hver gang jeg har byttet oblater, for å fjerne rester etter fjorårets merke, og sist nå i helga for å fjerne lim/gummi etter modell og merke-betegnelse på Yarisen. (Akkurat der hang det igjen litt jeg ikke klarte å fjerne før jeg gnukket med noe polish, skikkelig kanter så man kunne se og føle det sto Yaris i relieff. Hadde ikke noe annen sprit for hånden å teste med heller)

Men igjen, test et lite synlig sted først ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Overrasket at oblatene fester etter bruk av plasterfjerner? Den inneholder nøtteolje og er ganske feit. Den inneholder også isopropanol, så har man det for hånden kan jo det testes?

Simen hadde forresten en lignende problematikk for litt siden, kom endel forslag der og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J    597
Stig J

Ikke tilfeldigvis gått i Stavanger den E61en der?

har montert flere slike HF kit og satt displayet akkurat der ;)

Var vel et MTU kit med fjernkontroll til å sette på rattet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Får ikke til å sitere fra mobilen..

Bsa: jeg vasket aldri over etterpå med noe annet, bare tørket med tørr ende av klut... Og de har sitti godt nok, like dritt å få dem av igjen hver gang. Første gangen var jeg litt skeptisk, ja, pga oljen.

Og det er litt pga oljen jeg tenkte det var bra til dashen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig